Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55040 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #250 Gepost op: 4 maart 2005, 18:53:18
Maar eenheid krijgen is heel lastig. Zover ik weet is er aan onze brigade echt niet gevraagd wat wij van de kleding vonden(logisch, je kan niet 80 brigades vragen wat ze willen), dus voor ons is het kleding paket niet optimaal en zullen we misschien wel net als Roermond iets anders kiezen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Denise

• Gast
Reactie #251 Gepost op: 5 maart 2005, 10:03:02
Ik denk dat dat ook logisch is.. Iedere brigade kiest uit welke kleding het best bij hun past, maar ook wel prijskaartje... Dit is iets wat de bond niet kan beinvloeden...

lifeguard

• Gast
Reactie #252 Gepost op: 5 maart 2005, 14:40:43
tja snap niet echt dat ze voor rood-geel kiezen, terwijl de kleur blauw-oranje in nl voor reddingsbrigade staat (d8 ik dan tenminste) Dus waarom laten ze dan niet alle brigades blauw-oranje dragen  ???
Vind het opzich wel wat hebben dat rood-geel maar oranje-blauw is al bekend.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #253 Gepost op: 5 maart 2005, 16:31:52
tja snap niet echt dat ze voor rood-geel kiezen, terwijl de kleur blauw-oranje in nl voor reddingsbrigade staat (d8 ik dan tenminste) Dus waarom laten ze dan niet alle brigades blauw-oranje dragen  ???
Vind het opzich wel wat hebben dat rood-geel maar oranje-blauw is al bekend.

Lifeguard,

aansluiting naar de ILS, dus rood/geel. Maar deze discussie is reeds gevoerd!

Maar eenheid krijgen is heel lastig. Zover ik weet is er aan onze brigade echt niet gevraagd wat wij van de kleding vonden(logisch, je kan niet 80 brigades vragen wat ze willen), dus voor ons is het kleding paket niet optimaal en zullen we misschien wel net als Roermond iets anders kiezen.

Vistuig,

de ontwikkeling van de kledinglijn is gedaan na onderzoek bij diverse reddingsbrigades, ook Dordrecht. En dat niet iedereen tevreden is, of aanmerkingen heeft, das niet gek, maar elke reddingsbrigade kan er wel mee uit de voeten met de basislijn. Extra´s en andere aanpassingen kan dan altijd.

Maar enige tijd geleden had ik al aangegeven, om een evaluatie uit te voeren naar de huidige kledinglijn, zoals D&M uit levert. Er waren behoorlijk wat op en aanmerkingen, maar een evaluatie wilde D&M zelf uitvoeren en geen externe interventie. Misschien kan RN KNBRD nu zelf een dergelijk onderzoek starten.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #254 Gepost op: 8 maart 2005, 11:39:08
toch weet ik dat een aantal kledingleveranciers staan te trappelen om met redned in zee te gaan. Sprak er van de week 1 die ooit al eens bij het rapport van de SRK betrokken is geweest en die wel interesse heeft om met redned  te gaan praten
[img]/img]

lifeguard

• Gast
Reactie #255 Gepost op: 8 maart 2005, 11:55:41
dan moeten ze dat snel gaan regelen ;D ook al denk ik nie dat ze voor het komende strandseizoen al kleding voor ons kunne leveren  :(

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #256 Gepost op: 8 maart 2005, 16:17:54
denk dat ze dat wel kunnen, er zit nog twee/drie maanden tijd tussen.
maar denk dat redned hun moet benaderen....zo maar kleding gaan maken zonder steun van Redned lijkt me ook niet zoveel zin hebben..
[img]/img]

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #257 Gepost op: 8 maart 2005, 20:47:33
denk dat ze dat wel kunnen, er zit nog twee/drie maanden tijd tussen.
maar denk dat redned hun moet benaderen....zo maar kleding gaan maken zonder steun van Redned lijkt me ook niet zoveel zin hebben..

Hoezo? Waaruit bestaat de steun van REDNED?

Als ik een kledingfabrikant was ontwierp ik een mooie passende lijn voor de/in de kleuren van de reddingsbrigades, iedereen twee gratis Jacks met opschrift, komen ze de rest tegen betaling vanzelf bijbestellen. Heb je nog ideeën? Overal met drijfvermogen in de RB kleuren? Of een droogpak? Maken we ff. Je moet wel een beetje inventief zijn er willen investeren natuurlijk. Er zijn wel duizenden potentiële klanten!

Henk

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #258 Gepost op: 8 maart 2005, 20:58:23
Hoezo? Waaruit bestaat de steun van REDNED?

Als ik een kledingfabrikant was ontwierp ik een mooie passende lijn voor de/in de kleuren van de reddingsbrigades, iedereen twee gratis Jacks met opschrift, komen ze de rest tegen betaling vanzelf bijbestellen. Heb je nog ideeën? Overal met drijfvermogen in de RB kleuren? Of een droogpak? Maken we ff. Je moet wel een beetje inventief zijn er willen investeren natuurlijk. Er zijn wel duizenden potentiële klanten!

Henk
ja en nee...het probleem is dat als dan morgen redned met een nieuwe 'prefered suplier' komt (zoals met detemeyer) je een groot deel van je klandizie weer kwijtraakt. Volgens mij moet het zo zijn dat Redned alleen met de ontwerpen/kleurstellingen etc...(dus niet alleen het moet rood geel zijn) nee echt de modellen etc. komt en zegt 'hier kledingleveranciers ga je gang' ...anders gaat het in mijns inziens niet werken.
[img]/img]

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
Reactie #259 Gepost op: 9 maart 2005, 21:13:46
ja en nee...het probleem is dat als dan morgen redned met een nieuwe 'prefered suplier' komt (zoals met detemeyer) je een groot deel van je klandizie weer kwijtraakt. Volgens mij moet het zo zijn dat Redned alleen met de ontwerpen/kleurstellingen etc...(dus niet alleen het moet rood geel zijn) nee echt de modellen etc. komt en zegt 'hier kledingleveranciers ga je gang' ...anders gaat het in mijns inziens niet werken.

Ja Erny,

maar dan moet men wel weten wat er in den lande leeft en waar Determeyer en Vanmaanen gaten liet vallen. Bijvoorbeeld het opnemen van een overall, droogpak, overlevingspakken, maar ook UVA en UVB beschermende t-shirts.

Maar indien men dat wil, de reddingsbrigades, mutsen, handschoenen tbv dry- en wetsuits etc. De SRK heeft een minimale wens/ eis neergelegd en deze beschreven voor reddingsbrigade leden met preventieve en operationele taken tijdens de Nationale Rampenbestrijding en de huidige strandwachttaak. Het ligt nu aan de "rest" wat men er verder mee wil.

Indien, bijvoorbeeld RN KNBRD, komt met een evaluatie verslag of de vraag of de SRK dat uit wil voeren geen probleem. Maar een leverancier kan zonder tussenkomst van RN KNBRD zijn geld beter weggooien, dan proberen om alle reddingsbrigades in hetzelfde t-shirt te werken.
Elke hulpverlening start met communicatie.