Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55002 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #150 Gepost op: 23 augustus 2004, 22:17:02
Ik vindt het alleen vreemd dat als je een (nauwe) samenwerking hebt met de zusterbrigades in de regio, zo reageert in een landelijke krant.

Wie zegt niet dat dit ook voor een groot deel de mening van de zusterbrigades is??  :)
en wat betreft de persoonlijke meningen, als binnen een vereniging/brigade meer dan 50% van de persoonlijke meningen hetzelfde zijn......dat is dus het na/voordeel van een autonome vereniging (maar dat is een andere discussie). Als dit dan ook nog eens aansluit bij de persoonlijke meningen van de buurbrigades uit dezelfde regio... 8)
[img]/img]

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #151 Gepost op: 23 augustus 2004, 23:20:09
Het blijft jammer dat de kleur die het meest door brigades wordt/werdt gedragen niet is gepromoot. Ook vanwege alle andere redenen is het jammer dat het bondsbestuur niet zo verstandig is geweest om bv. in 2010 over te stappen op rood/geel.

De bond loopt een beetje te veel vooruit door nu over te willen, dat is nog echt niet nodig. Zo loopt het vorig jaar opgerichte internationale Nederlandse Urban Search And Rescue team niet in geel/rood, maar in......oranje/blauw. Zie:http://www.usar.nl/fotos.php/view_photo/298
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #152 Gepost op: 24 augustus 2004, 13:45:12
en wat dacht je dan van onze (geldverslindende) nationale wedstrijdploeg...(links op de foto)
http://www.redned.nl/Nieuwsbrief%2059/ejkklein.jpg
zij zouden toch het voorbeeld moeten geven?..
[img]/img]

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #153 Gepost op: 24 augustus 2004, 14:44:29
Weet niet of Usar het voorbeeld moet geven, volgens mij geen reddingsbrigade ??? ??? ??? ???. Verder ben ik van mening dat het overgaan naar een nieuwe kleding lijn rniet in 1 keer kan gebeuren, dit zal gelijdelijk gebeuren, als ik vorig jaar nieuwe kleding had besteld dan zal ik niet weer kunnen doen. Is er eindelijk een voorstel met nieuwe kleding lopen we weer te mopperen, wat willen we nu graag. Volgens mij alleen maare mopperen en zeker geen samenwerking.

9910001
9910001

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
Reactie #154 Gepost op: 25 augustus 2004, 11:14:31

Hey Erny,

ik deel je mening over het wedstrijdgebeuren, maar de kleding is voor het dragen tijdens preventieve en operationele taken van een reddingsbrigade en niet voor een overbetaald uitje van een groep mensen die aan "topsport" doen

Mr 9910001,

elke verandering heeft zo zijn tegenstanders. De eene reddingsbrigade heeft baad om voort te blijven sukkelen als "vriendenclub", terwijl de andere reddingsbrigade zich gestructuureerder opstelt in de samenwerking naar andere hulpverleningsorganisaties. De eene reddingsbrigade ziet het nut van verandering in, zoals C2000 communicatie naast het analoge netwerk, alarmering via P2000, vastlegging kerntaken, opstellen van brancherichtlijnen en werkafspraken. En dat tegen het licht houdend van de andere reddingsbrigade die autonoom is net als de eene en gewoon een "Bom" legt onder regionale samenwerking, tja soms moet je jezelf gewoon . . . . . . . .
Elke hulpverlening start met communicatie.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #155 Gepost op: 25 augustus 2004, 11:29:00
Of een dergelijke ploeg alleen geldverslindend is weet ik niet. Voor vele brigades een doel op zich, en dus ook contributie voor onze bond. Maar dit ter zijde, brigades mogen inderdaad hun iegen identitewit behouden maar het is zonde als er een samenwerking wordt voorgesteld.

9910001
9910001

Albert Dijkstra

• Gast
Reactie #156 Gepost op: 25 augustus 2004, 13:17:16
Om nog even terug te komen op de nieuwe kledinglijn een drietal vragen / opmerkingen.
In Vlissingen zijn dit seizoen ervaringen opgedaan met de nieuwe kledinglijn. De uniformiteit en samenstelling van de verschillende kledingstukken worden als positief ervaren. Er zijn echter een drietal opmerkingen / evaluatiepunten;

1. De dames vinden het broekje een typisch "mannenbroekje" en zien liever een short hiervoor in de plaats komen.
2. De polo,s zijn doorschijnend, ook dit wordt (vanzelfsprekend) bij de dames minder enthousiast ervaren.
3. De mouwen van de polo,s kunnen niet "opgestroopt"worden.

Zijn er onder u die dezelfde ervaringen hebben ?
Wellicht zinvol een landelijke evaluatie (actie Redned) te organiseren ?

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
Reactie #157 Gepost op: 25 augustus 2004, 13:57:12
Albert,

met jou zijn er meerdere reddingsbrigades die graag een evaluatie van deze kleding willen, o.a. Fly. Omdat ik het een en ander in het begin op poten heb gezet, ben ik van mening dat ik ook enigszins verantwoordelijk ben voor de huidige vorderingen. Tevens ben ik persoonlijk niet echt onder de indruk van de kennis die Redned intern heeft.
Zodat ik per directe contact op ga nemen met de leverancier, KNBRD RN en de reddingsbrigades waaraan geleverd is, zodat er een spoedige inventarisatie van klachten en andere dilemma's gemaakt kan worden, zodat we volgend zomerseizoen mogelijk aan een ieders verzoek kunnen voldoen.
Elke hulpverlening start met communicatie.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #158 Gepost op: 25 augustus 2004, 17:39:36
Mee eens dat de broekjes niet echt je van het zijn.
Een evaluatie lijkt me zeer zinvol.

Fly

• Forum gebruiker
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #159 Gepost op: 25 augustus 2004, 17:50:19
Rolf

Ik heb nog wel een stukje tekst  ;)

Ron
aan het strand is iedereen directeur