Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 802468 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #130 Gepost op: 7 september 2010, 20:31:51
N.a.v. de foto bij dit artikel: http://www.nufoto.nl/fotos/167579/traumateam-assisteert-ambulance-in-maassluis.html
foto vanwege copyright-gedoe niet ingesloten

Worden deze jassen met het 'nieuwe' mouwembleem uitgereikt? Of is dit een eigen creatie? Ik zie namelijk ook wel eens nog leren jassen met een driehoekig politie-embleem.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #131 Gepost op: 7 september 2010, 20:56:42
Worden deze jassen met het 'nieuwe' mouwembleem uitgereikt? Of is dit een eigen creatie? Ik zie namelijk ook wel eens nog leren jassen met een driehoekig politie-embleem.

Men mag deze jassen niet meer dragen met de oude emblemen, zelfde geldt voor de leren jack's. De keuze is om de nieuwe emblemen te laten plaatsen (al dan niet door vtsPN door de jas op te sturen) of de jas in de kast te laten.

Gezien het feit dat er voor kleding een bepaalde afschrijvingstermijn is (en zeker voor de dure motorkleding) kun je dit nog steeds op straat tegen komen (en zelfs de geheel witte motorjassen, voorloper van de oranje-witte jas). Opvallend is wel dat de oranje/witte verkeersjas niet meer gedragen mag worden  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 8 september 2010, 20:28:30
Deze jassen met dat ding op de mouwen werd door die club uit Apeldoorn tot verleden jaar gewoon uitgegeven.  Wat betreft het verhaal dat je geen wit mag dragen klopt ten delen. Waar het niet dat het product naar verluid te wense overlaat en er bij diverse gebruikers delen of het complete pak uit elkaar viel, ja echt naden die twee maanden dragen gewoon stuk gaan. Is er door een aantal korpsen besloten om zolang dit probleem niet wordt opgelost gewoon de oudekleding te dragen. ook zie dat er diverse korpsen zijn die kleding voor hun motorrijders aanschaffen buiten VTSPN om. Vul zelf maar in welk  bedrijf dat is.

Ook de cordurakleding laat te wensen over broeken die lekken bij de eerste de best buii.   :'(  :'(  :'(  :'(

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 8 september 2010, 21:03:51
N.a.v. de foto bij dit artikel: http://www.nufoto.nl/fotos/167579/traumateam-assisteert-ambulance-in-maassluis.html
foto vanwege copyright-gedoe niet ingesloten

Toen de mogelijkheid om een leren jack te bestellen op zijn eind liep heb ik nog één kunnen bestellen. Ook hier zaten de nieuwe emblemen al op. Ook waren er collega's met de nylonblouson die dat troffen. Collega's die graag een oud jack dragen gaan niet knutselen of geld uitgeven aan een kleermaker; die dragen gewoon een oud jack met oude logo's. Ik ook als het mij zo uitkomt. Niemand die er ooit iets over/van gezegd heeft.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #134 Gepost op: 8 september 2010, 21:06:48
Collega's die graag een oud jack dragen gaan niet knutselen of geld uitgeven aan een kleermaker; die dragen gewoon een oud jack met oude logo's. Ik ook als het mij zo uitkomt. Niemand die er ooit iets over/van gezegd heeft.

En dat mag dus niet, is ook geheel regio afhankelijk of er wel of niet iets van word gezegd. Knutselen of geld uitgeven aan een kleermaker is/was niet aan de orde, opsturen naar vtsPN en de logo's bestellen. Zij zetten ze dan er op.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #135 Gepost op: 9 september 2010, 13:05:06
En dat mag dus niet, is ook geheel regio afhankelijk of er wel of niet iets van word gezegd. Knutselen of geld uitgeven aan een kleermaker is/was niet aan de orde, opsturen naar vtsPN en de logo's bestellen. Zij zetten ze dan er op.

ach mijn leren blouson heb ik weg gegeven.... droeg m toch niet.... die nieuwe blouson vind ik prima zitten en voldoet prima waar ik m voor nodig heb. Ik draag over het algemeen vrij weinig een jas... meestal trui of gewoon het overhemd...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 9 september 2010, 19:58:01
ach ik had een geel gekleurde en nu is hij groen.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 9 september 2010, 23:27:19
ach mijn leren blouson heb ik weg gegeven.... droeg m toch niet.... die nieuwe blouson vind ik prima zitten en voldoet prima waar ik m voor nodig heb. Ik draag over het algemeen vrij weinig een jas... meestal trui of gewoon het overhemd...

Ik draag de blouson ook niet zo vaak maar helaas is de coltrui eruit en het overhemd + trui is mij snel te warm. Dus de laatste coltruien opgebruiken maar als die stuk zijn zal de jas wel vaker weer te voorschijn komen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

mon3aantje

• Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 10 september 2010, 13:23:37
Ik draag de jas ook maar nauwelijks. Beperkt je toch wel in je bewegingen. Lekker de korte mouwen blouse dragen tot het echt te koud gaat worden en dan de colltrui aan. Gelukkig nog een paar oude truien op voorraad. De col welke ze de afgelopen 2 jaar leverden is van zeer slechte kwaliteit. Veelste dun. Als je trekt aan de trui kijk je er zo doorheen. Dit was voorheen nooit zo. En daarna kan je ook nog wel aan je trui komen hoor. Je kan hem dan zelf niet meer bestellen maar bij ons kan je via het bureau budget de truien gewoon nog bestellen. Bureau besteld de trui en ze halen dan het geld van mijn budget af. Zelfde voor de thermo onderkleding en de Haix kisten. Werkt tot nu toe nog prima. Al was het natuurlijk stukken makkelijker geweest als je het gewoon zelf kon bestellen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #139 Gepost op: 10 september 2010, 13:50:39
Ik draag de blouson ook niet zo vaak maar helaas is de coltrui eruit en het overhemd + trui is mij snel te warm. Dus de laatste coltruien opgebruiken maar als die stuk zijn zal de jas wel vaker weer te voorschijn komen.

Komt ie weer ....

De colltrui mag officieel ook niet gedragen worden (en al helemaal niet zonder jas op straat), alleen door de motorrijders (kunnen die hem nog wel bestellen?), zelfde geldt voor de polo's en andere ''blauwe'' kledingstukken.