Is de verbindingsdienst een geheime dienst???

Auteur Topic: Is de verbindingsdienst een geheime dienst???  (gelezen 15871 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #50 Gepost op: 17 juni 2005, 20:11:26
Ook bij ons is dat zo. Dat maakt optie B ook wel aannemelijk ;)...

Met D ben ik het ook wel eens, met name de suggestie van een porto instructie, hoewel dit ook bij ons bij de grote evenementen gedaan wordt.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 17 juni 2005, 22:56:18
ik ken veel portofoben mensen die het eng vinden of als een telefoon naast hun hoofd houden.

Ze weten hoe het moet maar door te weinig gebruik wennen ze er niet aan de portofoons.

Als er een dienst is lopen we altijd met 2 man de eene een tas en de ander een porto.
Zo komen dus de portofoben altijd onder de porto uit.

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #52 Gepost op: 21 juni 2005, 23:59:10
Veel erger is het dat personen van de verbindingsdiensten zonder geldig EHBO diploma een NCS of VC bemannen.

Deze personen zijn niet goed of helemaal niet op de hoogte van de EHBO richtlijnen en laat staan  daardoor goed kunnen communiseren met de meldkamer van de bv de CPA.

Een CPA centralist heeft ook jaren ambulance ervaring.

Ook de agent achter de spreeksleutel heeft zelf ook jaren actieve diensten gedraaid.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 22 juni 2005, 10:49:06
Ben ik niet helemaal eens met je,
Voor Vlissingen ben ik hoofd verbindingen 8 jaar EHBO ervaring , vaak ook coordinator van dienst ed.
Zelf ben ik ook lid van de VERON.

In mijn afdeling heb ik ook assistentie van mede zendamateurs in geval van grote evenementen en calamiteiten, Ik vertrouw op de ze mensen blindelings.
Ze zijn erg goed in luisteren en noteren en hebben allen een erg goede ether dicipline.

Ik geef de voorkeur naar dit type mens deze mensen hebben dagelijks de mic in handen en zijn erg bedreven.
Dat zij niet veel van EHBO weten is jammer, degene die bij ons zitten weten wel hoe het nrk in elkaar zit.

Als deze mensen worden ingezet is er ook altijd een coordinator van dienst. Deze bepaalt en geeft aanwijzingen aan diverse personen de verbindingsmedwerker is de spin in het web die zorgt dat alle berichten op de juiste plaats komen.

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 22 juni 2005, 21:04:20
hoofd verbindingen. Mooie titel. Maar het zegt mij niets.
Lid van de VERON geeft geen enkele meer waarde aan dit gebeuren.

Alleen met 25 jaar lid maatschap en speldje.

Ben ik niet helemaal eens met je,
Voor Vlissingen ben ik hoofd verbindingen 8 jaar EHBO ervaring , vaak ook coordinator van dienst ed.
Zelf ben ik ook lid van de VERON.

In mijn afdeling heb ik ook assistentie van mede zendamateurs in geval van grote evenementen en calamiteiten, Ik vertrouw op de ze mensen blindelings.
Ze zijn erg goed in luisteren en noteren en hebben allen een erg goede ether dicipline.

Ik geef de voorkeur naar dit type mens deze mensen hebben dagelijks de mic in handen en zijn erg bedreven.
Dat zij niet veel van EHBO weten is jammer, degene die bij ons zitten weten wel hoe het nrk in elkaar zit.

Als deze mensen worden ingezet is er ook altijd een coordinator van dienst. Deze bepaalt en geeft aanwijzingen aan diverse personen de verbindingsmedwerker is de spin in het web die zorgt dat alle berichten op de juiste plaats komen.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 23 juni 2005, 02:24:16
Ben het met je eens dat lid zijn van de VERON of VRZA geen meerwaarde is voor de verbindingsdienst. Het geeft misschien iets aan dat de betreffende amateur iets meer met de hobby bezig is.

Wat betreft dat speldje en 25 jaar lid.  :o
Als of 25 jaar trouw je contributie betalen en zaken voor een vereniging gedaan hebben en daar een speldje voor krijgen iets zegt over de kwaliteiten van iemand in spoedeisende hulpverlening.   :-X

Een hoofdverbindingen is in mijn ogen vooral een coordinerende functie voor tijdens en na het evenement. Technische zaken kunnen prima worden uitbesteed aan een zendamateur.

Op deze manier houd ik me als EHV vrijwilliger ook bezig met de verbindingen en is dat zelfs binnen de afdeling zo afgesproken.

OK. Ik ben niet alleen zendamateur, maar houd me in het dagelijks werk ook bezig met radio techniek en is mij daarom verzocht om me er mee bezig te houden.

