Gepke de Leef protesteert jarenlang voor politiebureau Hoofddorp

Auteur Topic: Gepke de Leef protesteert jarenlang voor politiebureau Hoofddorp  (gelezen 39443 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Twentenieuws-Almelo

• Senior gebruiker
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #60 Gepost op: 2 december 2009, 15:02:28
HAARLEM - Het Haarlemse advocatenkantoor Smithuijsen heeft woensdag in een kort geding in Haarlem geëist dat een dakloze vrouw, die al ruim vijf weken dag en nacht voor het kantoor op de stoep zit, onmiddellijk vertrekt. ''Het is gewoon een rotgezicht'', zei advocate Marianne Biezenaar tijdens het geding.

De dakloze wil inzage in stukken over de nalatenschap van haar vader, die in 2007 overleed. De vrouw zat eerder anderhalf jaar bij het politiebureau in Hoofddorp, waar zij een verblijfsverbod kreeg opgelegd. Advocatenkantoor Smithuijsen zegt de stukken die de vrouw wil inkijken, niet te hebben.

Opgepakt

Overigens zijn de advocaten van Smithuijsen al tijdelijk verlost van hun plaaggeest op de stoep. De vrouw werd dinsdagavond opgepakt nadat zij opnieuw om opheldering had gevraagd over de nalatenschap van haar vader.

Volgens haar is er ruim 20.000 euro van haar vader verdwenen en zijn er stukken uit een kluis gestolen.

Onpartijdig

De rechtszaak duurde woensdag niet lang. Nadat advocate Biezenaar had uitgelegd waarom de vrouw een bedreiging vormt voor klanten en medewerkers van het kantoor, trok de dakloze al vrij snel de onpartijdigheid van de voorzieningenrechter in twijfel.

Even later pakte ze haar boeltje op en verliet samen met twee agenten demonstratief de rechtszaal.
© ANP

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #61 Gepost op: 2 december 2009, 18:20:48
Gepke de Leef loopt weg bij rechtszaak tegen Gepke de Leef

http://www.hoofddorpsecourant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Gepke-de-Leef-loopt-weg-bij-rechtszaak.460181.news
Door: Frits Verhagen | woensdag 2 december 2009 15:37

HOOFDDORP/HAARLEM - Gepke de Leef, die tot voor kort haar tent had opgeslagen voor het politiebureau in Hoofddorp en sinds eind oktober voor een advocatenkantoor aan de Dreef in Haarlem verblijft, is woensdag weggelopen tijdens een rechtszaak die tegen haar was aangespannen. De reden was dat zij de onpartijdigheid van de rechter in twijfel trok. "Ik dacht dat u uit was op waarheidsvinding, maar dit is handjeklap."

De rechtszaak was aangespannen door advocatenkantoor Smithuijsen, dat er na ruim vijf weken genoeg van heeft dat Gepke de Leef dag en nacht voor het kantoor. "Het is gewoon een rotgezicht", sprak advocaat Biezenaar tot de rechter. Volgens haar vormt Gepke de Leef een voortdurende bedreiging voor de klanten en medewerkers van het advocatenkantoor.

Gepke de Leef heeft de stoep voor het kantoor als verblijfplaats uitgekozen, omdat een advocaat van dat kantoor haar zuster bijstaat. De dakloze ex-Vennepse leeft in onmin met die zuster over de nalatenschap van haar vader, die in 2007 overleed. Volgens Gepke de Leef is er ruim 20.000 euro van de bankrekening van haar vader verdwenen en zijn er stukken uit een kluis gestolen. Zij eist nu inzage in stukken, maar volgens advocaat Biezenaar zijn die er helemaal niet. Zij zegde wel toe dat Gepke de Leef een kopie kan krijgen van alle stukken die het kantoor wél heeft.

Die toezegging was voor Gepke de Leef onvoldoende. Zij wilde ook niet meer luisteren naar de bemiddelende woorden van de rechter. Overigens was de vrouw in de rechtszaal in gezelschap van twee politieagenten, omdat zij dinsdagavond weer was opgepakt na een bezoek aan haar zuster in Hoofddorp.

