Hoi!
Ik lees dat veel mensen hier graag ambulance chauffeur willen worden, en ik hoop ook van harte dat iedereen hierin slaagt.
Zelf ben ik ook bezig deze droom te na te jagen, daarom wat vraagjes aan de mensen die deze functie al uitoefenen.
Ik ben zelf al in het bezit van het merendeel van de (meest) gevraagde eisen: Rijbewijs BC, diploma op MBO niveau en in het bezit van een Primary Trauma Life Support certificaat. Deze opleiding word niet erkend in het burgerleven, maar hierdoor heb ik wel affiniteit met geneeskundige handelingen en mijn reanimatiediploma. Verder ben ik werkzaam als chauffeur op de ziekenauto binnen Defensie.
Mijn vraag is het volgende, ik ben benieuwd naar de meningen van de chauffeurs hoe ik nog aantrekkelijker kan worden om als chauffeur er tussen uit te springen. Ik ben sowieso al van plan om het mbo niveau op te krikken van 2 naar 4. (Via Defensie)
Ik begrijp dat het een lange weg is, maar ik heb geen haast en heb het op dit moment nog naar me zin bij de baas, maar alles wat ik nu meepak kan mij wel helpen om straks een zo goed mogelijke kans te geven om eventueel al een keer op gesprek te mogen komen.
Ik heb ervoor gekozen om geen nieuw topic hier voor aan te maken, mocht dit wel handiger zijn hoor ik het graag
Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk zijn er mensen die zich hier misschien een beetje in herkennen?