Ehhhh Henk,
RN KNBRD doet actief helemaal niks. Laten we wel wezen, maar alle begin ideeën komen niet bij RN KNBRD vandaan, maar nog steeds bij de brigades. Binnen elke reddingsbrigade zit wel iemand die bepaalde ideeën heeft en die de zogenaamde "handen en voeten" geeft. En daar profiteert RN KNBRD van.
Ik mag het misschien niet hard op zeggen, maar dat is wel de rede waarom nog steeds het toeters en bellen verhaal niet geregeld is.
Meerdere reddingsbrigades met practijk ervaring hebben gezegd en voorgesteld om van onderaf, de werkvloer = de strandreddingsbrigades, naar boven te werken. Helaas nee zei RN KNBRD en men wilde van bovenaf dicteren. En wat hebben we nu
Helemaal niks. Alle moeite voor niks. Een striping dat lijkt op de friese vlag, maar het eigenlijk niet is en een status van . . . . . nog minder dan niks.
Nee, contacten zullen zeer binnenkort gelegd worden met een leverancier van kleding, met de eerste wijzigingen in de kledinglijn, zoals overalls, UVA en UVB beschermende kleding, neopreen handschoenen en gelaatsbescherming en waarschijnlijk nog voor de zomer leverbaar zijn.
En ik wed, dat als de eerste daar over de vloer is dat RN KNBRD kan fluiten naar eenheid en uniformiteit, want alles is daar leverbaar en er is voor RN KNBRD geen overzicht meer.
Net zoals de reddingsbrigades die samengaan met de Brandweer en dus het lokale reddingsbrigade bestuur geen zeggenschap meer heeft over de repressieve taak van hun reddingsbrigade.
Nee, reddingsbrigades doen het goed!!!!!!!
Muistroom,
lees eens duidelijk wat in het geheel hier staat en probeer vervolgens te begrijpen wat daar staat. Met de laatste regel wordt niks gezegd over uniforme kleding, maar over de mometeel veranderende beheersstructuur binnen de reddingsbrigade hulpverlening. Daarmee doelende op de actie's die door RN KNBRD gestart zijn om uniformiteit te creeëren, maar totaal anders zijn uitgepakt. Waarbij het schokkende resultaat kwam dat RN KNBRD alles aan het verliezen is ten opzichte van de reguliare OOV organisatie.
(Mooi voorbeeld de brief van de RFC over aansluiting op C2000)Ander voorbeeld het voertuig met de "Friese vlag." Lees de PPT op
www.RedNed.nl over deze voertuigen. En alles wat daar naar voren is gebracht is momenteel precies
NIET geregeld.
Nu kan jij stellen dat ik negatief ben, maar beloof dan geen gouden bergen, of zorg in elk geval dat je beschikt over een goed plan van aanpak en ga niet tegen de stroom inzwemmen, want daar wordt je vreselijk moe van.
Ik probeer zelfs de kledinglijn te verbeteren middels een evaluatie en actief een nieuwe leverancier te vinden en reeds gevonden om in elk geval mijn eigen reddingsbrigade en buurbrigade te leveren. En op deze manier speel je in op marktwerking, maar tegen uniformiteit omdat rood ook ferrari-rood of bruin-rood kan zijn en geel . . . . . .
En by the way, ik heb dit jaar al meer dan één redding op mijn conto staan, en jij?