Ik ben een vrouw van 38 jaar en ik wil me ook graag om laten scholen tot ambulancechauffeur. Mijn huidige werkgever wil me hiermee helpen (ook financieel). Nu wil ik natuurlijk zoveel mogelijk nuttige cursussen/opleidingen doen want dat maakt het solliciteren makkelijker en op die manier hoop ik snel aan een baan te komen, zodat ik de SOSA kan volgen. Het is erg jammer dat het niet particulier kan, want dat had ik de kosten bij mijn huidige werkgever neer kunnen leggen.
Dit heb ik nu op papier staan:
-Rijbewijs C (met vakbekwaamheid 1+2 = verkeer/techniek en administratie)
-EHBO+AED
Nu las ik een advertentie van Connexxion (standplaats Doetinchem) waar ze vroegen naar iemand met rijbewijs B en C (vereist) en E is een pre.
Nu lijkt het me verstandig om ook rijbewijs E te behalen, maar moet ik nu gaan voor BE of CE?
Kan ik verder ook nog iets doen als ik eenmaal EHBO+reanimatie heb gehaald? Bijv. eerste hulp aan kinderen en baby's of andere uitbreidingsmodules?
Ik las verder ook iets over een opstapcursus? Kan iemand me aan dit adres helpen?
Ik weet niet of het verstandig is, maar zou ik me ook op kunnen geven bij SIGMA om ervaring op te doen?
Ik wil er helemaal voor gaan, dus natuurlijk zijn alle tips welkom!