ik vind persoonlijk de vergelijking met een 23 jarige uit het leger versus gezondheidszorg(lees ambulance) niet goed.
want wees eerlijk (als ik goed heb opgelet bij stratego etc.) is de generaal/majoor ook niet meestal 23...maar toch ook een tikje ouder
Aan de zorg hier in nederland hangt een bepaald kaartje wat aan een aantal eisen moet voldoen.
Een stage is echt anders dan dat jij als verantwoordelijke voor een afdeling staat of....alleen met je chauffeur op een patiënt af moet gaan.
Op een afdeling kan je nog eens overleggen met een collega jongere jaars of de arts bellen.
Je kan mij niet wijs maken, dat iemand die net klaar is met zijn hbo-v ,start met direct de sosa nieuwe stijl
een geroutineerd ecg lezer is, die weet hoe hij moet intuberen etc etc.
Een werkgever zal daar zo ontzettend veel tijd en kosten in moeten gaan steken om deze personen naar een bepaald niveau te brengen.
Een werkegever zal dan toch echt kiezen voor de pleeg met aantekening.
(even off topic)
ik ben ook vrijwilliger bij Gob net, en kreeg vandaag zo'n soort vraag van een hboV-er die werkt in een verpleeghuis
Er werd gevraagd of ze in aanmerking komt om op een SEH te werken.
Als ik dan sollicitanten krijg, zal ik ook die pleeg kiezen die klinische ervaring heeft in een ziekenhuis.
Als ik nu al lees dat de hboV-ers die hier posten al aan geven dat zij te weinig les krijgen in anatomie/fysiologie......