Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55020 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #170 Gepost op: 2 september 2004, 21:41:39
Dat een firma zelf de klachten wil behandelen en dat als er veel opmerkingen zijn hij een vragenlijst rondstuurt.
Dit kan leiden tot kwaliteitsverbetering

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #171 Gepost op: 2 september 2004, 21:46:06
Jij hebt de brief dus niet gelezen die ze hebben rondgestuurd. Daarin staan alleen de defecten die er nu reeds bij hen bekend zijn, maar geen vraag om verbeterpunten.
Zoals bijvoorbeeld de naar aanleiding van "Uitkijk" gestelde vraag over de UVA en UVB straling ten opzichte van kleding. Hierbij kwamen wij uit op de kleding van TRIBORD. Maar dat soort van opbouwende dingen zie ik niet terug in de brief.
Elke hulpverlening start met communicatie.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #172 Gepost op: 2 september 2004, 21:50:07
Ga een mening vragen over verbeterpunten en je krijgt 1001 mening over verbeterpunten. Zie de diverse forums. Zij borduren door op het geen wat zij ontwikkeld hebben. Soory dat ik het zegt maar voor het nieuwe tenue heb ik nog nooit iemand gehoord over uv beschermende teneus

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
Reactie #173 Gepost op: 3 september 2004, 10:22:38
Ga een mening vragen over verbeterpunten en je krijgt 1001 mening over verbeterpunten. Zie de diverse forums. Zij borduren door op het geen wat zij ontwikkeld hebben. Soory dat ik het zegt maar voor het nieuwe tenue heb ik nog nooit iemand gehoord over uv beschermende teneus

Geeft niet dat jij er niet over gehoord hebt, maar er zijn dus mensen die daar mee bezig zijn ook op dat vlak verbeteringen aan te brengen. Ik neem ook niet aan dat het noodzakelijk vind dat er retro-reflecterende strepen op de kleding zit. Nee, maar jij staat ook niet op de openbare weg te assisteren bij ongevallen, terwijl anderen dat wel doen.

Reddingsbrigades zijn te divers om ze over een kam te scheren. Wat reddingsbrigade A doet kan bij een reddingsbrigade B soms absoluut niet. En dan hebben we het nog niet eens over de verschillen tussen strand en binnenwater en Randmeren gehad.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #174 Gepost op: 3 september 2004, 11:07:18
nadeel van het uitvoeren van het onderzoek door de leverancier is dat je natuurlijk de onafhankelijkheid weghaald. Zou liever zien dat bv redned dit doet. Nu krijg je dus alleen een beeld van de brigades die de kleding wel gebruiken. Ik zou (als overkoepelende organisatie) juist willen weten waarom brigades bv naar een andere leverancier gaan voor de rood/gele kleding of bv besluiten voor een andere kleurcombinatie te kiezen...dat er met ruim 180 brigades ook tientallen ideeen en meningen zijn dat klopt, en dat ook niet iedereen te vreden is te stellen klopt ook, maar door zo'n evaluatie breed in te zetten kan je wel beter de grote lijnen ontdekken en van daaruit verder werken! met z'n alle dus!
[img]/img]

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #175 Gepost op: 3 september 2004, 16:58:45
wat betreft de bescherming tegen UV straling, afgelopen zomer (in Frankrijk) een keurig knalgeel UV werend rash guard (ook uitstekend tegen kwallen) voor onder de 20 euro in een Billabong outlet-store gekocht en bevalt uitstekend. Draagt prima onder een brigade-shirt.

Allen weer beetje raar dat zoiets niet tijdens strandexamens bij de zwemonderdelen gedragen mag worden. Ben toch benieuwd of nu in het vervolg ook de dames topless moeten zwemmen  ;D

Kees  8)

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #176 Gepost op: 7 september 2004, 23:20:30
Weet iemand of er op dit moment al andere leveranciers zijn die reddingsbrigade kleding (als lijn) op de markt brengen??...met 183 reddingsbrigades in Nederland kan ik mij voorstellen dat er conform de marktwerking ook andere bedrijven zijn die kant en klare kleding op de markt proberen te brengen?
[img]/img]

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #177 Gepost op: 8 september 2004, 03:09:11
Ben toch benieuwd of nu in het vervolg ook de dames topless moeten zwemmen  ;D

Kees  8)

Voor mij wel!!! :P

Henk

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #178 Gepost op: 10 september 2004, 11:44:27
Weet iemand of er op dit moment al andere leveranciers zijn die reddingsbrigade kleding (als lijn) op de markt brengen??...met 183 reddingsbrigades in Nederland kan ik mij voorstellen dat er conform de marktwerking ook andere bedrijven zijn die kant en klare kleding op de markt proberen te brengen?

De CoolCat verkoop shirts met de opdruk 'lifeguard'. Niet goedkoop trouwens, kun je beter een DvM-shirt of -polo aanschaffen!  ;D

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #179 Gepost op: 10 september 2004, 14:14:38
nog even de afwikkeling van het ingezonden bericht in de digitale nieuwsbrief:

"Nog één keer: opschudding over kledinglijn

Ruud Cloeck, de voorzitter van de Bloemendaalse Reddingsbrigade zegt in reactie op de vorige digitiale nieuwsbrief: "Natuurlijk heb ik niet gezegd dat wij een toonaangevende brigade zijn en ik ben ook niet verantwoordelijk voor de kop en tekst van het gewraakte artikel. Onze mening over de nieuwe kledinglijn, die we wel hebben overigens, is hier en daar verdraaid weergegeven. Maar als mensen me erover willen spreken, dan mag dat natuurlijk!"
Bondsvoorzitter Ab Bas heeft afgezien van de mogelijkheid een rectificatie in de betreffende krant te plaatsen. Het leed was al geschied en dan komt zoiets als mosterd na de maaltijd.

Jan van Gemert"
......
[img]/img]