Is de verbindingsdienst een geheime dienst???

Auteur Topic: Is de verbindingsdienst een geheime dienst???  (gelezen 15855 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 4 juni 2005, 17:24:49
Ben ik met je eens. Aan alles gaat theorie vooraf. Ik vind het alleen zo jammer, vaak ook ergerlijk dat wanneer er in het veld gewerkt wordt veel mensen niet meer weten hoe het apparaat werkt, welke protocollen er zijn afgesproken enzovoorts. Dat is deels te wijten aan de opleiding en deels aan de personen zelf.

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #41 Gepost op: 8 juni 2005, 11:20:17
Dat is deels te wijten aan de opleiding en deels aan de personen zelf.

Vaak krijgt men bij ons een porto in de handen gedrukt zonder dat er duidelijk is welke protocollen er zijn en hoe de ander op te roepen bijvoorbeeld een open of gesloten net ??? ???

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #42 Gepost op: 8 juni 2005, 11:26:48
Vaak.
Arts  www.alphalog.nl

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #43 Gepost op: 8 juni 2005, 11:46:10
Tja, of er sprake is van een open of gesloten net is een zaak van de verbindingsdienst, die geven dat van te voren aan. In principe zijn de protocollen bij iedere dienst het zelfde; het enige verschil geef je al aan; een open of gesloten net.

Het is geen ramp dat niet iedereen het meteen goed doet, maar er wordt ook door de hulpverleners nog al eens laks omgegaan met de porto.

urlie

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 13 juni 2005, 19:43:24
Waar maken we ons druk over  ???

Wanneer het aan het HoofdBureau ligt, bestaat er binnenkort geen verbindingsdienst meer  :-\

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #45 Gepost op: 15 juni 2005, 21:34:23
Waar we ons druk over maken? Lees de discussie maar eens opnieuw. Tja, het LB ligt wel meer niet...

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 15 juni 2005, 22:41:33
de verbindingsdienst gaat door hoor (betrouwbare bronnen)

Ik erger me het meest aan mensen die al jaren bij het rode kruis zitten en al tich keer een opfis avond portofoon gebruik hebben gehad, nog steeds niks snappen van roepnummers.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #47 Gepost op: 17 juni 2005, 17:15:59
de verbindingsdienst gaat door hoor (betrouwbare bronnen)

Ik erger me het meest aan mensen die al jaren bij het rode kruis zitten en al tich keer een opfis avond portofoon gebruik hebben gehad, nog steeds niks snappen van roepnummers.

En welke conclusie kunnen we daar uit trekken?

A. De mensen met de portofoon willen het niet weten
B. De mensen met de portofoon kunnen het niet snappen
C. De cursus is te moeilijk

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 17 juni 2005, 17:26:22
:D ik ga voor antwoord A ::)

mvg.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #49 Gepost op: 17 juni 2005, 18:46:10
ik ga voor D. De mensen met de portofoon gebruiken de porto te weinig en daardoor zijn ze een deel van de training al vergeten.

Niet iedereen is gewend aan het gebruik van portofoons en van iemand die er niet regelmatig gebruik van maakt zal dit dus ook niet snel onder de knie krijgen.

Je kan ook bij evenementen een porto instructie houden van 5 minuten. In zandvoort staat bij hele grote inzetten het roepnummer van de porto op de porto en het roepnummer van de meldkamer. Dit zijn de enige 2 nummers die ze in feite moeten onthouden.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken