Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773592 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1600 Gepost op: 23 mei 2013, 04:31:18
polo's? Geen chique overhemden?

nee, fietspliesie he 8)
't gewone uniform hangt al een tijdje stof te happen in de kast.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1601 Gepost op: 23 mei 2013, 09:55:36
Ik heb 't je in een PM al eerder gezegd, maar ik vind het een vreemde werkwijze.  :-X
Bij ons is het iig not-done om in je fietskleding/motorkleding/burger of wat dan ook op de auto te zitten, noodgevallen daargelaten. Op de auto = het officiele normale tenue dragen, wat voor neventaken je ook hebt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1602 Gepost op: 23 mei 2013, 11:12:59
Bij ons in de nacht lopen er meer mensen in biker kleding dan in het normale uniform, vooral omdat ze 'misschien' gaan fietsen ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1603 Gepost op: 23 mei 2013, 11:30:01
Bij ons is gezegd dat je vooral biker bent, en dat je dus kleed in je bike uniform, daarna wordt de dienst ingedeeld. Dit omdat wij in ons disctrict ook twee bike-bussen hebben die 24-uurs politie zorg draaien. Dus zou het zomaar kunnen dat je daarvoor wordt ingedeeld. Daarbij zit het ook veel beter als die verouderde prutpantalon.... O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1604 Gepost op: 23 mei 2013, 13:11:16
Ik vind het veel beter ogen dan de normale kleding, het zit ongetwijfeld ook een stuk lekkerder. Toch vind ik het geen zicht om met je bikerspak de noodhulp te rijden, samen met een collega die wel keurig een overhemd draagt.
Dat is ook de reden dat het bij ons niet is toegestaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1605 Gepost op: 23 mei 2013, 13:27:28
Weet je wat het mooie is... de burger die de politie heeft gebeld die boeit het echt niet welke kleding jij draagt. Die boeit het of hij / zij geholpen wordt....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1606 Gepost op: 23 mei 2013, 14:50:26
Daar ben ik het niet mee eens, bovendien is er meer dan voldoende onderzoek gedaan naar uniformering van de politie.. maar daar heb jij je schijnbaar nooit in verdiept. (ik geef je overigens geen ongelijk   ;) )
Bovendien, weet je de betekenis van UNIFORM ? En het doel erachter??? Als het echt niks uitmaakt, kunnen we net zo goed allemaal in burger rondrijden.

Een klein puntje wil ik dan wel toelichten, herkenbaarheid. Dat is net wat we steeds minder krijgen, ik vind het niet gek met die 291 verschillende uniformen die we hebben en dragen. Echt, alle kleuren van de regenboog zijn beschikbaar en heb ik al gezien! Ik geloof best dat als iemand in paniek 1 1 2 belt dat het ze niets interesseert of je nou een roze of wit of blauw uniform aan hebt, zolang jij maar komt helpen. Gelukkig hebben we ook andere contacten met burgers, waarbij dat uniform er wel toe doet.

Bovendien vind ik het er persoonlijk niet uit zien, 4 collega's bijelkaar die allemaal iets anders dragen. Kom ik toch weer op dat gekke woord terug.. uniform(iteit???)
Affijn, dit is niet het juiste topic voor deze discussie  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1607 Gepost op: 24 mei 2013, 05:05:04
Het bikepak zit een stuk beter en wordt toegelaten door de legerleiding. Maar ik snap helemaal wat je bedoelt, ik zie het zelf ook. Er zijn ook TC's die het niet toelaten op hun team.

Waar het wel mag probeert men 2 bikers bij elkaar te zetten indien mogelijk.

Iets wat op ons team, met wel 2 bikers totaal, niet altijd kan. Maar ik heb een aardige chef  8)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1608 Gepost op: 24 mei 2013, 09:44:33
De inschrijving voor de aanbesteding is gesloten (voor het operationele uniform).. Hopelijk snel (ik meen volgende maand) de winkelsessie!

De operationele broek (de heren uitvoering althans) is in massaproductie gegaan volgens de vtsPN! :D


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1609 Gepost op: 24 mei 2013, 10:47:16
De inschrijving voor de aanbesteding is gesloten (voor het operationele uniform).. Hopelijk snel (ik meen volgende maand) de winkelsessie!

De operationele broek (de heren uitvoering althans) is in massaproductie gegaan volgens de vtsPN! :D


Ben benieuwd hoop dat het dan allemaal nog op schema ligt. O0