Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 791400 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1160 Gepost op: 5 november 2012, 23:57:28
BW heeft indien ze hesjes dragen (bijvoorbeeld bij Integra-controle's) blauwe hesjes met RWS-reflecterende striping, met achterop genaaid te tekst Politie in het geel. Moet ik wel ergens een foto van hebben..

Edit:


Die collega heeft ook nog ergens een overhemd vandaan getoverd zonder patches...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1161 Gepost op: 6 november 2012, 00:12:37
Als ik kijk hoe het overhemd gedragen wordt (niet in de broek) gok ik dat het geen politie-overhemd was...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #1162 Gepost op: 6 november 2012, 07:37:13
volgens mij is dat eerder een dunne zomerjas en staat de betreffende agent eigenlijk in burger...
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1163 Gepost op: 6 november 2012, 10:03:16
Ik ga met Ludovicus mee en gok ook op een zomerjas.
Als dit een van dienstwege verstrekt overhemd is dan heeft zou hij hem met de donkere was meegewassen moeten hebben
omdat hij nu grijs kleurt.

Heb ook nog nooit meegemaakt dat mensen van Bijzondere Wetten in uniform lopen trouwens.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1164 Gepost op: 6 november 2012, 10:25:56
Heb ook nog nooit meegemaakt dat mensen van Bijzondere Wetten in uniform lopen trouwens.

Niet? Bij ons alleen maar. Controle vergunningen evenementen, aantal gecertificeerde portiers etc. gebeurt allemaal in uniform. Maar dan het standaarduniform en niet van die (onnodige) teksten achterop. Heeft de burger daar iets aan? Welnee, die hoort zich gewoon te gedragen bij elk uniform. Als die collega een bijzondere functie heeft kan ie dat bij de kennismaking wel vertellen.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1165 Gepost op: 6 november 2012, 12:28:34
Ik vind het allemaal maar interessant doenerij. Teksten als bijzonder wetten, wijkagent etc. Totaal onnodig. Gaan we voortaan ook speciale jassen krijgen voor de noodhulp of projectweken? Ik vind dat die teksten juist afdoen aan de geloofwaardigheid en professionaliteit van de diender. Wat is nu daadwerkelijk de meerwaarde hiervan?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1166 Gepost op: 6 november 2012, 15:01:18
Heeft iemand nog nieuws over de aanbesteding van de nieuwe veiligheidsvesten? De aanbestedindsdocumenten heb ik gisteren doorgespit en de aanbesteding is -allang- afgelopen en draagproeven zouden inmiddels volgens de tijdsplanning ook al af moeten zijn. Heb daar nog niets van vernomen, ook niet van een gunning / minicompetitie die erop zou volgen? Anybody?


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1167 Gepost op: 6 november 2012, 18:15:45
Ik vind het allemaal maar interessant doenerij. Teksten als bijzonder wetten, wijkagent etc. Totaal onnodig. Gaan we voortaan ook speciale jassen krijgen voor de noodhulp of projectweken? Ik vind dat die teksten juist afdoen aan de geloofwaardigheid en professionaliteit van de diender. Wat is nu daadwerkelijk de meerwaarde hiervan?

Ik denk dat een aantal teksten wel degelijk een toegevoegde waarde kunnen hebben. Neem bijvoorbeeld een wijkagent/buurtregisseur, (ongeacht wat we ervan vinden). Ik ben regelmatig in situaties gekomen dat ik mensen doorverwijs naar een wijkagent/buurtregisseur. Er zijn veel buurtbewoners die niet weten wie hun wijkagent/buurtregisseur is. In Amsterdam bijvoorbeeld zie je niet aan de buitenkant van een politieagent of hij/zij werkzaam is als wijkagent/buurtregisseur. Ik kan ze dan verwijzen naar de internetsite van mijn korps en ze de buurtzoeker in te laten vullen, maar ik kan ook meegeven dat de betreffende collega te herkennen is aan de tekst wijkagent/buurtregisseur op zijn jas. Hoe dat echter gaat in de zomerperiode waarin men naar buiten gaat zonder jas laat ik even in het midden.

In teksten als noodhulp of bijvoorbeeld verkeersdienst zie ik dan weer geen toegevoegde waarden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1168 Gepost op: 6 november 2012, 19:06:42
Er zijn veel buurtbewoners die niet weten wie hun wijkagent/buurtregisseur is.

Tsja, dan kun je jezelf afvragen hoe deze wijkagent zich profileert in z'n wijk  e050
Bij ons hebben de wijkagenten flyers die o.a. in de centrale hal van een flat worden opgehangen... Het doorverwijzen naar de wijkagent kan ook andersom, de wijkagent neemt contact met u op....

Dat collega's tijdens grote controle-actie's herkenningstekens dragen omdat zij vraagbaak voor de andere collega's zijn vind ik iets anders...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #1169 Gepost op: 6 november 2012, 19:36:45
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het nieuwe vest. Kan eigenlijk niet wachten tot hij ingevoerd wordt. Zou leuk zijn vtspn een voorbeeld zou hebben.