Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 226140 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

occasion

• Junior gebruiker
  • **
  • "Maak het niet erger, bel de erkende berger!"
Reactie #140 Gepost op: 8 september 2011, 22:59:13
Toch verschillen de opleidingseisen per Ambulanceorganisatie verschillend, de ene vraagt een opleiding op MBO nivo, terwijl de ander een opleiding eist op MBO nivo 3/4.

Naar mijn weten is er één opleiding tot ambulancechauffeur, vanwaar dit verschil in opleidings nivo...?

Groet.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #141 Gepost op: 9 september 2011, 18:30:53
Vergeet ook niet, dat vrijwel alle ambulancediensten keuze zat hebben uit potentiële nieuwe ACH's. De meeste diensten hebben erg veel goede kandidaten in portefeuille zitten. Maar, een brutaal mens heeft de halve wereld en gewoon eens binnenstappen bij je plaatselijke dienst kan wonderen doen.

Citaat
Ik ben ter oriëntatie 4 keer met de ambulancedienst van Helmond (Z/O Brabant) mee geweest en heb daar een goed beeld gekregen van het reilen en zeilen binnen deze organisatie

Want is bovengenoemde ook de dienst waarbij je hebt gesolliciteerd?

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #142 Gepost op: 10 september 2011, 11:11:28
@ Peter; thanks, iets te snel gelezen ;)

JW

• ACH
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #143 Gepost op: 21 oktober 2011, 12:47:43
Nog een vraag over het rijbewijs C voor ambulancechauffeurs: Hebben zij eigenlijk een zgn. "code 95" nodig op het rijbewijs?

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #144 Gepost op: 21 oktober 2011, 13:33:04
Ik geloof dat de code 95 er voor is om het chauffeursdiploma te verlengen en niet het rijbewijs maar ik zeg dat niet met zekerheid.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #145 Gepost op: 21 oktober 2011, 15:20:11
Ik geloof dat de code 95 er voor is om het chauffeursdiploma te verlengen en niet het rijbewijs maar ik zeg dat niet met zekerheid.

Ik heb het nagevraagd, de code 95 is voor het chauffeursdiploma en dat hoef je als ambulancechauffeur niet te hebben.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

JW

• ACH
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #146 Gepost op: 1 november 2011, 13:52:39
Thanks. Heb het ook bij de rijschool nagevraagd en dit klopt inderdaad. Binnenkort eerste rijles op de grote auto. We zullen zien....

marjo

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #147 Gepost op: 6 december 2011, 10:21:04
Hallo,

ik ben bezig met een scriptie over het selectieproces van verschillende stressgevoelige beroepen. Kom helaas via de reguliere weg niet verder dus probeer het zo :)

Is er iemand die mij meer kan vertellen over de onderdelen die aan bod komen tijdens de selectie van ambulancepersoneel en op welke manier stressbestendigheid onderzocht wordt? Een voorbeeld hiervan kunnen persoonlijkheidsvragenlijsten, gesprek met een psycholoog, rollenspelen of 'meerijden' zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

EHV-91

• Sigma- lid mwb, aankomend agente mwb
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #148 Gepost op: 7 januari 2012, 00:23:33
Over 2 maanden ben ik klaar met mijn sigma opleiding. Mijn vraag, Kan ik met deze opleiding soliciteren op de functie van ambulance chauffeur??

Eerst wil ik zoiezo nog wat ervaring opdoen tijdens mijn stage periode als sigma op de ambulance...

Daarna zou ik in augustus kunnen gaan soliciteren, Iemand nog tips, hints??
Nil Volentibus Arduum!

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #149 Gepost op: 7 januari 2012, 02:03:28
Marjo, iedere ambulancedienst heeft zijn eigen selectieproces/eisen. de ene dienst neemt een psychologische test af, de andere laat deze eerst door een praktijktoets/meerijdag/ rijdag voorafgaan, een aantal selectie gesprekken, asessment etc  alles is mogelijk.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod