Loch,
Ik kan me helemaal inkomen met je betoog. Welke IG'er heeft een groot rijbewijs? De realiteit is helaas dat het beroep nog zeer gewild is en we hebben voldoende sollicitaties om deze eisen te stellen. Het behalen van een groot rijbewijs is duur en de toekomstige werkgever betaalt dat liever niet, als het niet hoeft.
Ik begrijp ook aan de andere kant dat je de investering niet doet zonder garantie. Helaas zal je toch door dezure appel heen moeten bijten als je dit wilt. De aanhouder wint is hier van toepassing.
CM
CM,
Bedankt voor je reactie,
Welke ''zure appel'' bedoel je dan? De IG laten voor wat het is, het C rijbewijs halen en op de vrachtwagen gaan?
Ik fantaseer maar iets: Is er niet de mogelijkheid om bij een sollicitatie te zeggen: Ik heb alleen nog maar het C rijbewijs nodig, ik ga deze halen, en kan dan aan de slag als chauffeur.
Ik bedoel, wat voor nut heeft het anders om bij een vacature neer te zetten: ''Opleiding op MBO-niveau bij voorkeur in de gezondheidszorg''. Als dit vrijwel onmogelijk is in samenwerking met de eis van het hebben van een C rijbewijs?
Als ander voorbeeld: De zorgambulance.
Functie-eisen
-Opleiding Verzorgende IG uitstroom differentiatie
-Tenminste twee jaar ervaring als verzorgende
- Geldig EHBO- en reanimatiediploma of Nikta-certificaat of de bereidheid deze te gaan behalen
- Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden
- Zelfstandig kunnen handelen
- Actuele geografische/stratenkennis van de regio is een pré
- Rijbewijs B en C en minimaal 2 jaar ervaringskennis met het besturen van een auto
Dat zijn de functie eisen bij GGD. Weer die minimale rij ervaring. Maar ook vragen ze minimaal 2 jaar werk ervaring als IG'er.
Ik begin mijn droombaan steeds somberder in te zien, aangezien mijn hart meer bij de zorg ligt en niet bij bijvoorbeeld een (met alle respect) koeriersdienst. Ik ben liever met de benodigde hulp bezig.