Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 774438 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1500 Gepost op: 5 mei 2013, 20:27:54
Ik heb nog steeds de zwart lederen jas. Ik draag die nog steeds met veel plezier. Dit zal ik ook blijven doen, tot ik iets anders te horen krijg. Oftewel het me persoonlijk medegedeeld wordt dat het verboden is.  998765  98uiye
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #1501 Gepost op: 5 mei 2013, 20:56:10
Iemand die weet hoe dat koord in hemelsnaam vast moet op de ceremoniele jas? Zit geen draagvoorschrift bij zoals bij de brandweer, ik snap niks van dat ding...

(voor als je het je afvraagt, brandweercentralist, binnenkort uit dienst Brandweer en in dienst van de Politie, nog steeds als brandweercentralist..)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1502 Gepost op: 5 mei 2013, 20:57:39
Kan je bij de webshop? Daar staat een uitleg :-)


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #1503 Gepost op: 5 mei 2013, 20:58:48
Webshop? Geen idee.... Heb het spullie opgehaald in Apeldoorn..


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1504 Gepost op: 5 mei 2013, 21:02:04
En je collega's op het HB? Kunnen zij je niet helpen? Want ik weet het wel, maar vind het lastig om hier uit te leggen. Of je moet binnenkort even bij me langs komen op het bureau  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1505 Gepost op: 5 mei 2013, 21:04:15
Het is een klein plaatje maar op zich vrij duidelijk. Er zitten 2 lussen aan het vangsnoer waarvan er een knoop onder de kraag zit en 1 op de schouder. Succes!

De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #1506 Gepost op: 5 mei 2013, 21:06:19
En je collega's op het HB? Kunnen zij je niet helpen? Want ik weet het wel, maar vind het lastig om hier uit te leggen. Of je moet binnenkort even bij me langs komen op het bureau  ;)

Daar kom ik pas over een paar weken weer... Ik zal eens puzzelen!


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1507 Gepost op: 5 mei 2013, 21:09:21
Als je het eenmaal doorhebt is het vrij gemakkelijk. Op het tweede plaatje moet je de lussen draaien.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1508 Gepost op: 5 mei 2013, 21:15:22
Als je er niet uitkomt zal ik de uitleg mailen als je wilt :-)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1509 Gepost op: 12 mei 2013, 18:33:55
Ik heb nog steeds de zwart lederen jas. Ik draag die nog steeds met veel plezier. Dit zal ik ook blijven doen, tot ik iets anders te horen krijg. Oftewel het me persoonlijk medegedeeld wordt dat het verboden is.  998765  98uiye

Uit een kledingvoorschrift heb ik gelezen dat de lederen dienstjas gedragen mag worden tot 2015. Daarom draag ook ik hem nog steeds af en toe. En de gele blouson neem ik ook vaak mee voor op de snelweg of horeca.
De blauwe blouson heb ik nog nooit aangehad. Zowel blouson als parka niet...  ^-^