De rechter in Haarlem doet nog deze week uitspraak in de rechtszaak.
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #62 Gepost op: 3 december 2009, 20:56:12
Straatverbod voor dakloze vrouw

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2930911.ece/Straatverbod_voor_dakloze_vrouw.html
3 december 2009 novum

(Novum) - Een dakloze vrouw die al ruim een maand op de stoep van een advocatenkantoor bivakkeert moet daar van de rechter in Haarlem weg. De rechtbank legde de vrouw donderdag een straatverbod voor zes maanden op.

De vrouw brengt haar tijd voor het pand door, omdat ze ruzie heeft met haar zus, een cliënte van het advocatenkantoor Smithuijsen in Haarlem. De ruzie draait om de afwikkeling van de nalatenschap van de vader van beide vrouwen, die in 2007 overleed. De vrouw wil inzage in bepaalde documenten rond de nalatenschap. Het advocatenkantoor stelt echter niet over die documenten te beschikken.

De vrouw dook eind oktober voor het eerst op voor het kantoorpand. Aanvankelijk zat ze er alleen overdag, maar sinds begin november slaapt ze er ook. Aan een eerder verzoek van het advocatenkantoor weg te gaan, heeft ze niet voldaan.

Hierop spande Smithuijsen een kort geding aan. Het advocatenkantoor stelt dat de vrouw ervoor zorgt dat medewerkers en cliënten van het advocatenkantoor zich onprettig voelen door haar aanwezigheid. De rechter gaat hierin mee en acht voldoende bewezen dat de vrouw zorgt voor onaanvaardbare overlast, waardoor 'cliënten en advocaten het pand niet onbevangen en vrij' in en uit kunnen gaan. Daarbij verwacht de rechter niet dat ze uit zichzelf wel zal gaan.

Als de vrouw de komende zes maanden weer in de buurt van het pand is, mag Smithuijsen de politie en justitie bellen, die zullen ingrijpen.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #63 Gepost op: 6 december 2009, 11:42:04
Straatverbod van zes maanden voor Gepke de Leef

http://www.hoofddorpsecourant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Straatverbod-van-zes-maanden-voor-Gepke.461771.news
zaterdag 5 december 2009 19:02

HOOFDDORP/HAARLEM - Gepke de Leef mag zich de eerstkomende zes maanden niet meer ophouden in de direct omgeving van het advocatenkantoor Smithuijsen aan de Dreef in Haarlem. Dat heeft de kortgedingrechter donderdag 3 november bepaald. De rechter volgt daarmee voor een groot deel de eis van het advocatenkantoor. Die had een straatverbod van twee jaar geëist. Indien De Leef zich niet aan de uitspraak houdt, mag zij door de politie verwijderd worden.

Gepke de Leef bivakkeert al sinds 26 oktober van dit jaar voor het advocatenkantoor op Dreef 48. Aanvankelijk verbleef zij daar alleen overdag, maar sinds begin november overnacht zij er ook. De Leef maakt daarbij gebruik van een slaapmatje, slaapzak, deken, regenpak, stukken plastic, kranten en een paraplu. Zij slaapt op de grond, tegen een muurtje.

Vanuit het advocatenkantoor is meerdere keren aan De Leef gevraagd om weg te gaan, maar zij heeft steeds laten weten dat niet te doen. Volgens De Leef wil zij met haar actie inzage afdwingen in papieren die te maken hebben de nalatenschap van haar in februari 2007 overleden vader. Over deze kwestie ligt zij in onmin met haar zuster.

Advocaat Biezenaar liet tijdens het kort geding op woensdag 2 november echter weten dat die papieren niet in het advocatenkantoor zijn. Hij voegde er meteen aan toe dat de voortdurende aanwezigheid van Gepke de Leef op zich al bijzonder hinderlijk is (hij omschreef het als onaangenaam en ongemakkelijk), maar dat zij ook nog eens regelmatig wordt omringd door zwerverachtige figuren, waardoor de stoep soms een hangplek voor daklozen lijkt.

“Dit doet duidelijk afbreuk aan het aanzien en de goede naam van ons advocatenkantoor. Daar komt bij dat een goede rechtsorde vereist dat een advocaat zijn werkzaamheden ongestoord kan uitoefenen."

De rechter oordeelde een dag later dat het recht op vrij verplaatsen in dit specifieke geval ondergeschikt gemaakt mag worden aan de argumenten van het advocatenkantoor. De eis van een straatverbod van twee jaar werd echter niet gevolgd. De rechter maakte daar zes maanden van.

Gepke de Leef werd tevens veroordeeld tot het betalen van de proceskosten à 1.150,25 euro.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #64 Gepost op: 19 januari 2010, 10:37:05
Gepke voor twaalf dagen in isoleercel

http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/557515/gepke-voor-twaalf-dagen-in-isoleercel-hoofddorp.aspx
19 januari 2010

HOOFDDORP - Een woedende Gepke de Leef, ook wel bekend als de zwerfster voor het politiebureau, belde dinsdag in alle staten naar de redactie van WebRegio. Na twaalf dagen in de isoleercel gezeten te hebben, staat ze sinds dinsdagochtend weer op vrije voeten. Maar haar actie stoppen, dat doet ze niet.

Gepke: “7 januari ben ik opgepakt in het Donkere Park in Hoofddorp. Vanwege de kou hebben ze me in de cel gezet. En dat terwijl ik alles had om te overleven. Een deken, een warme slaapzak en een zeil. De kou had geen vat op mij.”

Het bleek het begin van twaalf harde dagen: “Ze hebben me met dwangmedicatie in de cel gezet. Eerst mocht ik nog wel eens uit de cel, maar toen ik respect van de andere daklozen in de instelling kreeg, mocht ik er niet meer uit.”

Woedend is ze om het feit dat ze nu weer op straat staat. “En nu na twaalf dagen sta ik voor de poort van de instelling. Zonder geld. Zonder ook maar iets. Dit is wat ik wilde laten zien. Dit is Nederland, dit is de toekomst. Maar mijn acties stop ik niet. Ik ga door. Mijn boetes worden van de nalatenschap van mijn vader afgehaald, dus ik ga nu expres zwart rijden in de Zuidtangent. Ik ga niet stoppen. Ik laat me niet kapot maken.”

Woensdag is de rechtszaak tegen Gepke de Leef. De overheid wil haar twee jaar laten zitten in een inrichting voor veelplegers. Met dwangmedicatie en elektrotherapie, zo weet Gepke te melden.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #65 Gepost op: 28 januari 2010, 10:52:26
Dakloze Gepke de Leef wil nieuwe rechtszaken starten

28-1-2010
http://epaper.bdu.nl/hc/epaper/8481372.htm

HOOFDDORP/HAARLEM - De dakloze Gepke de Leef, die tot eind 2009 anderhalf jaar lang in een tentje heeft gebivakkeerd voor het politiebureau in Hoofddorp, wil een kort geding aanspannen tegen de politie. Daarin eist zij dat de politie alsnog haar aangifte opneemt van een vermeende verkrachting in 2003. Dat heeft Gepke de Leef laten weten.

Gepke de Leef heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen die haar in de rechtszaak moet bijstaan. Zij wil ook een kort geding aanspannen over de nalatenschap van haar overleden vader. Naar verluidt heeft de vrouw 30.000 euro geërfd van haar vader, maar is dat geld ondergebracht bij een stichting die het geld voor haar beheert.

De nalatenschap van haar vader kwam vorige week ook aan de orde tijdens een zitting van de politierechter in Haarlem, waar Gepke de Leef terechtstond voor onder meer belediging van politieagenten, vernieling en overtreding van het verblijfsverbod rond het politiebureau. Burgemeester Weterings had dat haar vorig jaar opgelegd. De vrouw drong aan op aanhouding van de zaak, omdat zij volgens haar twaalf dagen had doorgebracht in een isoleercel.

De politierechter slaagde er niettemin in om alle aanklachten met de vrouw te bespreken. Eén van de beschuldigingen betrof smaad, waaraan Gepke de Leef zich volgens een politieman heeft schuldig gemaakt tijdens haar verblijf in een politiecel. Deze agent, die op de zitting aanwezig was, is deze verdachtmakingen inmiddels meer dan zat. Hij heeft een schadevergoeding van ruim 2.400 euro geëist.

