Peter ook deze discussie is hier al meerdere keren gevoerd, in de brancherichtlijn voor de brandweer staat dat iedere chauffeur moet beschikken over het diploma van de opleiding brandweerschauffeur binnen 5 jaar na inwerking treden van deze branche richtlijn. de richtlijn is per 1 juli 2002 van kracht gegaan.(dus 1 juil 2007)
hou mij ten goede, ik beweer niet dat deze opleiding niet goed zou zijn, ik denk dat iedere vorm van scholing ten goede komt aan in dit geval de brandweerman/vrouw, en bijdraagd aan een stuk veiligheid wanneer mensen geoeffend worden en leren omgaan met situaties waar ze in het dagelijks leven niet snel mee te maken zullen krijgen, maar waar ik hier op reageer is dat je geen opleiding nodig hebt volgens de regelgeving, richtlijnen en wet om met OGS te mogen rijden.
overigens is ook de brancherichtlijn niet verplicht,(blz.34 hoofdstuk 1, inleiding) en zal je toch nog wel een groot aantal korpsen tegen komen die nog helemaal niets hebben gedaan (in het kader van de altijd op handen zijnde veranderingen en de bezuinigingen), m.a.w. je moet dus niets en er staat niets anders dan bovenstaand.
het heeft geen zin denk ik om alles wat in andere topic's hier besproken is weer te herhalen.
overigens rijden de slepers met OGS niet altijd illegaal, maar ook daar zijn hier al meer voorbeelden genoemd.
en wat een rechter na een incident in zijn afwegingen zal meenemen, zo langzamerhand is dat een aardige russische roulette geworden in nederland, waar de overheid zelf het hardst aan meewerkt.