Zwaailampen/sirene op deze voertuigen.

Auteur Topic: Zwaailampen/sirene op deze voertuigen.  (gelezen 31026 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Traffic Safety

• Junior gebruiker
  • **
  • Volledig Bevoegd Verkeersregelaar
    • Traffic Safety
Reactie #80 Gepost op: 19 februari 2005, 15:53:14
sorry hoor maar dat heb ik gedaan, ik ga er toch vanuit dat de duikers niet met een bergingsauto worden vervoerd met blauwe zwaailichten. zie foto Incident

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #81 Gepost op: 19 februari 2005, 15:57:08
staan die fotos op internet of alleen in het blad??

of zou je instaat zijn deze foto of het hele artikel in te scannen??

en het kwam misschien een beetje bot over maar zo bedoelde ik het niet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 19 februari 2005, 16:14:14
Artikel 29.
1. Bestuurders van motorvoertuigen ten dienste van politie en brandweer, ziekenauto's en motorvoertuigen van andere door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten voeren blauw zwaai- of knipperlicht en een twee- of drietonige hoorn om kenbaar te maken dat zij een dringende taak vervullen.
2. Bij ministeriële regeling worden voorschriften vastgesteld betreffende het blauwe zwaai- of knipperlicht en de meertonige hoorn.
Dit is volgens mij de reden dat de voertuigen van dat bergingsbedrijf OGS mogen voeren, en anders doen ze het dus 'illegaal'.

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #83 Gepost op: 19 februari 2005, 16:34:35
Dit is volgens mij de reden dat de voertuigen van dat bergingsbedrijf OGS mogen voeren, en anders doen ze het dus 'illegaal'.

in meerdere steden en dorpen zijn bijv. sleepvoertuigen bij voorbaat al aangewezen als voertuig ten dienste van, en hebben daarmee een legale basis om het blauw op het dak te mogen hebben.

overigens is het zo dat in geval van grote calamiteit of oorlog de overheid alle voertuigen van partikuliere bedrijven met een laadvermogen meer dan...., of meer personen kunnen vervoeren dan.... , kunnen vorderen, deze lastgeving wordt al afgegeven bij verstrekking van het kenteken bewijs, en zijn dan automatisch voertuig ten dienste van.
Nemo me impune lacessit

Traffic Safety

• Junior gebruiker
  • **
  • Volledig Bevoegd Verkeersregelaar
    • Traffic Safety
Reactie #84 Gepost op: 19 februari 2005, 16:37:56
Tja het zal wel, zal is contact op nemen met Binnenlandse Zaken en is kijken of zij mij meer duidelijkheid kunnen verschafen.
Trouwens van Amerongen bestaat niet meer is overgenomen door een dochterbedrijf van de ANWB

Target77

• Gast
Reactie #85 Gepost op: 26 februari 2005, 14:23:09
overigens is het zo dat in geval van grote calamiteit of oorlog de overheid alle voertuigen van partikuliere bedrijven met een laadvermogen meer dan...., of meer personen kunnen vervoeren dan.... , kunnen vorderen, deze lastgeving wordt al afgegeven bij verstrekking van het kenteken bewijs, en zijn dan automatisch voertuig ten dienste van.

Klinkt mooi maar is nog geen wettelijke basis om met blauwe lampen op het dak te mogen rondrijden  ;)

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #86 Gepost op: 26 februari 2005, 18:50:10
Klinkt mooi maar is nog geen wettelijke basis om met blauwe lampen op het dak te mogen rondrijden  ;)

er is geen wettelijke basis waarom het niet zou mogen ;D ;D
Nemo me impune lacessit

Target77

• Gast
Reactie #87 Gepost op: 26 februari 2005, 19:57:22
er is geen wettelijke basis waarom het niet zou mogen ;D ;D

Ehh...daar denk oom agent toch anders over...maar als dat volgens jou zo is waarom ga je het zelf niet uitproberen???  Lijkt me leuk al die proefprocessen...heb er zelf te weinig tijd voor ;) ;D ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #88 Gepost op: 26 februari 2005, 22:31:30
Ehh...daar denk oom agent toch anders over...maar als dat volgens jou zo is waarom ga je het zelf niet uitproberen???  Lijkt me leuk al die proefprocessen...heb er zelf te weinig tijd voor ;) ;D ;D
dat heb ik ookal talloze malen proberen uit te leggen  ::)

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #89 Gepost op: 27 februari 2005, 03:15:06
Ehh...daar denk oom agent toch anders over...maar als dat volgens jou zo is waarom ga je het zelf niet uitproberen???  Lijkt me leuk al die proefprocessen...heb er zelf te weinig tijd voor ;) ;D ;D

ik heb dus geen zin in om dit voor de zoveelste keer uit te gaan leggen, bovendien oom agent gaat hier helemaal niet over, hij mag alleen constateren en proberen er een proces verbaal over op te maken.

bovendien hoef ik niets uit te proberen ik ken de regelgeving hieromtrend, anderen kennelijk niet.
Nemo me impune lacessit