Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55032 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #240 Gepost op: 28 februari 2005, 18:59:50
De kleding van Roermond ziet er ook mooi uit, bij onze brigade varen we in een overal en die zit niet in het kleding paket van RN, dus voor onze brigade zou de kleding van Roermond een optie zijn.

Maar op de vraag van RR heb ik niet echt een antwoord, het mooiste is natuurlijk dat alle kleding het zelfde is maar dit zal doordat iedere brigade zelfs zijn kleding koopt wel nooit lukken, bij de brandweer hebben ze ook niet bij elk korps de zelfde kleding. De een heeft gele strepen de ander wit.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #241 Gepost op: 28 februari 2005, 19:42:56
heeft iemand fotos van de kleding van Roermond?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #242 Gepost op: 28 februari 2005, 23:10:34
Ja hoor muisstroom, ik heb ze. Niet als eerste, maarja  8) Van de link van het WPG van reddingsnet.nl

Jammer dat er geen drijfvermogen inzit. Nu is het meer iets voor op het strand denk ik.

Henk

PS Nou niet zeuren over de manier waarop het SO behandeld of neergelegd wordt daar gaat het niet om. Het meisje doet vreselijk haar best! :-X

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #243 Gepost op: 2 maart 2005, 11:47:55
Wat is dat nou, zijn ineens alle balaclavas uitverkocht, een bij Beversport net voor mijn neus. Alle winkels van Bever de laatste vandaag verkocht. Dat is de kracht van internet!

commentaar van de verkoper: "nooit verkoop je zo'n ding, nu alle winkels leeg, ik snap er niets van...!".

Ik wel...

Ik haal 'm wel uit het buitenland. >:(

Henk

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #244 Gepost op: 2 maart 2005, 18:30:00
Ja in Friesland ligt 50 cm wit poeder, iedereen gelijk naar de winkel. :laugh:
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #245 Gepost op: 2 maart 2005, 23:13:32
Citaat
Met andere woorden, mag een leverancier geel/ rode kleding leveren als reddingsbrigade kleding of moet al deze kleding voldoen aan de eisen zoals bijvoorbeeld de SRK heeft omschreven in hun kledinglijn, die is overgenomen door RN KNBRD.

Ik vind dat meerdere leveranciers kleding moeten aanbieden, wel dient die aan een aantal minimum eisen te voldoen.

Zoals EN normen en de kleurstelling waaronder de eis: de letters reddingsbrigade in witte letters. Die minimum eisen zou de bond moeten vaststellen, wat mij goed te doen lijkt op basis van uitgebreide specificatie van het overleg SRK en de ruime ervaring die inmiddels is opgedaan met DvM.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #246 Gepost op: 3 maart 2005, 09:14:23
Maar het SRK stelt hele andere eisen aan de kleding dat dan wij doen denk ik. Wij varen zo ie zo niet met een korte broek, dit voor als je ergens aan  boord moet of de wal op moet je benen niet kan open halen. Jassen gebruiken we wel af en toe maar truien weer niet.

Denise

• Gast
Reactie #247 Gepost op: 3 maart 2005, 20:40:32
Binnen hoeveel jaar moeten eigenlijk alle brigades de nieuwe kleuren hebben...??

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #248 Gepost op: 3 maart 2005, 22:48:48
Binnen hoeveel jaar moeten eigenlijk alle brigades de nieuwe kleuren hebben...??

Dat is nou weer zo leuk bij REDNED Denise, niks moet en bijna alles mag!! De brigades zijn volledig autonoom.

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #249 Gepost op: 4 maart 2005, 08:52:16
Maar het SRK stelt hele andere eisen aan de kleding dat dan wij doen denk ik. Wij varen zo ie zo niet met een korte broek, dit voor als je ergens aan  boord moet of de wal op moet je benen niet kan open halen. Jassen gebruiken we wel af en toe maar truien weer niet.

Vistuig,

de lijn zoals die geschreven is, is voor inzetten voor preventieve en operationele taken binnen de Rampenbestrijding van de Bond, alsmede de kleding voor strandreddingsbrigades.
Wat Henk zojuist ook al zegt, alle reddingsbrigades zijn autonoom, dus hebben zo ook hun eigen inzetcriteria, dus hun eigen wensen en eisen betreffende kledingstukken, bijvoorbeeld jas vs trui, overall vs broek/ blouse. Naar mijn mening gaat het erom, om een zo groot mogelijke eenheid te krijgen.
Elke hulpverlening start met communicatie.