Hoi Coen,
Ik schat in dat jij in het derde jaar VMBO-BB zit. Heb jij de sector Zorg en Welzijn of een andere?
MBO2 is de uitstroom mogelijkheid na je VMBO-BB. Als jij je MBO2 hebt behaald ben je in het bezit van de zogeheten startkwalificatie. Dit is het minimale om de arbeidsmarkt te kunnen betreden. Mijn advies zou zijn om uiteindelijk (indien het tot je mogelijkheden behoort) een niveau 3 opleiding te doen. Kies vooral iets wat je leuk lijkt en niet iets wat je denkt nodig te hebben, de arbeidsmarkt is zeer grillig.
Zoals Dinges aangeeft heb je nog zeker een jaar of tien te gaan. Kortom, er kan nog heel veel gebeuren.
Tot slot nog een laatste advies: Ga dit jaar al op zoek naar een leuke vervolgopleiding op MBO2. Bezoek open dagen, informatieavonden etc. Dit helpt enorm om je een goed beeld te vormen van de mogelijkheden binnen het MBO en de eventuele arbeidsmarkt.
RemRoof,
docent op een VMBO
Hallo beste lezer,
Ik ben Coen 14 jaar oud en mijn droom is om ambulancechauffeur te worden.
Ik doe zelf VMBO-Basis, en mijn vraag is; of ik met VMBO-B (MBO 2) ambulancechauffeur kan worden...?
Als dat niet kan en je moet MBO-3/4 hebben, kan ik dan door leren/groeien naar MBO-3?
Ik wil jullie alvast allemaal bedanken!
m.v.g Coen van Dorrestein