Is de verbindingsdienst een geheime dienst???

Auteur Topic: Is de verbindingsdienst een geheime dienst???  (gelezen 15856 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Amblance

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 17 april 2005, 20:42:32
:-X :-\ Tja als je er niets voor wil doen kun je beter niet deelnemen aan zo'n cursus. De theorie is dan wellicht saai maar vormt wel een basis en als je de basis snapt.....

Autorijden moet je ook leren door het te doen maar je moet evengoed een theorie examen doen  :laugh:.

Zo gaat dat nou eenmaal en dus ook bij het rode kruis

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 17 april 2005, 21:00:32
Heel even wachten; er niets voor willen doen is het probleem niet. De basis is inderdaad nodig, maar er wordt voor een deel 'niet in het veld relevante' stof verteld. Ik zelf heb totaal geen moeite gehad met de cursus, het theorie examen was makkelijk en had 0 fouten. Maar voor veel van mijn medecursisten was het moeilijk om te stof te bevatten. Met name de technische zaken omtrent netwerken, de structuur van de verbindingsdienst (tot in den treure) en dergelijke zorgde ervoor dat ze het overzicht verloren.

...(de theorie van het rijbewijs moet men direct toepassen in de praktijk, de theorie van het verbindingsexamen slaat ook op organisatievormen die men in de praktijk niet direct nodig heeft)...

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #32 Gepost op: 18 april 2005, 16:41:12
Hebben wij dezelfde docent gehad? Volgens mij niet als ik het zo hoor...  :(
Arts  www.alphalog.nl

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 18 april 2005, 16:42:09
Nee, hebben we niet, ik heb hem in B gedaan.  :)

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #34 Gepost op: 18 april 2005, 23:39:19
Het valt me wel op dat de gemiddelde reddingsbrigadist een stuk beter met radio's overweg kan dan de gemiddelde Rode Kruizer, waarschijnlijk leeftijd, interesse e.d. of toch een teken dat de RK cursus een beetje oubollig is. Examentje naar mijn idee flut, gaat erom dat iemand in het veld er op de juiste manier mee omgaat, ook als die cursus al langer geleden is, dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen (evt. interactief) en/of tijdens inzet gebruiken.

Kees

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 19 april 2005, 08:13:06
Net wat ik zeg; de stof bevat te veel theorie die je in de praktijk niet nodig hebt. Aan het trainen in de praktijk wordt naar verhouding te weinig tijd besteed.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 19 april 2005, 09:40:55
Dat ben ik niet met je eens. Wil je goed kunnen begrijpen wat er zich in de praktijk afspeelt, dan heb je ook de informatie nodig die 'saai' is.
En ik toch andere ervaringen met de RB, die zijn net zo belabberd in het omgaan met verbindingsmiddelen als het RK.

Maar gaat deze thread niet over de verbindingsdienst al geheime dienst? Wellicht kan iemand een andere thread starten over de cursus, dan vervuilen we de thread niet onnodig.

bdneema

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 19 april 2005, 14:01:12
Nee, hebben we niet, ik heb hem in B gedaan.  :)

Pim, Je mag rustig zeggen dat je hem in Breda heb gevolgd hoor!
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 19 april 2005, 22:31:01
Haha, bij deze dan :P!

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #39 Gepost op: 4 juni 2005, 13:33:34
Wat laat, maar voorruit, je ziet ook hier  weer dat het lastig is om een afweging te maken tusssen praktijk en theorie.

Ik blijf van mening dat men moeten weten hoe iets werkt en waarom iets op een bepaalde manier moet gebeuren.

Je hoeft niet alles te weten, maar de basisprincipe's.
Dat maakt het o.a. mogelijk om bij problemen in het veld zelf oplossingen te kunnen vinden.