Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773248 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #1610 Gepost op: 24 mei 2013, 12:23:17

Ben benieuwd hoop dat het dan allemaal nog op schema ligt. O0

of eerder....  >:D


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #1611 Gepost op: 24 mei 2013, 12:24:58
Het bikepak zit een stuk beter en wordt toegelaten door de legerleiding. Maar ik snap helemaal wat je bedoelt, ik zie het zelf ook. Er zijn ook TC's die het niet toelaten op hun team.

Waar het wel mag probeert men 2 bikers bij elkaar te zetten indien mogelijk.

Iets wat op ons team, met wel 2 bikers totaal, niet altijd kan. Maar ik heb een aardige chef  8)
het is toch al een allegaartje van uniformen op de meeste bureaus. Truien, overhemden, lange mouwen, korte mouwen, polo's, windstoppers, V-halsen, spencers enz.

Burger boeit het niet veel, wil gewoon vriendelijk en correct geholpen worden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1612 Gepost op: 24 mei 2013, 13:45:24
EvEs, bij jullie snap ik het nog.. het is gewoon functioneel. Als je op een klein team zit kan het dat je ineens van de auto over op de bike moet, lijkt me juist een effectieve oplossing dan.
Ook vind ik het terecht dat er overal onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende disciplines (bikers, AT, hondengeleiders, verkeer), waar ik me enorm aan stoor zijn collega's die bepaalde (niet voorgeschreven kleding) dragen omdat ze het mooier vinden.  Vaak met als argument 'Het is toch door de baas verstrekt, dan mag ik het dragen'. Ja, het is verstrekt omdat je biker bent, maar het is niet de bedoeling om dit op de auto te dragen. Bij ons op het bureau wordt het ook echt niet geaccepteerd, auto = overhemd of trui. Dus niet je gele bike tenue, je baby blauwe windstopper of je groene regenjas.

Burger boeit het niet veel, wil gewoon vriendelijk en correct geholpen worden.

Dit is gewoon een dooddoener natuurlijk. In een split second boeit het de burger natuurlijk niet, al kom je naakt aanlopen.

Buiten het feit dat eenheid van het uniform ook zorg kan dragen tegen vervalsingen en vergissingen hierin. Dat vele mensen op een gegeven moment niet meer weten of iemand die zich uitgeeft voor politie ook nu daadwerkelijk politie is, komt mede door het feit dat de vele individuele veranderingen en dragingen aan en van het uniform bewerkstelligen. Er zijn duidelijke regels wanneer we wat dragen, in sommige korpsen wordt daar om functionele redenen vanaf geweken en dat lijkt me plausibel. Er zijn ook bureau's die er streng inzitten, zoals bij mij. Maar ook genoeg bureau's waar ze het niets intereseert.

We genieten er van om de burger aan te spreken op alles wat verband houdt met het naleven van regels maar o wee als wij aangesproken worden of als men ons wat regeltjes oplegt. Ik krijg soms sterk de indruk dat collega's bepaalde kledingstukken dragen om te laten zien welke functies ze allemaal wel niet mogen of hebben, het lijkt wel een beetje pronken met de kleding die je hebt.

Komop mensen, we hebben een uniform beroep. Straal die uniformiteit een beetje uit en ga er niet je eigen regels op nahouden. Ik zet hem wat hard weg misschien, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Tot zover mijn bijdrage, ik denk dat de discussie in dit topic niet voortgezet moet worden.  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1613 Gepost op: 24 mei 2013, 17:08:25
 O0


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #1614 Gepost op: 24 mei 2013, 19:45:41
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1615 Gepost op: 24 mei 2013, 21:39:54
Ik heb vandaag iemand in Breda ook zien lopen met een vest over de kleding. Het was echter niet het vest zoals het in de draagproef wordt gedragen. Op de rug stond in witte letters politie zoals het ook op de jassen te zien is, aan de voorkant zat het mouwembleem vast. Iemand meer info?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1616 Gepost op: 25 mei 2013, 00:10:52
eigen brouwsel...


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1617 Gepost op: 25 mei 2013, 01:12:10
Ik heb vandaag iemand in Breda ook zien lopen met een vest over de kleding. Het was echter niet het vest zoals het in de draagproef wordt gedragen. Op de rug stond in witte letters politie zoals het ook op de jassen te zien is, aan de voorkant zat het mouwembleem vast. Iemand meer info?
Klopt, die collega heeft een KMar hoes voorzien van het politie mouwembleem aan de voorzijde en "POLITIE" aan de achterzijde.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1618 Gepost op: 25 mei 2013, 11:10:06
Klopt, die collega heeft een KMar hoes voorzien van het politie mouwembleem aan de voorzijde en "POLITIE" aan de achterzijde.

 :'(
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1619 Gepost op: 25 mei 2013, 19:45:52
Klopt, die collega heeft een KMar hoes voorzien van het politie mouwembleem aan de voorzijde en "POLITIE" aan de achterzijde.

en dat vind het korps goed?