Ben het met je eens dat lid zijn van de VERON of VRZA geen meerwaarde is voor de verbindingsdienst. Het geeft misschien iets aan dat de betreffende amateur iets meer met de hobby bezig is.
Wat betreft dat speldje en 25 jaar lid.
Als of 25 jaar trouw je contributie betalen en zaken voor een vereniging gedaan hebben en daar een speldje voor krijgen iets zegt over de kwaliteiten van iemand in spoedeisende hulpverlening.
Een hoofdverbindingen is in mijn ogen vooral een coordinerende functie voor tijdens en na het evenement. Technische zaken kunnen prima worden uitbesteed aan een zendamateur.
Op deze manier houd ik me als EHV vrijwilliger ook bezig met de verbindingen en is dat zelfs binnen de afdeling zo afgesproken.
OK. Ik ben niet alleen zendamateur, maar houd me in het dagelijks werk ook bezig met radio techniek en is mij daarom verzocht om me er mee bezig te houden.
Ik zelf zie geen problemen om zendamateurs te laten helpen bij radio verbindingen. Ik denk dat de zendamateurs die naast hun hobby tijd willen vrij maken voor assistentie van het rode kruis iets vriendelijker mogen worden behandeld.
KLinknagel, Als je op deze manier kennis in huis kan halen die een afdeling anders niet denkt te bezitten of bezit, zijn verbindingen wel op orde kan krijgen, waarom niet.
WEES ZUINIG OP VRIJWILLIGERS,
Als mensen met kennis weg zijn zijn ze vaak moeilijk over te halen nog eens wat voor je te doen.