Er is nu al veel tijdsverlies, laat staan als er straks nog minder ALS Ambulance`s komen.
Ik moet het er wel mee eens zijn dat de zorg verandert, zo ook de Ambulancezorg.
Maar door dit soort korte opleidingen, en gewoon verpleegkundigen ''Voor de leeuwen gooien'' zoals een van mijn voorgangers al even fijntjes benadrukte, krijgen we een ernstig kwaliteitsverlies.
Zit Nedelerland hier op te wachten? Dan komt er straks weer vanuit de tweede kamer, een of ander wetsvoorstel met dingen erin die toch niet werken.
Dan gaan we weer zeuren met z`n allen, en begint het hele sprookje weer opnieuw.
Ik blijf erbij dat we voorzichtig moeten zijn met het grofweg aanpassen van werkwijzen en opleidingen, omdat we (zoals ik hierboven al schreef) dan kwaliteitsverlies krijgen.
Zitten de Ambulancehulpverleners die WEL ervaring hebben, op mensen te wachten die totaal geen ervaring hebben? En dus onzeker zijn in hun handelen?
Ik vrees van niet! Naar mijn bescheiden mening mogen er wel wat dingen veranderen, maar om nou complete opleidingstrajecten(lees: vanaf HBO-V tot de Ambulance) op de schop te nemen, gaat te ver.
Groet,
Lars