Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 226048 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Markjuh

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #250 Gepost op: 9 januari 2016, 19:33:33
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1398569 date=1452357809
Zoals CM boven jouw bericht al schrijft, is het in zijn regio gebruikelijk dat onder andere EHBO en reanimatievaardigheden getest worden.

Mijn excuses, had ik niet gezien  :)

Maar het stuk reanimeren is ruimschoots aan bod geweest, helemaal ik eerst de standaard cursus en vervolgens de uitgebreide versie gedaan heb. Alleen ben ik dan benieuwd of het diploma daadwerkelijk verplicht is of kan ik beter nog een losse reanimatiecursus volgen zodat ik dat ook op papier heb staan?

Btw gaat om de regio Brabant Zuid-Oost :)

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #251 Gepost op: 11 januari 2016, 16:05:21
Citaat van: CoenD link=msg=1398400 date=1452295041
Super bedankt :)

Ik hoop echt dat ik met MBO-2 Ambulancechauffeur kan worden... :)

Ik zie me al in de 09-116 rijden :)

M.V.G Coen
In mijn regio is mbo4 de eis, anders kom je niet eens door de briefselectie heen
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #252 Gepost op: 11 januari 2016, 17:37:57
Dag Markjuh,

Allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel moedig vind dat je hier je vraag neerzet. Daarmee geef je aan dat je niet verlegen bent en dat je weet wat je wilt. Dat zijn al twee pre's voor een functie als ambulancechauffeur. Mocht je verder willen dan heb je, in principe, een mbo niveau 3 diploma nodig. Ik raad je aan om verzorgende IG te doen. Je moet ook een groot rijbewsijs hebben maar dat kan ook in een latere stadium.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

vossejongk

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #253 Gepost op: 20 februari 2016, 15:12:27
Ik ben met niv 2 het 1e gesprek al door, maar ik heb wel aangegeven (naar waarheid) dat mijn opleiding eigenlijk niv 3 was. Ben destijds gestopt met voldoende punten voor een niv2 diploma omdat ik de opleiding kwalitatief uitermate teleurstellend vond (nee niet de afkorting). Alles wat ze mij daar probeerden te leren (ict opleiding) wist ik zelf al. Ik leerde op de opleiding niets nieuws wat ik een paar jaar eerder al zelf had geleerd... dus diplomaopdrachten gedaan, gehaald, diploma ontvangen en aan 't werk gegaan in de transport. Daar heb je niet per se niveau 3/4 nodig dus een vervolgopleiding is er nooit van gekomen. Deze uitleg was voldoende :)

Het punt is dat je wel een niv 4 opleiding aan moet kunnen, wat de sollicitatiecommissie ook aan gaf is dat de opleiding tot chauf eigenlijk een mbo opleiding op niv 4 is, en het komt er op neer dat als je op school al geen niv 4 aan kan, dat je deze opleiding ook niet gaat lukken...

twister

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #254 Gepost op: 7 maart 2016, 16:29:59
Zijn er hier nog mensen die in mei starten met de opleiding ach/avk? :)

Jan Peter

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #255 Gepost op: 17 augustus 2016, 20:41:56
Als newbie hier op het forum heb ik 2 vragen. Hoop deze hier kwijt te kunnen...... ;)

1)In de diverse laatste vacatures voor ambu chauffeur is natuurlijk de eis EHBO met reanimatie. Alleen was voorheen de eis dat dit van het Oranje kruis moet zijn. Hebben de RAV's deze eis laten vallen en voldoet een rode kruis diploma ook (wel uitgebreide cursus, niet zo'n 4 uurs e-learning cursus)

2) Als ex-chauffeur (12 jaar internationaal) zonder ervaring in de hulpverlening maak je dan vanwege je rijervaring een grotere kans dan iemand met wel ervaring in de hulpverlening, maar die zijn C rijbewijs net haalt ?

Jan

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #256 Gepost op: 18 augustus 2016, 14:06:43
Citaat van: Jan Peter link=msg=1443097 date=1471459316
Als newbie hier op het forum heb ik 2 vragen. Hoop deze hier kwijt te kunnen...... ;)

1)In de diverse laatste vacatures voor ambu chauffeur is natuurlijk de eis EHBO met reanimatie. Alleen was voorheen de eis dat dit van het Oranje kruis moet zijn. Hebben de RAV's deze eis laten vallen en voldoet een rode kruis diploma ook (wel uitgebreide cursus, niet zo'n 4 uurs e-learning cursus)

2) Als ex-chauffeur (12 jaar internationaal) zonder ervaring in de hulpverlening maak je dan vanwege je rijervaring een grotere kans dan iemand met wel ervaring in de hulpverlening, maar die zijn C rijbewijs net haalt ?

Jan
Daar valt geen zinnig woord over te zeggen, als je op mijn post solliciteert zou het wat mij betreft een voordeel zijn, maar het hangt vooral af hoe je jezelf verkoopt aan de sollicitatiecommisie denk ik. Bij andere RAV's hoor ik wel dat ze liever iemand die in de zorg ervaring heeft aannemen, dat heb ik bij mijn eigen werkgever nog niet gezien.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Jan Peter

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #257 Gepost op: 18 september 2016, 20:55:48
Weet ook iemand wat de medische keuring inhoudt bij een soll. gesprek voor ambulancechauffeur ?

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #258 Gepost op: 18 september 2016, 22:25:10
Citaat van: Jan Peter link=msg=1447782 date=1474224948
Weet ook iemand wat de medische keuring inhoudt bij een soll. gesprek voor ambulancechauffeur ?
https://www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina/1022/pam---aanstellingskeuring-3.html

Hier staan diverse bijlages met informatie.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Jan Peter

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #259 Gepost op: 19 september 2016, 13:45:40
Dank u !  ;) Die minimale 40 jaar oud, voor de PAM test ben ik nog niet.... O0