Saskia, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog geen rijbewijs hebt en dit nog moet gaan halen en je studie nog moet afmaken.
Dan lijkt het mij inderdaad verstandig om dit eerst maar eens te gaan halen.
Vervolgens eerst maar eens ervaring op gaan doen met het rijden.
Het werk als chauffeur bij een Hap, is niet altijd even rooskleurig als dat je denkt.
Heb je al eens geïnformeerd wat de werkzaamheden inhoud ?
Ik zal hier even een kleine opsomming doen;
Assisteren bij katheter inbrengen, klaar maken van medicatie, assisteren bij hechten, wonden verbinden, patiënten terug in bed tillen, patiënten verschonen wanneer deze in hun eigen ontlasting en urine liggen
(ik weet het hoort niet bij onze taak, maar het gebeurd).
Dit is nog maar een klein gedeelte en uiteraard zijn er nog meer zaken waar je bij helpt of assisteert.
Verder krijg je bij het in dienst komen eerst de benodigde interne opleiding, rijtraining, het halen van je taxi diploma, slip cursus, en als laatste wat nieuw erbij gekomen is, is het gecertificeerd worden van de rijopleiding waarbij je een examen moet afleggen bij het ccv via het cbr.
Dan mag je ieder jaar nog eens gezellig op herhalings cursus komen.
Of je vrijstelling voor bepaalde cursussen kan krijgen weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat ze hier niet ruimschoots mee om gaan en vele hebben al geprobeerd om vrijstelling te krijgen, wat niet is gelukt.
Ik vindt het goed als je nu al voor bereid op je toekomst en onderzoekt wat je mogelijkheden zijn.
De beste kans van slagen om ergens als hap chauffeur aangenomen te worden, is toch een leeftijd van rond de 23 jaar. Misschien iets eerder dit weet ik ook niet precies.
Ik wens je veel succes met je studie en hopelijk gaat het je nog een keer lukken om als hap chauffeur aan het werk te komen.