Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 791023 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1400 Gepost op: 27 februari 2013, 18:02:29
Kan iemand mij vertellen hoe het vangsnoer bevestigd dient te worden?
Het dikke geknoopte gedeelte moest vast worden gemaakt aan de bovenste knoop van het jasje. Zie google voor afbeeldingen, dan moet het lukken!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1401 Gepost op: 27 februari 2013, 18:17:10
Kan iemand mij vertellen hoe het vangsnoer bevestigd dient te worden?

Heb je hier iets aan....?



attatae

  • Generalist GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #1402 Gepost op: 27 februari 2013, 23:17:12
Staat een filmpje bij ecampus->leermiddelen->politiekunde->exercitie


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1403 Gepost op: 27 februari 2013, 23:55:00
Kan iemand mij vertellen hoe het vangsnoer bevestigd dient te worden?

Haha, er zijn er meer die daar problemen mee hebben hoor. 1 voordeel; als hij er één keer inzit hoeft ie er nooit meer uit.

Waarom ze die dingen eigenlijk niet leveren met de knoop/lus er al in? Geen idee.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1404 Gepost op: 28 februari 2013, 10:22:07
Citaat
1 voordeel; als hij er één keer inzit hoeft ie er nooit meer uit.
Vangsnoer is alleen voor officiële/ceremoniële gelegenheden bedoeld.
De tuniek kan ook gedragen worden als net kostuum zoals bv solicitatie. Dan mag de vangsnoer niet gedragen worden.

Maar als je eenmaal door hebt hoed die bevestigd moet worden is het eigenlijk vrij simpel.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1405 Gepost op: 28 februari 2013, 17:44:54
Vangsnoer is alleen voor officiële/ceremoniële gelegenheden bedoeld.
De tuniek kan ook gedragen worden als net kostuum zoals bv solicitatie. Dan mag de vangsnoer niet gedragen worden.

Maar als je eenmaal door hebt hoed die bevestigd moet worden is het eigenlijk vrij simpel.

Dat klopt maar je kunt hem er gewoon af halen en de knoop laten zitten. Die van mij zit er al 15 jaar op (en het jasje past nog steeds, jaja) en heb hem maar een paar keer gedragen, alleen maar officiele gelegenheden.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1406 Gepost op: 27 maart 2013, 18:29:28
Ik heb vandaag de kledinglijst gekregen. Ik heb hier 2 vragen over. Ik kan kiezen uit half-hoge en lage schoenen en mag 2 paar kiezen. Wat raden jullie aan vanuit de praktijk? Ook staan er op mijn lijst een wit halsdoekje en een blauwe, heeft iemand enig idee wat dat is?

Alvast bedankt!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1407 Gepost op: 27 maart 2013, 18:31:20
Ik heb vandaag de kledinglijst gekregen. Ik heb hier 2 vragen over. Ik kan kiezen uit half-hoge en lage schoenen en mag 2 paar kiezen. Wat raden jullie aan vanuit de praktijk? Ook staan er op mijn lijst een wit halsdoekje en een blauwe, heeft iemand enig idee wat dat is?

Alvast bedankt!
Ja, de halsdoekjes zijn voor het geval je ooit een geslachtsverandering overweegt. ;)

Voor wat betreft je schoenen, pas ze beiden voor je een keuze maakt. (als dat kan natuurlijk) Ik droeg altijd de halfhoge schoenen tot ik hoge schoenen kon kopen op mijn punten. De lage schoenen vond ik zelf een hel.... Maar dat is je eigen keuze.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1408 Gepost op: 27 maart 2013, 18:44:23
Voor wat betreft je schoenen, pas ze beiden voor je een keuze maakt. (als dat kan natuurlijk) Ik droeg altijd de halfhoge schoenen tot ik hoge schoenen kon kopen op mijn punten. De lage schoenen vond ik zelf een hel.... Maar dat is je eigen keuze.
Nu weet ik niet welk merk schoenen jullie krijgen, maar zelf heb ik ook voor de halfhoge schoenen gekozen toen ik de keus kreeg. Vanwege het simpele feit dat je rond de enkels toch enige stabilieit heb, maar dat was ook mijn persoonlijke keuze. Zou graag hoge willen hebben van de baas, maar halfhoge zijn dan een goed alternatief.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1409 Gepost op: 27 maart 2013, 18:47:51
Dat was voor mij ook de keuze om voor de halfhoge te gaan. Vind ik toch wat veiliger met klimmen, klauteren, springen etc.
Dat heeft me al heel wat verzwikte enkels gescheeld.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.