Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55681 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

lifeguard

• Gast
Reactie #230 Gepost op: 27 februari 2005, 14:22:32
Das inderdaat wel een slimme set ja  ;D
Ziet er nog stoer uit ook he :D
Ken je ook nog zeggen dat je bij het A.T zit  :P

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #231 Gepost op: 27 februari 2005, 18:42:20
Lekker warm inderdaad, als ie droog is :P Wij hebben een soort bivakmutsen van neopreen, houdt je ook aardig warm, ook als ze nat zijn ;D

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #232 Gepost op: 27 februari 2005, 20:19:56
Bijna iedereen heeft de muts/capuchon o phet overlevings pak, dit houd je hoofd warm, maar werkt niet echt pretig. Ik zelf heb de RN muts en nog een zelfde ook van acryl alleen dan in het blauw met oranje tekst. En voor als het echt 'ik wil niet naar buiten' weer is een baclava van gore-tex. Merk windstopper, zal kijken of ik een fototje of andere info kan vinden.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

henk beneden op de laptop

• Gast
Reactie #233 Gepost op: 27 februari 2005, 21:07:21
Bijna iedereen heeft de muts/capuchon o phet overlevings pak, dit houd je hoofd warm, maar werkt niet echt pretig. Ik zelf heb de RN muts en nog een zelfde ook van acryl alleen dan in het blauw met oranje tekst. En voor als het echt 'ik wil niet naar buiten' weer is een baclava van gore-tex. Merk windstopper, zal kijken of ik een fototje of andere info kan vinden.

Die onhandige capuchion is de reden van de invoering van die bivakmutsen. En ik ben benieuwd. Matthijs, de duiker, heeft ook zo'n aclyl ding op als het koud is...
Henk

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #234 Gepost op: 27 februari 2005, 23:03:22

Mijn muts lijkt op deze wel het zelfde merk, hij is prijzig maar water en wind dicht en warm en ademend
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #235 Gepost op: 28 februari 2005, 01:21:54
Ja, idd een nadeel van onze wollen bivakmuts is nog dat ie nat wordt en dan z'n isolerende eigenschappen verliest.

Ik heb even gekeken op internet, en het lijkt de "WS GORILLA BALACLAVA" te zijn, van zo'n 42 dollar. Weet jij waar je die muts hier in Nederland vandaan kan halen, ik wil 'm wel eens proberen/kopen...

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #236 Gepost op: 28 februari 2005, 10:14:30
Wij gebruiken neopreen, kappen, die we ook op onze duikdroogpakken gebruiken.

Die kan je redelijk goedkoop bij elke duikzaak krijgen. Zelfs met reflexie of in het rood als je wilt.
Je hebt er zelfs complete ijsrescue-versie voor, die alleen de ogen vrij houdt.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #237 Gepost op: 28 februari 2005, 12:09:29
Ik zelf heb hem bij een buitensport zaak in Dordrecht gekocht, in Nijmegen zit grote buitensport zaak waar ze hem misschien hebben. Verder kan ik geen adressen vinden.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #238 Gepost op: 28 februari 2005, 13:49:59
Vraagstelling:

Om uniformiteit te bereiken binnen reddingsbrigades, moet reddingsbrigade kleding dan allemaal hetzelfde zijn of er allemaal hetzelfde uitzien?

Met andere woorden, mag een leverancier geel/ rode kleding leveren als reddingsbrigade kleding of moet al deze kleding voldoen aan de eisen zoals bijvoorbeeld de SRK heeft omschreven in hun kledinglijn, die is overgenomen door RN KNBRD.

Zie http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/users/srk/documenten/SRKkleding.doc

Of moet de kleding voldoen aan de kleurstelling geel/ rood en mag er marktwerking plaats vinden, zodat de reddingsbrigade minder voor hun kleding hoeft te betalen. Kijk bijvoorbeeld naar de volgende leverancier die de kleding heeft geleverd aan de reddingsbrigade in Roermond. De link komt vanaf www.reddingsnet.nl

Zie http://www.reddingsnet.nl/upload/Pwg.pdf
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 28 februari 2005, 15:13:01
Die kleding van Roermond doet zeer professioneel aan. Heel mooi en herkenbaar! Genormeerde reflectie en isolatie.  Je doet dan niet meer onder (qwa kleding dan) voor de collega's van de andere 3 OV organisaties.

Henk