Hallo leden,
Ik ben al een hele poos geinteresseerd in de hulpverlenings branche (ambulance chauffeur), en ik heb de beslissing gemaakt dat ik me hier helemaal voor in ga zetten. Nu heb ik al behoorlijk wat informatie verzameld alleen weet ik niet helemaal hoe ik dit het beste kan aanpakken aangezien het vrijwel voor iedereen anders is.
Aangezien de brandweer in mijn regio redelijk wat mensen zoekt, heb ik een tijd geleden hier contact mee opgenomen en wil ik naast mijn huidige baan dit vrijwillig ernaast doen.
Nu zou ik graag willen weten of dit een goede basis is dat als ik een paar jaar bij de vrijwillige brandweer werk om de sfeer te proeven binnen de hulpverlenings branche, levenservaring en EHBO. Nu weet ik niet of je bij de vrijwillige brandweer een reanimatie diploma moet halen, maar deze ben ik bereid te halen. Eerste estantie ben ik van plan om behoorlijke periode bij de brandweer te werken, aangezien me dit erg leuk lijkt.
Aangezien ik in het bezit ben van een B-rijbewijs wil ik ook het C rijbewijs er achter aan doen.
Kortom, is de brandweer een goed opzetje om uit eindelijk bij een ambulancedienst te werken? of kom ik dan nog echt behoorlijk wat te kort en kan ik beter proberen om bij een meditaxi te komen?
Alvast bedankt!
Groet Joriën.