C2000 Plat

Auteur Topic: C2000 Plat  (gelezen 2019 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Berend32

  • Gast
Gepost op: 28 december 2003, 16:05:40
hoi ik heb pas  een oefening  met  gebruik van C2000 gehad
hier heb ik  vlak voor aanvang  van de  oefening de C2000 porto in een beschermhoes gedaan   en waarschijnlijk hier bij de  noodknop ingedrukt
volgens  zeggen  zou hier door  de Aanvang oefening  uitgesteld  zijn  om dat het C2000 net werk plat lag
ik heb  dit nog  niet officeel gehoord maar als  dit  zo  is   zou dat  in een Ramp   toch niet  mogen kunnen gebeuren
 dan zou er  dus geen comunicatie meer  mogenlijk  zijn




Pager

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #1 Gepost op: 28 december 2003, 17:15:45
Dit mag inderdaad niet gebeuren. Lijkt mij sterk dat hierdoor het netwerk niet meer gebruikt kan worden. welk type porto gebruiken jullie ?. Het lijkt me ook niet echt handig als je zo makelijk de noodknop in kan druken bij het in een draagtas doen. Wat zijn jou eerste ervaringen met C2000 ten opzichten van het oude netwerk ?


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 28 december 2003, 19:07:37
Elk netwerk kan plat, zelfs de analoge netwerken..

Analoge netwerken kunnen niet routeren, digitale wel..
Natuurlijk is het slecht als het netwerk met een beschikbaarheid van 99,99% uitvalt.

Maar niemand kan voor 100% beschikbaarheid garanderen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 29 december 2003, 09:38:00
ik denk dat dit gewoon de beroemde aanloopfase is,met alle kinderziektes erbij.Er zal best nog het een en ander gesleuteld moeten worden aan het netwerk,er zullen nu wel wat dingen boven gaan komen nu het begint te werken ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2004, 23:57:02
ik denk dat dit gewoon de beroemde aanloopfase is,met alle kinderziektes erbij.Er zal best nog het een en ander gesleuteld moeten worden aan het netwerk,er zullen nu wel wat dingen boven gaan komen nu het begint te werken ;)

Nee hoor, alles gaat gesmeerd!  ;D


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2004, 16:00:55
Citaat
Elk netwerk kan plat, zelfs de analoge netwerken..

Analoge netwerken kunnen niet routeren, digitale wel..
Natuurlijk is het slecht als het netwerk met een beschikbaarheid van 9,99% uitvalt.

Maar niemand kan voor 100% beschikbaarheid garanderen.

Inderdaad kan je een netwerk dat gebaseerd is op radio plat krijgen, er hoeft maar een zender in de buurt te staan of of een combinatie van zenders met wat rottige combinatie van frequenties waardoor je uitval en slechte ontvangst kan krijgen.

Ik denk dat de 9,99% een 99,9 procent is, alhoewel als ik naar zembla kijk zou de 9,99 wel eens de waarheid kunnen zijn.  ;)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2004, 07:27:25
Laat ik ook maar even reageren op deze oudere posting  ;D

Elk netwerk kan plat, zelfs de analoge netwerken..
Analoge netwerken kunnen niet routeren, digitale wel..

Inderdaad, maar het geval waarbij C2000 onlangs plat lag in Zuid-Limburg kwam doordat de centrale in Venlo plat ging. Aangezien alle zenders in Limburg aan die centrale hangen valt er IMHO weinig te routeren...

Groeten, Peter.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2005, 14:51:58
hoi ik heb pas  een oefening  met  gebruik van C2000 gehad
hier heb ik  vlak voor aanvang  van de  oefening de C2000 porto in een beschermhoes gedaan   en waarschijnlijk hier bij de  noodknop ingedrukt
volgens  zeggen  zou hier door  de Aanvang oefening  uitgesteld  zijn  om dat het C2000 net werk plat lag
ik heb  dit nog  niet officeel gehoord maar als  dit  zo  is   zou dat  in een Ramp   toch niet  mogen kunnen gebeuren
 dan zou er  dus geen comunicatie meer  mogenlijk  zijn

ff een oude topic naar boven  ;D
Klopt inderdaad dit verhaal,doordat je de noodknop indrukt.Breek je in op alle berichtverkeer wat er dan is,aangezien je dan voorang krijgt op alles.De porto of mobilofoon gaat dan automatisch zenden,en daardoor kan er niet meer worden gecommuniceerd.
na het resseten van de porto of mob is alles weer normaal.
Het is niet zo dat je C2000 volledig plat legt,alleen de bij jou aangesloten gespreksgroepen