Ik zelf zie geen problemen om zendamateurs te laten helpen bij radio verbindingen. Ik denk dat de zendamateurs die naast hun hobby tijd willen vrij maken voor assistentie van het rode kruis iets vriendelijker mogen worden behandeld.

KLinknagel, Als je op deze manier kennis in huis kan halen die een afdeling anders niet denkt te bezitten of bezit, zijn verbindingen wel op orde kan krijgen, waarom niet.

WEES ZUINIG OP VRIJWILLIGERS,
Als mensen met kennis weg zijn zijn ze vaak moeilijk over te halen nog eens wat voor je te doen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

VC-tje

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 23 juni 2005, 02:52:47
Een CPA centralist heeft ook jaren ambulance ervaring.

Ook de agent achter de spreeksleutel heeft zelf ook jaren actieve diensten gedraaid.

DIT HOEFT NIET!!!!!!!!!!!!!!!

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 23 juni 2005, 10:08:52
waarom zelf het wiel uit vinden als er genoeg mensen dagelijks bezig zijn met communicatie ?

Toen ik cursus volgde voor verbindingen toen al kon ik de meerwaarde van zendamateur zijn proeven.
En  bij ons hebben alle actieve verbindingsmensen een cursus verbindingen gevolgd bij het rode kruis. Zij zijn ook vrijwilliger geworden en zodoende ook verzekerd  als zij hun taak uit voeren.

Ook hebben wij afspraken gemaakt in de regio met de samenwerkende zendverenigingen over hulp bij evenementen en calamiteiten. Wie weet komt er nog een overeenstemming met DARES ! Ook iets om aan te denken

We kunnen bv gratis gebruik maken van mobiele mastwagens, antennes  kabels mobilofoons etc.

Neem het sail evenement, met een grote sail hebben we een vaste  vc met 3 centralisten.
Deze 3 bemannen 6 netwerken een rodekruis netwerk, ggd netwerk, verkeersbegeleiding, marifoon , cpa,
natres (leger)

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 23 juni 2005, 19:45:52
Het was begonnen met verbindingsmensen  zonder EHBO.

Tuurlijk zijn zendamateurs perfect in communicatie. Ben er zelfs ook  eentje.  En dan ook met EHBO en zelfs nog met en Sigma verleden.   En voor en tijdje terug nog bij het landelijke verbindingsdienst.

En al jaren verbindingsdienst medewerker bij een afdeling.

Alleen als je tegenwoordig op de amateur banden luistert
dan heb ik zo mijn twijfels.
En de huidige generatie zendamateurs kunnen nog niet eens en soldeerbout hanteren. Laat staan bepalen wat een 2 of 70 cm antenne is. (maar goed dit is en andere discusie)
Ik ken zo ook eentje die de DC relais van het rode Kruis aansluit op een Commet X300 ant. gepiekt voor de 144-146 mhz/ 430-440 mhz band.  En zit ook nog wel bij het landelijke verbindingsdienst.

Dares en rodekruis. Heb dit ooit in het prile begin van Dares gemeld bij de grote goeroe in Den Haag.
Zal zijn antwoord je maar besparen.

En ik vind gewoon dat verbindingsmedewerkers gerust EHBO mogen hebben. Heb in het verleden  eens een verbindelaar (zonderEHBO) uitspraken zien doen, dat met eentje met  EHBO niet was gebeurt.

En er kan zich altijd en hulpvraag aandienen bij de VC.
Want deze zijn toch zo mooi herkenbaar.
En dan staat de persoon in kwetsie mooi voor blok.

Tuurlijk kan hij en oproepje doen en maar hopen dat de hulp op tijd komt.

Gewoon iedereen die met en rodekruis werkpak loopt EHBO.  

En die enkeling die het niet heeft, niet achter de knoppen.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 23 juni 2005, 23:49:47
ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken een vc staat bij ons altijd naast een vaste post op een vaste post zijn altijd 3 man aanwezig met EHBO dus de eerste hulp is wel verzekerd.

En bij ons is de veron en vrza nog gewoon ouderwets, de dares hier is ook bijzonder actief dus dat komt in de ze regio wel goed.

Tuurlijk hadden we graag EHBO mensen die het allemaal kunnen . Maar er zijn steeds minder vrijwilligers en dat is helaas overal zo.Daarom zijn wij blij met de hulp die we krijgen.

Niet iedereen die bij het rode kruis zit hoeft een EHBO diploma te hebben er zijn zat mensen die bv logistiek medewerker zijn en goed werk doen maar geen EHBO hebben. Dit is natuurlijk een discutabel punt er zijn zover ik weet geen richtlijnen voor.