AMOK-procedure: agenten leren schutters uit te schakelen

Auteur Topic: AMOK-procedure: agenten leren schutters uit te schakelen  (gelezen 72217 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #60 Gepost op: 16 november 2011, 13:10:30
Lopen voor op de rest van Nederland? Wij hebben die training ook al lang gehad, en ik denk veruit de meeste agenten in het land.

Behalve A-A dan. Daar is men nog niet begonnen voor zover ik weet. Althans ik heb er nog niemand over gehoord.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #61 Gepost op: 16 november 2011, 16:40:19
Behalve A-A dan. Daar is men nog niet begonnen voor zover ik weet. Althans ik heb er nog niemand over gehoord.

Alhoewel ik hoogstwaarschijnlijk ook zonder deze procedure met een collega naar binnen zou gaan.... Amok of niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #62 Gepost op: 16 november 2011, 16:52:46
Krom stukje media ... Eerst de vergelijking maken met Alphen a/d Rijn en vervolgens zeggen dat politie Nederland tot nu toe altijd wachtte op arrestatieteam's  ::) Of waren de agenten in Alphen snel na aankomst al begonnen met de AMOK-procedure (en waren zij hier al in getraind) ;)
Tja... Het Utrechtse heeft de training ook al lang achter de rug. Overigens kan de voice-over wel een keelsnoepje gebruiken.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #63 Gepost op: 16 november 2011, 18:02:42
Behalve A-A dan. Daar is men nog niet begonnen voor zover ik weet. Althans ik heb er nog niemand over gehoord.
Heb 't nagevraagd. Zit in de pijpleiding. Komt wel snel denk ik.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #64 Gepost op: 16 november 2011, 18:05:06
Tja, de oude politieacademie is wel een mooie oefenlocatie, het pand is nog redelijk intact en in gebruik bij de tv serie spangas.

Daar valt vast iets voor te regelen......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #65 Gepost op: 16 november 2011, 21:35:21
Alhoewel ik hoogstwaarschijnlijk ook zonder deze procedure met een collega naar binnen zou gaan.... Amok of niet.

Met jou aan mijn zijde ga ik blindelings naar binnen.

Heb 't nagevraagd. Zit in de pijpleiding. Komt wel snel denk ik.

Ik had ook navraag gedaan aan een ip aan het bureau wiens vader IBT-intr is. Men wilde het combineren met de omscholing naar het nwe wapen. Dit gaat echter niet door en men gaat nu wat anders doen.
Echter is nog niet bekend wanneer en waar.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #66 Gepost op: 23 maart 2012, 14:11:13
::)

CAO-ACTIE: AMOKTRAINING VOOR BURGERS

bron: http://politiebond.nl/index.php?p=actueel&id=1290

Op het politietrainingscentrum in Borne (Twente) vindt zaterdag (24 maart) een vakbondsdemonstratie plaats in het kader van de acties van de ACP, NPB en VMHP tegen het CAO-beleid van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie. Tijdens deze training kunnen burgers een zogeheten amoktraining meemaken. Hierdoor kunnen ze zelf ervaren met welke uitdagingen, zowel fysiek als mentaal, politiemensen tijdens hun dagelijks werk worden geconfronteerd.

Het woord amok komt uit het Maleis en betekent 'een toestand van razernij waarbij iemand een ieder die hij ontmoet wil doden'. De amoktraining is bedoeld om politiemensen te trainen in het uitschakelen van schutters bij incidenten zoals 'school shootings' of de schietpartij in Alphen aan de Rijn vorig jaar. De training is opgezet en uitgedacht door het arrestatieteam Noord -en Oost Nederland.

Training
Van 9.00 uur tot 12.00 uur zal een aantal 'gewone’ burgers (een deel van) de amoktraining ondergaan. Deze personen zijn werkzaam in verschillende beroepsgroepen met uiteenlopende beroepen (Officier van Justitie, politicus, journalist). Ze worden deskundig begeleid door vier ervaren IBT-trainers (Integrale Beroepsvaardigheden Training).

Interesse?
Mocht u als burger geïnteresseerd zijn in deelname, dan kunt u zich vandaag tot 20.00 uur telefonisch melden bij het LAC (033 4962780) of per e-mail bij het RAC Twente (zie link op www.politieacties.nl). De deelnemers moeten wel bereid zijn na afloop de pers te woord te staan (RTV Oost en TC Tubantia).
Samen sterk in de hulpverlening!


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #67 Gepost op: 23 maart 2012, 14:25:51
::)

CAO-ACTIE: AMOKTRAINING VOOR BURGERS

bron: http://politiebond.nl/index.php?p=actueel&id=1290

Op het politietrainingscentrum in Borne (Twente) vindt zaterdag (24 maart) een vakbondsdemonstratie plaats in het kader van de acties van de ACP, NPB en VMHP tegen het CAO-beleid van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie. Tijdens deze training kunnen burgers een zogeheten amoktraining meemaken. Hierdoor kunnen ze zelf ervaren met welke uitdagingen, zowel fysiek als mentaal, politiemensen tijdens hun dagelijks werk worden geconfronteerd.

Het woord amok komt uit het Maleis en betekent 'een toestand van razernij waarbij iemand een ieder die hij ontmoet wil doden'. De amoktraining is bedoeld om politiemensen te trainen in het uitschakelen van schutters bij incidenten zoals 'school shootings' of de schietpartij in Alphen aan de Rijn vorig jaar. De training is opgezet en uitgedacht door het arrestatieteam Noord -en Oost Nederland.

Training
Van 9.00 uur tot 12.00 uur zal een aantal 'gewone’ burgers (een deel van) de amoktraining ondergaan. Deze personen zijn werkzaam in verschillende beroepsgroepen met uiteenlopende beroepen (Officier van Justitie, politicus, journalist). Ze worden deskundig begeleid door vier ervaren IBT-trainers (Integrale Beroepsvaardigheden Training).

Interesse?
Mocht u als burger geïnteresseerd zijn in deelname, dan kunt u zich vandaag tot 20.00 uur telefonisch melden bij het LAC (033 4962780) of per e-mail bij het RAC Twente (zie link op www.politieacties.nl). De deelnemers moeten wel bereid zijn na afloop de pers te woord te staan (RTV Oost en TC Tubantia).

Goed initiatief lijkt mij om mensen die vaak kritiek uiten, of een oordeel moeten vellen, over ons te laten ervaren wat het werk allemaal kan inhouden. En bijkomende pluspunt is ook dat het 1 van de leukste training is binnen ibt vind ik zelf.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #68 Gepost op: 23 maart 2012, 14:39:30
Ik heb al eerder aangegeven dat ik het zéér vreemd vind dat er burgers ''in mogen kijken'' bij dergelijke trainingen ....
Dergelijke procedure's en tactische informatie  zijn niet bestemd voor een ieder ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #69 Gepost op: 23 maart 2012, 19:28:48
Ik heb al eerder aangegeven dat ik het zéér vreemd vind dat er burgers ''in mogen kijken'' bij dergelijke trainingen ....
Dergelijke procedure's en tactische informatie  zijn niet bestemd voor een ieder ...

Onzin. Ik heb die trainig zelf ook gehad en er is echt niks geheim aan... ik zou niets kunnen bedenken wat in het voordeel van een schutter zou werken!
AMOK geeft je een richtlijn hoe met een situatie om te gaan, omdat je zonder AMOK waarschijnlijk vol adrenaline naar binnen zou stormen op 'gevoel'.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.