Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 772877 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1210 Gepost op: 21 november 2012, 21:04:32
Idd.
Wel opvallend dat bij Het Politiebureau in Vlissingen bijna elke collega zo loopt. Net of dat het daar zo aangeleerd is of als cultuur geldt!

Het is ook opvallend dat bijna elke collega daar met tatoeages er niks aan doen om zich aan het dienstvoorschrift te houden wat betreft het bedekken van de tatoeages. De een heeft een nog grotere tattoo dan de ander, of nog meer dan de een. Ik vind het in ieder geval geen pan.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1211 Gepost op: 21 november 2012, 21:08:35
Daar loopt al een discussie over!  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1212 Gepost op: 21 november 2012, 21:09:05
Het is ook opvallend dat bijna elke collega daar met tatoeages er niks aan doen om zich aan het dienstvoorschrift te houden wat betreft het bedekken van de tatoeages. De een heeft een nog grotere tattoo dan de ander, of nog meer dan de een. Ik vind het in ieder geval geen pan.
Laten we de discussies over de tatoeages aub beperken tot onderstaand topic:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=18737.0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1213 Gepost op: 21 november 2012, 21:45:32
De spreeksleutels zijn een stuk langer daar, kan bijna niet anders.

Klopt, er is een kort en een langer model zoals al eerder beschreven. Dit betreft het langere model.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1214 Gepost op: 21 november 2012, 22:43:14
en zonder spreeksleutel is ook niet erg praktisch gezien de oude (en grote) porto's die nog gebruikt worden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1215 Gepost op: 21 november 2012, 23:38:32
Bij ons wordt door IBT afgeraden om de spreeksleutel over de rug naar de borst te dragen, een verdachte heeft zo een uitstekende mogelijkheid om onverwacht of tijdens een gevecht het koord om je nek aan te trekken.
Los daarvan zijn de koorden van onze spreeksleutels te kort om comfortabel achter de rug te dragen.
Het achterover trekken geloof ik niet zo, want zo sterk zit m'n spreeksleutel niet vast. Maar het om de nek draaien is inderdaad een goed punt. Draag hem zelf niet over de rug, maar naast het oncomfortabel zitten in de auto vind ik dit een belangrijke reden om het niet te doen. Goed punt.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1216 Gepost op: 22 november 2012, 10:33:12
Wat bedoel je met achterover trekken dan? En ja, het gaat sneller dan je denkt. Tijdens IBT een keer mogen ervaren, en zelfs onze (korte) spreeksleutel zit zo om je nek.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1217 Gepost op: 22 november 2012, 13:22:44
Wat bedoel je met achterover trekken dan? En ja, het gaat sneller dan je denkt. Tijdens IBT een keer mogen ervaren, en zelfs onze (korte) spreeksleutel zit zo om je nek.
Ik las dat iemand (een paar pagina's terug) schreef dat een verdachte je achterover kan trekken aan het koort van de spreeksleutel. Ik denk dat dat nog lastig wordt voor verdachte, maar om je nek draaien is denk ik wel een reeel risico.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #1218 Gepost op: 22 november 2012, 21:24:55
Lijkt me ook erg onprettig zitten in de auto.
In de regio Gooi&Vechtstreek zie ik ook bijna elke collega lopen met een spreeksleutel over de rug.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1219 Gepost op: 23 november 2012, 20:15:17
Ik ken die spreeksleutel wel maar als je een dergelijk lang snoer hebt is het comfortabeler en veiliger om hem over de rug te dragen dan voor de borst. Je houdt dan veel snoer over wat ook weer tegen je gebruikt kan worden. Ik vond hem nooit ontprettig zitten zo in ieder geval.

Een dergelijke spreeksleutel kan weer een gevaar zijn bij een vechtpartij maar de oortjes met kleine spreeksleutel heb ik meer dan eens draadbreuk gehad en ik ken ook collega's die na een klap op het lichaam waar het draadje loopt draadbreuk hebben en dan ineens de volledige communicatie kwijt zijn. Het enige alternatief is dan een schroevendraaier pakken om je oortje te ontpluggen of de noodknop drukken en hopen dat er nog wat spraak door komt. Niet handig bij een vechtpartij...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein