Spookrijder, wat te doen?Het is al een aardig oude topic zag ik, maar :
Kwam laast eentje tegen tot me grote schrik, een vriend kwam op het idee naar mc donalds te gaan dus ik ging met hem mee in de auto.
Wij reden naar de mc donalds Strand Horst (omg. Harderwijk e.o.) nemen wij de afrit zien wij tot ons grote schrik een spookrijder (zachtjes welles waar) op ons afkomen, er reed 1 auto voor ons op de afrit en die ging links op de afrit stil staan zodat de auto er niet langs kon, maar de spookrijder wou blijkbaar gek genoeg er toch over de vluchtstrook links er omheen.
De vriend van mij heeft flitsers in ze koplampen gebouwd *(wat na mij weten, mag mits je ze niet aan hebt tijdens het rijden dus het verkeer niet in gevaar brengt en alleen gebruikt bij bijv. Evenement, auto tuning gedoe etc.)*
Dus bedenk me geen moment en zij tegen hem om ze flitsers aan te doen en onmiddelijk op de vluchtstrook te gaan staan met waarschuwingslichten voor achterop komend verkeer.
Zo gezegt zo gedaan hij doet ze flitsers en waarschuwingslichten aan en zet ze auto op de vluchtstrook neer (van de afrit).
Blijkbaar is de automobilst zo hevig geschrokken (Gelukkig) door de flitsers dat ze meteen stil bleef staan waarop ik uitstapte en in de deur opening bleef staan en mevrouw onmiddelijk vroeg om te keren waarop zij antwoorde, het verkeerd gezien had en dacht dat dit de oprit was en wou wel ff doorrijden en omkeren.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en hebben we haar met 2 auto's toch weer terug weten te krijgen van de afrit af, maar ik wil er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als we daar niet geweest waren en zij de snelweg behaalt zou hebben!