AMOK-procedure: agenten leren schutters uit te schakelen

Auteur Topic: AMOK-procedure: agenten leren schutters uit te schakelen  (gelezen 72933 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jpht64

• Forum gebruiker
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #30 Gepost op: 11 april 2011, 21:22:40
Een paar vragen, zou een helm niet tot de standaard uitrusting van een diender moeten behoren? lijkt mij namelijk geen slechte optie.
En wat kun je uitrichten met je dienstwapen tegen een zwaar bewapende mafkees? je moet wel zeer dichtbij zien te komen, shotgun eventuele optie?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 11 april 2011, 21:59:46
Een paar vragen, zou een helm niet tot de standaard uitrusting van een diender moeten behoren? lijkt mij namelijk geen slechte optie.
En wat kun je uitrichten met je dienstwapen tegen een zwaar bewapende mafkees? je moet wel zeer dichtbij zien te komen, shotgun eventuele optie?

Een ballistische helm zie ik niet snel bij alle agenten terecht komen. Zeker met de huidige bezuinigingen. Die helmen kosten een godsvermogen.

Met je dienstwapen begin je ook weinig tegen een zwaar bewapende mafkees. Gewoon een kwestie van keep/korel goed en dan je magazijn lege.

Een shotgun zie in eveneens niet snel gebeuren. Alleen het AT heeft een shotgun in de collectie en die schieten er in hoofdzaak alleen maar LESS LEATHEL munitie mee.(beanbags)

Dus zullen we het voorlopig moeten doen met onze Wallie met 16 patronen en over een tijdje de Sig met hopenlijk 30 patronen. En veel geluk dat als het je overkomt dat je snel en accuraat handelt zonder twijfel. Het is dan echt een kwestie van hij of de rest.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 11 april 2011, 22:18:43
Welk vest wordt er dan onder het overhemd gedragen, en moet je dit eerst uittrekken voor je je kogelwerende vest eroverheen aantrekt of is het vest/overhemd/vest met ook meer beschermende waarde?

Er waren een aantal regio's (onder andere in Amsterdam) waar het verhaal ging dat men beide vesten niet over elkaar mocht/kon dragen. Dit verhaal waant bij sommige collega's nog rond echter is niet gebaseerd op enige onderbouwing ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

mike

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 11 april 2011, 22:22:43
Er waren een aantal regio's (onder andere in Amsterdam) waar het verhaal ging dat men beide vesten niet over elkaar mocht/kon dragen. Dit verhaal waant bij sommige collega's nog rond echter is niet gebaseerd op enige onderbouwing ....

Ja dat klopt werd verteld tijdens IBT lessen. Het verhaal was dat een kogel welke door een onbeschermd deel het lichaam was binnen gedrongen via het dubbele vest weer terug het lichaam in kon. Als ik het verhaal nog goed kan herinneren. Maar word tegenwoordig niet meer verteld in ieder geval......

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #34 Gepost op: 11 april 2011, 22:57:03

sterker nog, bij ons zijn alle zwarte vesten uit de voertuigen gehaald omdat je de vesten niet over elkaar mag dragen  ??? Ga het toch maar eens navragen... Ik vroeg me al af waarom op de beelden al die collega's hun vest niet standaard droegen en het zwarte vest nog nodig hadden...

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 11 april 2011, 22:59:47
sterker nog, bij ons zijn alle zwarte vesten uit de voertuigen gehaald omdat je de vesten niet over elkaar mag dragen  ??? Ga het toch maar eens navragen... Ik vroeg me al af waarom op de beelden al die collega's hun vest niet standaard droegen en het zwarte vest nog nodig hadden...

Waarschijnlijk droegen ze deze omdat als het goed het standaardvest alleen eigen munitie(9mm) tegen houd.

Bij ons zitten de zwarte vesten nog gewoon in de vtgn.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 11 april 2011, 23:01:25
Waarschijnlijk droegen ze deze omdat als het goed het standaardvest alleen eigen munitie(9mm) tegen houd.

Bij ons zitten de zwarte vesten nog gewoon in de vtgn.

Voor zo ver ik weet bij alle district cq wijkteam auto's in Amsterdam nog.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 11 april 2011, 23:03:09
Voor zo ver ik weet bij alle district cq wijkteam auto's in Amsterdam nog.
THW heeft natuurlijk die kleine kofferbak volliggen met kegels en e-flares. 98uiye

mike

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 11 april 2011, 23:06:31
THW heeft natuurlijk die kleine kofferbak volliggen met kegels en e-flares. 98uiye

En ze moeten natuurlijk ruimte overhouden mochten ze ooit spijkermatten krijgen 98uiye 98uiye

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #39 Gepost op: 11 april 2011, 23:06:43
Bij ons bedoel ik dan ook Team Hoofdwegen. Bij het inbouwen van de nieuwe voertuigen is er geen ruimte meer gelaten voor de vesten, omdat die overbodig waren. Scheelde ook weer in weggedrag door de kilo's die achter de achteras lagen.

Helemaal vol ja.... :D