Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 226129 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

wesselblaauw

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #180 Gepost op: 14 oktober 2012, 09:36:03
Het beste kun je hier op het forum even rustig gaan lezen; te beginnen bij dit topic.  ;)
hier staat alles vanaf je 18e en ik word in april 16 dus ben 16 als ik een andere opleiding start.
BRANDWEERMAN BEN JE ALTIJD 24/7

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #181 Gepost op: 14 oktober 2012, 09:42:57
ik ben wessel en ik ben 15 jaar. ik wil graag ambulance chauffeur worden maar ik weet niet wat voor opleiding ik hiervoor het beste kan kiezen. ik doe nu opleiding voertuigen techniek waarvan ik hopelijk mijn diploma mag ontvangen! maar nu moet ik een opleiding kiezen.
wie kan mij helpen en wie weet welke opleiding ik kan doen vanaf mijn 16e (word in april 16)
hier staat alles vanaf je 18e en ik word in april 16 dus ben 16 als ik een andere opleiding start.

Wat je echt aan opleiding moet hebben : B+C rijbewijs, en EHBO-diploma...  en daarnaast zou ik gewoon iets zoeken wat je interessant lijkt, wij hebben banketbakkers tot tandartsassistenten tot vrachtwagenchauffeurs tot rijschoolhouder rijden...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #182 Gepost op: 14 oktober 2012, 10:01:46
Wessel,

Je zegt dat je techniek doet, ik neem aan dat je dan VMBO doet? Welke niveau, als ik vragen mag? TL, GL, KB of BB?

Verder is een specifieke opleiding niet aan de orde maar de verschillende diensten hebben verschillende eisen. Bij ons hebben we een voorkeur voor mensen met ervaring in de zorg op MBO niveau. De meeste hebben Verzorgende I.G. gedaan.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

wesselblaauw

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #183 Gepost op: 14 oktober 2012, 14:27:38
Wessel,

Je zegt dat je techniek doet, ik neem aan dat je dan VMBO doet? Welke niveau, als ik vragen mag? TL, GL, KB of BB?

Verder is een specifieke opleiding niet aan de orde maar de verschillende diensten hebben verschillende eisen. Bij ons hebben we een voorkeur voor mensen met ervaring in de zorg op MBO niveau. De meeste hebben Verzorgende I.G. gedaan.

CM

ja ik doe nu techniek kb dus dan zou ik straks bijvoorbeeld zorg kunnen kiezen?
BRANDWEERMAN BEN JE ALTIJD 24/7

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #184 Gepost op: 14 oktober 2012, 14:56:07
Wessel,

Je moet vooral kiezen voor iets wat je leuk vindt. Als je denkt dat Zorg en Welzijn iets voor je is dan ga je ervoor. Bedenk wel dat je dan bewust kiest voor een MBO opleiding in de zorg. Mensen helpen wassen, aankleden dat soort dingen. Het moet je wel liggen want de weg naar ambulancechauffeur is voor jou nog wel een aantal jaren. Wat ook belangrijk is om te weten: ambulancechauffeur is op MBO niveau 3. Je bent namelijk veel meer dan alleen stuurman, je helpt en denkt ook mee in het behandelen van een patient en daarom is de opleiding best pittig. Met je KB profiel zou je er wel kunnen komen maar dan moet je wel goede cijfers halen.

Kijk anders naar www.youchooz.nl

Waar haal ik dit allemaal vandaan? Ik ben zelf ambulanceverpleegkundige maar ik ga ook lesgeven bij de VMBO KB en BB Zorg en Welzijn. Dus hopelijk weet ik waar ik over praat....:)

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #185 Gepost op: 30 oktober 2012, 18:02:32
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag aan de al werkzaam zijnde chauffeurs.
Hoe zijn jullie op de ambu gekomen?

Ik wil zelf graag een opleiding doen via defensie.
(Defensie - Veiligheid en wakmanschap: Aankomend onderofficier grondoptreden in combinatie met verzorgende-IG)
Zijn er chauffeurs op de ambu die dit ook hebben gedaan?

Ik ben vrijwilliger bij het rode kruis, noodhulp. Draai veel evenementen.
ga binnenkort (duurt nog even) voor mijn rijbewijs B.

Met die dingen: Rijbewijs, rode kruis en een opleiding van defensie.
Is dat dan genoeg om als levenservarende te worden beoordeeld?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Ollie974

• Forum gebruiker
Reactie #186 Gepost op: 30 oktober 2012, 19:58:31
Hey Marcstijger,

Ik zelf werk nu ruim anderhalf jaar als ambu chauffeur.
Mijn voorgeschiedenis is politie (o.a. klpd verkeerspolitie) Daarnaast ben ik inmiddels 18 jaar brandweerman. Ben beroeps geweest en vorig jaar ben ik overgestapt naar geel.
Nog wel bij de brw actief maar dan weer als vrijwilliger.

Heb het erg naar mijn zin op de ambu.

Groetjes

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #187 Gepost op: 30 oktober 2012, 20:39:53
Hey Marcstijger,

Ik zelf werk nu ruim anderhalf jaar als ambu chauffeur.
Mijn voorgeschiedenis is politie (o.a. klpd verkeerspolitie) Daarnaast ben ik inmiddels 18 jaar brandweerman. Ben beroeps geweest en vorig jaar ben ik overgestapt naar geel.
Nog wel bij de brw actief maar dan weer als vrijwilliger.

Heb het erg naar mijn zin op de ambu.

Groetjes

Dank voor u bericht! denkt u dat met mijn samenstelling van keuzes een mogelijkheid groot is?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #188 Gepost op: 30 oktober 2012, 20:52:15

Dank voor u bericht! denkt u dat met mijn samenstelling van keuzes een mogelijkheid groot is?

Dat hangt helemaal van degenen af die je tegenkomt met je sollicitatie/meerijdag/degene die je brief leest... De categorie chauffeurs is echt heel divers, iig bij de dienst waar ik werk...

Ik ben postbode geweest, Wmr1 bij de Kmar, en magazijnmedewerker. op het moment van solliciteren had ik geen EHBO-diploma geldig, en geen groot rijbewijs...  vanaf jan 2009 op het busje met veel plezier...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

BommelDing

• Eerste hulpverlener, ex-SIGMA-lid
  • Forum gebruiker
Reactie #189 Gepost op: 7 januari 2013, 10:11:28
Met de nieuwe richtlijnen voor het rijbewijs, welke is nu benodigd? C1 (tot 7500kg) of C (meer dan 7500kg)?