De zaak tegen Gepke de Leef werd alsnog afgebroken nadat zij aangaf alsnog met een psychiater of psycholoog te willen praten. Wanneer het proces doorgaat is nog onbekend.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #66 Gepost op: 27 augustus 2010, 16:13:09
'Het is hier een politiestaat'

http://www.hoofddorpsecourant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Het-is-hier-een-politiestaat.582305.news
Door: Frits Verhagen | donderdag 26 augustus 2010 11:37

HAARLEM - De nog altijd dakloze Gepke de Leef is maandagmiddag door de politierechter in Haarlem wegens belediging van politiemensen, vernieling en smaad veroordeeld tot tien weken voorwaardelijke gevangenisstraf. Bovendien moet zij een boete van 51 euro betalen voor elke keer dat zij in strijd met het gebiedsverbod voor het politiebureau in Hoofddorp heeft 'gekampeerd'.
Gepke de Leef verbleef tot eind vorig jaar anderhalf jaar op de stoep voor het hoofdbureau in Hoofddorp. Burgemeester Theo Weterings probeerde daar een einde aan te maken door voor haar een gebiedsverbod in te stellen, maar de vasthoudende vrouw liet zich niet makkelijk wegsturen. Telkens als de politie haar een flink eind buiten Hoofddorp had gedropt, keerde Gepke de Leef weer terug op haar vertrouwde stek.
Begin dit jaar sloeg zij haar tentje op voor een Haarlemse advocatenkantoor, maar daar kwam snel een eind aan nadat de advocaten een rechtszaak hadden aangespannen. Tegenwoordig verblijft de 51-jarige Gepke 's nachts op een bankje in de buurt van het NS-station in Haarlem.
Politierechter Verpalen probeerde Gepke de Leef te bewegen in elk geval hulp te aanvaarden en 's nachts onder een dak te gaan slapen. De vrouw was dat echter niet van plan. Zij wil dat er eerst serieus wordt gekeken naar haar aangifte van verkrachting door een politieman, die haar ruim vijf jaar geleden op brute wijze vaginaal heeft onderzocht. Ook wil zij inzage in de nalatenschap van haar vader. Volgens Gepke de Leef heeft haar zuster uit Hoofddorp de hele erfenis ingepikt.
De getergde vrouw zocht maandag aan het begin van de strafzaak direct de aanval. “Het is hier een politiestaat", zo liet ze politierechter Verpalen weten. Zij vroeg om de vorige zitting in januari nietig te verklaren, omdat ze toen gedrogeerd zou zijn. Gepke zei verder dat zij aangifte heeft gedaan tegen officier van justitie Hendriks, omdat haar aanklacht op pure leugens is gebaseerd. “Het gaat om recht, meneer de rechter", zo sprak Gepke de Leef meermalen, soms met luide stem.
Het verhoor van de verdachte verliep soms chaotisch. “U hebt een aardig koppie, maar toch vertrouw ik u niet", zei de vrouw. Zij had op internet achterhaald dat de politierechter ook topcrimineel Willem Holleeder heeft veroordeeld. “Jullie volgen klakkeloos wat het Openbaar Ministerie zegt."
Rechter Verpalen deed juist zijn uiterste best om Gepke de Leef tegemoet te komen. Hij volgde de eis van de officier van justitie niet om de vrouw tien weken op te sluiten. De verdachte was hiervan niet onder de indruk. Zij noemde het vonnis na een lange zitting 'zot'.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 27 augustus 2010, 17:21:33
Deze mevrouw hoort gewoon thuis in een psychiatrische inrichting...  :-X

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #68 Gepost op: 27 augustus 2010, 17:39:42
Deze mevrouw hoort gewoon thuis in een psychiatrische inrichting...  :-X

Hoe kom je daar nou bij  0098,

De instelling GGZinGeest deed recentelijk een poging om de vrouw gedwongen te laten opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis, maar dat mislukte.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #69 Gepost op: 16 september 2010, 15:22:30
en daar gaan we weer...  :D

Gepke de Leef weer gepakt voor herrie in Hoofddorp

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemmermeer/article6388383.ece/Gepke-de-Leef-weer-gepakt-voor-herrie-in-Hoofddorp
Gepubliceerd op 14 september 2010, 17:40
Laatst bijgewerkt op 14 september 2010, 17:40

hoofddorp -  
Gepke de Leef is maandagnacht rond 1 uur aangehouden, omdat ze voor rumoer zorgde in de Jane Addamsstraat. Ze sloeg op de ramen en zong. Ondanks bevelen van agenten weigerde ze te stoppen. Na verhoor is ze 's morgens heengezonden.

De Leef zorgt al jaren voor problemen in Hoofddorp. Ook bivakkeerde ze voor de deur van een Haarlems advocatenkantoor.

Haarlemmermeer | 14 reacties