Opleiding tot MMT verpleegkundige

Auteur Topic: Opleiding tot MMT verpleegkundige  (gelezen 20439 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #10 Gepost op: 17 december 2008, 20:56:06
Sas, lieve meid,

Ik weet niet of je het helemaal weet, maar je moet geen opleiding gaan doen om MMT-verpleegkundige te worden. Het kan een droom zijn, een wens, maar als je verpleegkunde gaat doen, dan moet je in eerste instantie gaan voor dat vak en niet voor het MMT. De kans dat je MMT verpleegkundige wordt, is kleiner dan dat je Geneeskunde gaat doen---> Anesthesie of Traumatologie...

Dan wil ik je ook nog melden dat je wordt geselecteerd voor het MMT, n.a.v. een sollicitatie. Er wordt gekeken naar je prestaties, hoe accuraat je handelt e.d. Als de 'commissie' je daar niet geschikt voor acht, dan kan je niet tegen ze zeggen: ,, Maar ik wil MMT-verpleegkundige worden, daarvoor heb ik Verpleegkunde gestudeerd''.

Staar je niet blind op het MMT, maar kies voor Verpleegkunde als je Verpleegkundige wilt worden (en als je dan van actie houdt, kies je voor de SEH).

Succes!
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Saskia1990

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 17 december 2008, 21:12:42
Hallo ArieScanner,

Natuurlijk weet ik dat mijn droom niet uit hoeft te komen, maar ik zal er alles aan doen en voor opzij zetten om mijn doel te bereiken.
Nogmaals ik kijk ook erg uit naar de HBO-V studie.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #12 Gepost op: 17 december 2008, 21:21:27
Sas, lieve meid,

Ik weet niet of je het helemaal weet, maar je moet geen opleiding gaan doen om MMT-verpleegkundige te worden. Het kan een droom zijn, een wens, maar als je verpleegkunde gaat doen, dan moet je in eerste instantie gaan voor dat vak en niet voor het MMT. De kans dat je MMT verpleegkundige wordt, is kleiner dan dat je Geneeskunde gaat doen---> Anesthesie of Traumatologie...

Dan wil ik je ook nog melden dat je wordt geselecteerd voor het MMT, n.a.v. een sollicitatie. Er wordt gekeken naar je prestaties, hoe accuraat je handelt e.d. Als de 'commissie' je daar niet geschikt voor acht, dan kan je niet tegen ze zeggen: ,, Maar ik wil MMT-verpleegkundige worden, daarvoor heb ik Verpleegkunde gestudeerd''.

Staar je niet blind op het MMT, maar kies voor Verpleegkunde als je Verpleegkundige wilt worden (en als je dan van actie houdt, kies je voor de SEH).

Succes!

Arie, ik vind de toon van je bericht wat "uit de hoogte" voor iemand die voor zover ik weet alleen als "belangstellende" met de traumaheli te maken heeft...(en zelfs al zou je zelf vliegen is de toon vrij arrogant)  Saskia heeft al op diverse plaatsen aangegeven dat ze weet wat er voor nodig is, dat ze de dingen "onderweg" ook heel interessant vindt en dat ze weet dat het lastig is om MMT-pleeg te worden... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Kanarie

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 17 december 2008, 22:07:45
Bovendien kun je onderweg op dit lange traject altijd nog een andere leuke afslag tegenkomen. Doelen zijn niet verkeerd, als je er inderdaad maar rekening mee houdt dat je, als het niet lukt, je iets achter de hand hebt waar je ook gelukkig in kunt zijn.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #14 Gepost op: 17 december 2008, 22:46:31
Mooi geformuleerd zo, Kanarie. Ik wilde dat ook meegeven in mijn bericht, maar jij wist het treffend samen te vatten!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Saskia1990

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 18 december 2008, 10:11:35
N.a.v. jullie reactie s wil ik benadrukken dat ik me heel goed heb laten voorlichten over de mogelijkheden en kansen die ik heb om uiteindelijk als MMT verpleegkundige op de lifeliner te komen.
Ik realiseer me dat de kansen niet zo heel groot zijn en de weg er naar toe lang zal zijn. Daar laat ik me niet door ontmoedigen, immers ik heb een droom/doel die ik dolgraag wil verwezenlijken.
En ik ben van mening dat wanneer je een zo duidelijk doel hebt, je zonder de realiteit uit het oog te verliezen,daar keihard voor moet gaan.
Tegelijkertijd sluit ik mijn ogen niet, voor dat wat er op weg er naar toe op mijn pad komt.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #16 Gepost op: 18 december 2008, 10:42:41
Wij begrijpen het wel, hoor! Je hoeft je keuze niet telkens uit te leggen, niemand valt je aan. Sterker nog, wij vinden het mooi dat je heldere doel hebt gesteld voor jezelf.

It's your life and you can do whatever you like with it......

Een neem een tip aan van een ouwe "L*L": Naarmate dat je ouder wordt, geef je er steeds minder om hoe andere mensen over je denken!!!!!  ;D ;) ;)

Merry Christmas,

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Bart S

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 18 december 2008, 15:40:33
Je moet altijd een droom hebben dat je er vol voor gaat siert je absoluut. Ik denk dat een hoop van de 'beroeps' op dit forum hun droom waar hebben kunnen maken en dat is niemand gelukt door achterover te leunen en af te wachten. Volhouden, in jezelf geloven maar tegelijkertijd de realiteit niet uit het oog verliezen.
'Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar'


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #18 Gepost op: 18 december 2008, 16:23:29
Citaat
Trotse veroorzaker van 11 km kijkersfile

Nog even en je wordt aangeklaagd wegens het veroorzaken van economische schade    ;D.

Merk je nog wat thuis nu je wederhelft een belangrijk iemand is geworden?? ;)
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Glenn2

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 18 december 2008, 16:27:47
N.a.v. jullie reactie s wil ik benadrukken dat ik me heel goed heb laten voorlichten over de mogelijkheden en kansen die ik heb om uiteindelijk als MMT verpleegkundige op de lifeliner te komen.
Ik realiseer me dat de kansen niet zo heel groot zijn en de weg er naar toe lang zal zijn. Daar laat ik me niet door ontmoedigen, immers ik heb een droom/doel die ik dolgraag wil verwezenlijken.
En ik ben van mening dat wanneer je een zo duidelijk doel hebt, je zonder de realiteit uit het oog te verliezen,daar keihard voor moet gaan.
Tegelijkertijd sluit ik mijn ogen niet, voor dat wat er op weg er naar toe op mijn pad komt.

Als opsteker. Bij ambulancedienst VZA (Amsterdam) werkt een gozer van ongeveer 30 jaar die al een aantal jaren op de ambulance zit en net een MMT-selectietraject achter de rug heeft. Hij is tweede geworden. M.a.w., waar een wil is is een weg. Het is al bijzonder dat je met je 30e al een aantal jaren als verpleegkundige op de ambu zit :) Dat je dan tweede wordt is zuur, maar wel erg goed dat je al zó ver bent gekomen.