Spookrijder, wat te doen?

Auteur Topic: Spookrijder, wat te doen?  (gelezen 11580 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2008, 18:58:26
Ik begrijp dat mijn reactie hierboven alleen voor mij zichtbaar is?  ::)

Sorry, ik had hem wel gezien, maar er een beetje overheen gelezen, nu ik hem beter lees snap ik het, bedankt! ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #11 Gepost op: 23 december 2008, 19:00:15
;D u r welcome
greetz,  Enrique


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2009, 10:03:24
Ik heb een keer een spookrijder gezien die op de A28 vanaf Haren naar Groningen reed (dus over de westelijke rijbaan), en die werd achtervolgd door 3 (spookrijdende) politievoertuigen. Het was midden in de nacht rond 3.00 uur, dus het was vrij rustig. Maar er werd wel heel snel gereden. Door de politie uiteraard met sirene en zwaailichten. Vanaf het Julianaplein ging het verder de binnenstad in, waar de spookrijder een paar kilometers later is staandegehouden. Het ging in deze zaak om een inbreker die, toen hij de politie zag naderen, er als een gek vandoor ging en toen de verkeerde rijbaan koos.


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2009, 06:01:17
Spookrijder, wat te doen?
Het is al een aardig oude topic zag ik, maar :

Kwam laast eentje tegen tot me grote schrik, een vriend kwam op het idee naar mc donalds te gaan dus ik ging met hem mee in de auto.
Wij reden naar de mc donalds Strand Horst (omg. Harderwijk e.o.) nemen wij de afrit zien wij tot ons grote schrik een spookrijder (zachtjes welles waar) op ons afkomen, er reed 1 auto voor ons op de afrit en die ging links op de afrit stil staan zodat de auto er niet langs kon, maar de spookrijder wou blijkbaar gek genoeg er toch over de vluchtstrook links er omheen.
De vriend van mij heeft flitsers in ze koplampen gebouwd *(wat na mij weten, mag mits je ze niet aan hebt tijdens het rijden dus het verkeer niet in gevaar brengt en alleen gebruikt bij bijv. Evenement, auto tuning gedoe etc.)*
Dus bedenk me geen moment en zij tegen hem om ze flitsers aan te doen en onmiddelijk op de vluchtstrook te gaan staan met waarschuwingslichten voor achterop komend verkeer.
Zo gezegt zo gedaan hij doet ze flitsers en waarschuwingslichten aan en zet ze auto op de vluchtstrook neer (van de afrit).
Blijkbaar is de automobilst zo hevig geschrokken (Gelukkig) door de flitsers dat ze meteen stil bleef staan waarop ik uitstapte en in de deur opening bleef staan en mevrouw onmiddelijk vroeg om te keren waarop zij antwoorde, het verkeerd gezien had en dacht dat dit de oprit was en wou wel ff doorrijden en omkeren.  :o
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en hebben we haar met 2 auto's toch weer terug weten te krijgen van de afrit af, maar ik wil er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als we daar niet geweest waren en zij de snelweg behaalt zou hebben!  :-\
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2009, 17:22:09
Spookrijder, wat te doen?
Het is al een aardig oude topic zag ik, maar :

Kwam laast eentje tegen tot me grote schrik, een vriend kwam op het idee naar mc donalds te gaan dus ik ging met hem mee in de auto.
Wij reden naar de mc donalds Strand Horst (omg. Harderwijk e.o.) nemen wij de afrit zien wij tot ons grote schrik een spookrijder (zachtjes welles waar) op ons afkomen, er reed 1 auto voor ons op de afrit en die ging links op de afrit stil staan zodat de auto er niet langs kon, maar de spookrijder wou blijkbaar gek genoeg er toch over de vluchtstrook links er omheen.
De vriend van mij heeft flitsers in ze koplampen gebouwd *(wat na mij weten, mag mits je ze niet aan hebt tijdens het rijden dus het verkeer niet in gevaar brengt en alleen gebruikt bij bijv. Evenement, auto tuning gedoe etc.)*
Dus bedenk me geen moment en zij tegen hem om ze flitsers aan te doen en onmiddelijk op de vluchtstrook te gaan staan met waarschuwingslichten voor achterop komend verkeer.
Zo gezegt zo gedaan hij doet ze flitsers en waarschuwingslichten aan en zet ze auto op de vluchtstrook neer (van de afrit).
Blijkbaar is de automobilst zo hevig geschrokken (Gelukkig) door de flitsers dat ze meteen stil bleef staan waarop ik uitstapte en in de deur opening bleef staan en mevrouw onmiddelijk vroeg om te keren waarop zij antwoorde, het verkeerd gezien had en dacht dat dit de oprit was en wou wel ff doorrijden en omkeren.  :o
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en hebben we haar met 2 auto's toch weer terug weten te krijgen van de afrit af, maar ik wil er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als we daar niet geweest waren en zij de snelweg behaalt zou hebben!  :-\

Ik neem aan blauwe lampen? Dat mag zeker niet, ze hoeven niet eens aangesloten te zijn om strafbaar ze zijn.


Gast

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2009, 17:23:31
Ik neem aan blauwe lampen? Dat mag zeker niet, ze hoeven niet eens aangesloten te zijn om strafbaar ze zijn.

Nooit iets aannemen, voor hetzelfde geld zijn het lichtroze met een turquise tint-lampen.
"assumption is the mother of all fuck ups"


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2009, 17:24:39
kan je misschen even wat wetsartikelen geven die je stelling, dat bezit al strafbaar is, ondersteunen..


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2009, 18:08:05
kan je misschen even wat wetsartikelen geven die je stelling, dat bezit al strafbaar is, ondersteunen..

Nogmaals het is Niet mijn auto, dus ook niet mijn Flitsers, dus ook niet mijn probleem als die betreffende vriend een bekeuring krijgt en of de auto naar technische recherche of bureau gaat voor onderzoek!

Ik neem aan blauwe lampen? Dat mag zeker niet, ze hoeven niet eens aangesloten te zijn om strafbaar ze zijn.

En nee het zijn geen blauwe Flitsers gewoon Koplamp kleur want daar zit de flitsers ook in dus als hij het op groot licht gooit gaan de flitsers aan.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2009, 23:14:48
kan je misschen even wat wetsartikelen geven die je stelling, dat bezit al strafbaar is, ondersteunen..

Correct me if i'm wrong, maar ik neem aan [Caprice 9C1]nooit aannemen, ik weet het[/Caprice9C1] dat het hieruit blijkt (vooral het 2de feit):

m  N   640     het is voorzien van verblindende/knipperende verlichting (€90,-)
*   N   650     het is voorzien van meer lichten of retroreflecterende voorzieningen dan is toegestaan (je kent het sterretje wel ;))


-------------
Even offtopic, maar heeft iemand ooit deze bekeuring uitgeschreven?:
m   N  620    het niet is voorzien van een controlelampje voor ingeschakelde mistlichten :D
-------------


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #19 Gepost op: 3 september 2009, 21:47:23
Dus niet zoals de amerikanen als poliltie er achter aan gaan rijden (al spookrijdend....)  :-X :-X :-X

Gelukkig hebben we in NL (nog) niet zulke malloten als in onderstaand filmpje..


 :-X :-X. met alle respect voor onze hollandsche dienders, maar deze collega valt dus wel onder het kopje 'Malloot'

btw. even geluid uitzetten want das de moeite niet ;)