Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55033 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

lifeguard

• Gast
Reactie #220 Gepost op: 25 februari 2005, 01:45:28
nou ik zit bij de haagse brigade maar ik heb er nog niets over gehoord dat ze failiet zijn en ik kan er ook niets van op de site zien. als hij daadwerkelijk failiet zou zijn dan was de site er ook allang af geweest.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #221 Gepost op: 25 februari 2005, 09:43:49
Nee, zo werkt dat niet, lifeguard! Als je denkt dat je misschien niet betaald krijgt en je komt jouw gedeelte van een overeenkomst niet na -door bijvoorbeeld een site er af te halen- zou het kunnen zijn dat je een claim krijgt van de curator, behalve als er in je leveringsvoorwaarde staat dat je niet gehouden bent een overeenkomst te laten voortduren als de opdrachtgever surceance van betaling heeft aangevraagd of failliet is. Zelfs dan moet je dit voornemen met in acht neming van een redelijke termijn kenbaar maken aan de opdrachtgever of zijn vertegenwoordiger (de curator) middels een betekend schrijven.

Bovendien kun je als je niet levert zeker naar je centjes fluiten!

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #222 Gepost op: 25 februari 2005, 11:22:58
Wat de voortzetting van de kledinglijn betreft, kunnen we misschien nu evalueren hoe deze kleding bevalt en eventuele verbeteringen over de gehele lijn doorvoeren. Alvorens wederom door te gaan en de nieuwe leverancier hetzelfde laten leveren.

Misschien is deze impasse perfect om tot een nog betere kledinglijn te komen, zodat de ontwerpers die het begin zo creatief zijn geweest, nu gehoord kunnen worden en er een breedere multi-functionele lijn komt voor reddingsbrigades met preventieve en operationele taken, zodat naast draag gemak, comfort, ook uniformiteit weer een belangrijk item is.
Elke hulpverlening start met communicatie.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #223 Gepost op: 25 februari 2005, 12:23:19
Er waren nog al wat klachten over de kleding. Dus een mooie kans om die nu te verwerken en de kleding aan te passen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #224 Gepost op: 25 februari 2005, 13:01:01
Zat ik dit item terug te lezen, kom ik bijvoorbeeld de suggestie van "Uitkijk" tegen, over de UVA en UVB straling, die mogelijk huidkanker kan veroorzaken. Uit onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat die TRIBORD kleding daar bescherming tegen biedt.

Dat zou mijns inziens in de kledinglijn absoluut niet mogen ontbreken. Het gaat in deze om de keuze om een gezonder leven te kunnen leiden, en waar volgens de ARBO-normering in elk geval over nagedacht zou moeten worden.
Elke hulpverlening start met communicatie.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #225 Gepost op: 25 februari 2005, 16:15:55
Persoonlijk heb ik nog wel wat meer opmerkingen, maar dat is soms ook over de kleurstelling, alle bemanningsleden bij ons hebben nu de muts gekregen maar deze is ook erg rood, ik had hem liever blauw met rode tekst gehad. Maar dit is misschien smaak.
In een topic op dit forum wat ging over een trein brand bij culemborg kwam ook een vraag wie daar rond liep in de rood gele kleding en of dit een mmt was. Dit was echter iemand van RB culemborg die daar tijdens groot inzetten de catering verzorgen. Dus de kleurstelling is zoals veel verwachte niet echt helder in Nederland.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #226 Gepost op: 26 februari 2005, 00:06:37
Op de lange termijn zal je veel meer hulpverleners in rood/geel gaan zien.

En wat de kledingleverancier betreft is het niet van deze tijd om daar één bedrijf voor te hebben, dat maakt je ook kwetsbaar zoals nu gebleken is.

Het ligt meer voor de hand dat RN specificaties opstelt en beheert en vervolgens een bedrijf uitnodigd om de kleding te maken. Waarbij als een brigade dat wil ook een ander bedrijf volgens specificaties van RN kleding kan leveren.

Mogelijk dat RN er in slaagt om de ontwerpen van DvM uit de boedel over te nemen, dat zou een goede start zijn. Eerder is Mark er op vergelijkbare wijze in geslaagd om de mallen van de bondsvlet in eigendom van RN te krijgen, dus wie weet.

Ik ben het met Rolf eens dat het failissement best wel eens gunstig uit kan pakken.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

lifeguard

• Gast
Reactie #227 Gepost op: 26 februari 2005, 14:53:20
Tja ik vind de kleurstelling persoonelijk echt gewoon perfect! Het heeft wat americaans weg. Het heeft een stoere look en het is zeer opvallend. Het is even wennen op het begin denk ik voor de meeste strandbezoekers als ze met oranje bekend zijn maar dat zal snel wel veranderen denk ik. Bij ons hebben ze al een post op scheveningen rood-geel gemaakt en vind het er redelijk strak uitzien moet ik eerlijk zeggen.
We hebben de mutsen ook al , vind ze er mooi uit zien alleen een beetje slechte kwaliteit en het houd je ooren niet warm.
Nou moeten wij maar gaan zoeken naar een nieuwe kleding leverancier. Het was de bedoeling dat we dit jaar met rood-Geel zouden gaan werken maar denk dat het nog een jaartje w8en word helaas. :( :'(

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #228 Gepost op: 27 februari 2005, 12:13:36
Even over de kleding: vannacht (26 op 27 febr) om 23.30 kregen we een melding van een losgslagen motorboot in de Aanloophaven van Huizen. Temperatuur rond -6 graden, met een windje 6. Sindskort hebben we allemaal van die Bivakmutsen met alleen een gat voor je ogen gekregen van het lid met een beveiligingsbedrijf. Ik was vannacht dus aangenaam verrast over hoeveel warmte behouden blijft met zo'n ding op je kop, we hebben het geen moment koud gehad! Niks om de Albert Heijn mee binnen te stappen, maar nu keek zelfs de al aanwezige politie niet vreemd op van onze "vermomming" ("het is zeker wel koud op het water nu?"). Een aanrader!

give me all your money!
Henk

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #229 Gepost op: 27 februari 2005, 12:21:17
zeker lekker warm zo'n bivakmuts, wij hebben er ook een, voor op het water in de winter (wat nooit voorkomt maar goed)

die dingen zijn echt lekker warm
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !