Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 792319 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1520 Gepost op: 13 mei 2013, 18:58:39
Politiebond heeft ze ook (NPB, ACP), bij die laatste kun je ze zonder lidmaatschap bestellen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1521 Gepost op: 13 mei 2013, 19:00:22
Ben nog steeds op zoek naar zo'n setje, altijd legitimatie los bij me. Dat is wachten totdat ik hem een keer kwijt raak. Bij firstcarecompany zijn ze al heel lang uitverkocht, iemand anders een goed adres?

Klein beetje spammen, maar geen eigen belang bij;

Bijvoorbeeld; http://www.legitimatiehouder.eu/SAPERO%20POLITIE.htm
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1522 Gepost op: 13 mei 2013, 19:18:00
Sapero Webshop


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1523 Gepost op: 13 mei 2013, 20:14:27
Bedankt!


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #1524 Gepost op: 13 mei 2013, 20:26:51
Vraagje : Ik heb onlangs mijn uitrustingsstukken ontvangen en daarbij zat ook een kleine legitimatiematje met een daarin een goudkleurige brevet. Moet je daar je politielegitimatiebewijs in doen? Is dat mapje alleen voor tijdens diensttijd? Of juist voor buiten diensttijd, zodat je aan kan tonen dat je mij de politie werkt?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen  ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1525 Gepost op: 13 mei 2013, 20:47:01
Best luxe dat je een mapje hebt gekregen... Dat zat niet in mijn kledingpakket.  ;)

Moeten is niet het juiste woord. Je mag het mapje gebruiken, daar zijn verder geen regels voor. Het gaat erom dat je in alle omstandigheden het politielegitimatiebewijs moet kunnen tonen. Het mapje staat gewoon leuker.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1526 Gepost op: 13 mei 2013, 20:49:25
Mapje is niet verplicht.. Pasje los werkt ook. Dus je kunt zelf kiezen wat je wilt. Ik heb een (dikke)portemonnee waar een korpsbrevet in kan. Ook weer anders dus. Portemonnee is van Sapero meen ik.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1527 Gepost op: 13 mei 2013, 21:15:09
Ik heb mijn politielegitimatie in mn portomonnee zitten, die ik altijd bij me heb (zowel in als buiten diensttijd). Het legitimatiemapje van het korps (met ketting) gebruik ik alleen als ik in burger dienst doe.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1528 Gepost op: 13 mei 2013, 23:42:23
Vraagje : Ik heb onlangs mijn uitrustingsstukken ontvangen en daarbij zat ook een kleine legitimatiematje met een daarin een goudkleurige brevet. Moet je daar je politielegitimatiebewijs in doen? Is dat mapje alleen voor tijdens diensttijd? Of juist voor buiten diensttijd, zodat je aan kan tonen dat je mij de politie werkt?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen  ;)

Er zijn regio's waar je via de politie een ov-kaart krijgt van de vervoersmaatschappij als ik het goed heb en die doet men dan vaak in dat mapje zodat je die altijd met je politiepas bij elkaar hebt omdat dat tijdens het reizen met het OV bij elkaar hoort mocht er controle instappen en gaan controleren.
In uniform zal je men er niet snel naar vragen maar als je in burger reist wel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1529 Gepost op: 14 mei 2013, 13:28:38
Ben nog steeds op zoek naar zo'n setje, altijd legitimatie los bij me. Dat is wachten totdat ik hem een keer kwijt raak. Bij firstcarecompany zijn ze al heel lang uitverkocht, iemand anders een goed adres?
Ik hem hem voor 15 euro bij mijn vakbond kunnen kopen :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag