Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773235 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #1650 Gepost op: 1 juli 2013, 11:47:42
Bedankt voor de snelle reactie. Dit waren dus de zogenaamde duikers waar ze overspraken. Naar mijn idee gebruiken zij ze in dit geval meer als dregpak. Maar ze worden dus bij meerdere korpsen gebruikt?
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1651 Gepost op: 1 juli 2013, 11:56:01
Citaat van: BartStudentFO link=msg=1179628 date=1372672062
Bedankt voor de snelle reactie. Dit waren dus de zogenaamde duikers waar ze overspraken. Naar mijn idee gebruiken zij ze in dit geval meer als dregpak. Maar ze worden dus bij meerdere korpsen gebruikt?

Deze pakken zijn absoluut ongeschikt om in te duiken. Je kan er mee waden en ronddobberen, maar dan houdt het ook wel op.

Ik heb de pakken zelf gezien bij RR en het KLPD, voor de rest weet ik het niet ;)


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #1652 Gepost op: 1 juli 2013, 20:05:16
Die rode pakken zijn overlevingspakken en worden gebruikt bij de Waterpolitie van de Zeehavenpolitie en van de Landelijke Eenheid. Ook zijn ze in gebruik bij sommige waterteams van regionale eenheden.
De pakken op de foto zijn pakken van Viking en zijn professionele overlevingspakken.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1653 Gepost op: 1 juli 2013, 21:23:35
Citaat van: -Joost- link=msg=1179634 date=1372672561
Deze pakken zijn absoluut ongeschikt om in te duiken.

Klopt, ze zijn zelfs bedoeld om te blijven drijven indien nodig.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1654 Gepost op: 1 juli 2013, 22:32:52
Citaat van: HAVP link=msg=1179856 date=1372706615
Klopt, ze zijn zelfs bedoeld om te blijven drijven indien nodig.

Blijf je ermee drijven? Ja
Blijf je ook nog een soort van drijven als je pak vol is gelopen? Misschien
Kan je jezelf uit de voeten maken als je met een pak drijft? Nee
Is het bedoeld om te blijven drijven? Nee
Verzuip je als je bewusteloos in het zee ligt met west 8 en alleen een pak aan? Waarschijnlijk...

Moraal van het verhaal: Pak is om droog en warm te blijven, reddingsvesten zijn om je drijvend en in de juiste positie te houden ;)


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #1655 Gepost op: 5 augustus 2013, 09:19:26
Op District8 kwam ik deze foto tegen. Het oogt mij erg slordig. Lijkt wel alsof de motorrijder zijn koppel omhoog moet houden en zijn schoenen wat te groot zijn (sluiten in mijn oogpunt niet goed aan op de broek). Maar het vest vind ik wel apart met het embleem.
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1656 Gepost op: 5 augustus 2013, 09:28:58
IS in ieder geval niet het draagproefvest.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1657 Gepost op: 5 augustus 2013, 10:34:44
Citaat van: BartStudentFO link=msg=1188931 date=1375687166
Op District8 kwam ik deze foto tegen. Het oogt mij erg slordig. Lijkt wel alsof de motorrijder zijn koppel omhoog moet houden en zijn schoenen wat te groot zijn (sluiten in mijn oogpunt niet goed aan op de broek). Maar het vest vind ik wel apart met het embleem.
Ziet er eerder uit dat deze motorrijder zijn jas heeft uitgetrokken. Het vest is volgens mij het gewone vest wat onder de kleding gedragen word. En dat de koppel lager zit dan de broek dat klopt, hoort zo  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1658 Gepost op: 5 augustus 2013, 11:57:39
Dat is niet het standaard vest, deze heeft andere pasvormen en ook de bevestigingen zijn ter deze anders.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #1659 Gepost op: 5 augustus 2013, 12:20:39
Niet het oude vest wat voor het huidige werd gedragen?
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn