Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55013 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #190 Gepost op: 29 september 2004, 21:38:21
Citaat
Maar doe eens een voorstel bij redned en dan zal er vanzelf iets gebeuren zie de kledinglijn.

Vanuit Bloemendaal hebben wij ons hard gemaakt voor eenheid, dat is gelukt. Laat nu eens een andere brigade, bijvoorbeeld uit Zuid Holland, zich inzetten voor het voertuig.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #191 Gepost op: 29 september 2004, 23:26:08
Wat de kleur van de voertuigen moet wordne maakt niet zo gek veel uit, zolang het maar herkanbaar is. Dit kan met oranje maar ook brandweerrood kan ik niet uitsluiten. Maar doe eens een voorstel bij redned en dan zal er vanzelf iets gebeuren zie de kledinglijn.

9910001
Volgens mij ligt dat voorstel er allang..volgens mij is een en ander ooit al een keer gepresenteerd (mooi plaatje). De ervaring leert trouwens wel dat als je een voorstel doet je juist moet voorstellen wat je niet wil, dan gebeurt het tegenovergestelde ;-)
[img]/img]

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #192 Gepost op: 30 september 2004, 10:56:05
Het voorstel ligt er voor het uiterlijk maar wat voor mijn gevoel onvoldoende wordt meegenomen is de opleiding, oefewnen en instructie. Hiermee is dan het plaatje echt conpleet zonder dit heb je we leenheid in uiterlijk maar niet bij de chauffeur.

9910001
9910001

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
Reactie #193 Gepost op: 30 september 2004, 16:15:31
De eenheid in uiterlijk gaat ineens snel!
Uit de Digitale Nieuwsbrief van RedNed, Reddingsbrigade Zaanstad in het nieuw.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #194 Gepost op: 30 september 2004, 18:50:50
De boot had alleen wat knalgeler moeten zijn als je het zo bekijkt! Het vloekt nu bij de kleding!

Maar ik ga toch voor een oranje boot,dan maar geen 'complete' eenheid. Ik vind het kwa kleuren meer van een powerboot ofzoiets weghebben,die zien er ook altijd zo flitsend uit!
  Ta

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #195 Gepost op: 30 september 2004, 19:08:32
Vanuit Bloemendaal hebben wij ons hard gemaakt voor eenheid, dat is gelukt. Laat nu eens een andere brigade, bijvoorbeeld uit Zuid Holland, zich inzetten voor het voertuig.

Hard gemaakt voor eenheid door bloemendaal???????????????????
Zie de telegraaf van afgelopen zomer!

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 30 september 2004, 19:40:31
Muistroom, gezien je rij vraagtekens lijkt het me goed als je de discussie op het forum nog eens terugleest.

In het kort: Bloemendaal kwam tot de conclusie dat eenheid in uiterlijk van de brigades noodzakelijk was. En dat de meest gebruikte kleur bij brigades in Nederland oranje was. Vervolgens is er een groep ontstaan uit mensen van onder andere Bloemendaal, Zandvoort en Den Haag plus de hoofdredacteur van het bondsblad en de (toenmalig) directeur van de bond om eenheid en wel op basis van oranje geregeld te krijgen.

Zoals bekend heeft het bondsbestuur voor de voorkeur rood/geel gekozen en helaas niet voor de voorkeur oranje/blauw. Alhoewel we de nodige aanmerkingen hebben accepteren we dit besluit van onze koepelorganisatie uiteraard. In ieder geval ligt er nu een duidelijk besluit voor eenheid en over de voorkeurskleur daarvan en gezien de reacties, zie de foto van Zaanstad, is hier een grote behoeft aan.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #197 Gepost op: 30 september 2004, 20:37:15
Heer Wiegman.
Het heeft mij nogal behoorlijk gestoord dat een woordvoerder van rb Bloemendaal een stuk in de telegraaf zet en de onvrede uit betreffende de kleding.
Mij bekruipt dan het gevoel na het lezen van uw stukje dat het overkomt als een klein kind zijn zin (kleur) niet krijgt

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 30 september 2004, 20:49:00
Dat was niet een woordvoerder, maar dé woordvoerder en tevens voorzitter van Bloemendaal. En Bloemendaal kan veel maar een stuk in de Telegraaf zetten, nee, dat doet de Telegraaf zelf.  En dan weet je dat de Telegraaf nogal scherp kan zijn bij dit onderwerp, zie bv. de stukken over de politie uniformen en ook over C2000.

Verder sta ik voor wat ik zeg en vind ik het prima als je mij aanspreekt met heer Wiegman, wel ben ik benieuwd met wie ik nou eigenlijk te maken heb. Misschien kan je even de naam vermelden die behoort bij de nickname Muistroom.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 30 september 2004, 21:02:33
Heer wiegman,
Wat heeft mijn naam te maken met mijn kritische noot?
U zegt het zelf dat de Telegraaf scherp is, hoe weten zij dan dat RB Bloemendaal kritiek heeft op de kleding?
Nee, de krant de beschuldigende vinger wijzen vind ik goedkoop.
Terug naar het onderwerp:
In de verschillende media zie je duidelijk de vrijwilligers met de kleding aan.