Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 791365 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1670 Gepost op: 13 januari 2014, 19:20:44
Ik draag het onder mijn vest, soms nog een gewoon shirt eronder.

Ik draag het eigenlijk alleen als ik een dienst draai waarbij ik zeker weet dat ik lang stil sta in de kou (alcohol/verkeerscontrole).

Anders vind ik het al snel te warm, icm het vest.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1671 Gepost op: 13 januari 2014, 19:29:16
Dan weet ik genoeg... :)

Maar is een poging wagen binnenkort. :)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1672 Gepost op: 13 januari 2014, 20:18:14
Citaat van: PietjePuk link=msg=1236630 date=1389636289
Vraag; bij mijn kleding pakket heb een thermo broek en shirt gekregen. Hoe kan je dat shirt het beste dragen?

Onder je veiligheidsvest, zonder BSST t-shirt?
Over je vest, met onder het vest het BSST t-shirt?

Gewoon niet..?

Ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen...

Een thermo shirt hoor je rechtstreeks op je lichaam te dragen. Dus geen shirt er onder, maar als je een koukleum bent kan je er wel een over het thermoshirt heen trekken.

Die BSST shirts heb ik nog nooit aan gehad. Krijg er huiduitslag van.
Heb altijd de blauwe en witte t-shirt van coolmax aan.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #1673 Gepost op: 13 januari 2014, 21:45:18
Citaat van: PietjePuk link=msg=1236630 date=1389636289
Vraag; bij mijn kleding pakket heb een thermo broek en shirt gekregen. Hoe kan je dat shirt het beste dragen?

Onder je veiligheidsvest, zonder BSST t-shirt?
Over je vest, met onder het vest het BSST t-shirt?

Gewoon niet..?

Ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen...

Wordt het een beetje snel geleverd?? Of is het dan inmiddels zomer als ik nu bestel?  >:D


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1674 Gepost op: 13 januari 2014, 21:59:42
Citaat van: AureliusM link=msg=1236698 date=1389645918
Wordt het een beetje snel geleverd?? Of is het dan inmiddels zomer als ik nu bestel?  >:D
Ik kreeg ze in mijn 'start pakket' vorig jaar maart. Broek wel gebruik, shirt nooit. Maar binnenkort wat diensten waarbij het wel lekker kan zijn denk ik... :)

Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1236674 date=1389640694
Een thermo shirt hoor je rechtstreeks op je lichaam te dragen. Dus geen shirt er onder, maar als je een koukleum bent kan je er wel een over het thermoshirt heen trekken.

Die BSST shirts heb ik nog nooit aan gehad. Krijg er huiduitslag van.
Heb altijd de blauwe en witte t-shirt van coolmax aan.
Goed punt, over thermo kleding rechtstreeks inderdaad. :)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1675 Gepost op: 13 januari 2014, 22:11:27
Citaat van: AureliusM link=msg=1236698 date=1389645918
Wordt het een beetje snel geleverd?? Of is het dan inmiddels zomer als ik nu bestel?  >:D

Ik ken geen enkel bedrijf waar de levertijden zo slecht zijn als bij VTSPN. Ik heb half december sokken besteld die op voorraad waren, nog steeds niks binnen. Een klasgenoot wacht al sinds half april (!) op zijn tuniek. Dus nee, het wordt niet snel geleverd  :-X
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1676 Gepost op: 13 januari 2014, 22:13:19
Wat een luxe! Bij ons zit geen thermokleding in het pakket. Heb zelf een thermobroek aangeschaft, wat nog steeds een goede investering is. De wintershirts van BSST vind ik ook lekker warm, heb het er icm uniform en veiligheidsvest nog niet koud mee gehad.
Senior GGP / Oost-Brabant


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1677 Gepost op: 13 januari 2014, 22:23:19
Een van de grote misverstanden is trouwens dat thermokleding alleen helpt tegen de kou. Het kan je ook helpen om jezelf koel te houden, zoals bv de coolmax kleding doet. Ik draag altijd technische onderkleding onder mijn motorpak bv, ook als het warm is. Ook in mijn ME pak heb ik altijd wat er onder en binnenkort zal iedere ME-er technische onderkleding krijgen om de warmtestuwing tegen te gaan.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1678 Gepost op: 13 januari 2014, 23:31:34
Citaat van: PietjePuk link=msg=1236630 date=1389636289
Vraag; bij mijn kleding pakket heb een thermo broek en shirt gekregen. Hoe kan je dat shirt het beste dragen?

In verpakking in de kast.

Dan lekker naar de eerste de beste knappe sprotzaak gaan en voor Coolmax te kiezen. Of laat je voorlichten want wat je ook kiest het is stukken beter!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1679 Gepost op: 14 januari 2014, 19:04:08
Vandaag een email gekregen met daarin wel tekst en uitleg over het toe te kennen puntensysteem. Men is hier nog steeds meebezig, omdat we nu in eens spontaan NaPo zijn geworden. Dat wisten ze kennelijk zelf nog niet en hebben ze dus ook niet eerder over na kunnen denken. Alles is bevroren, oude punten van 2013 kunnen niet worden uitgegeven op dit ogenblik.
Nu heeft men in al hun wijsheid besloten dat iig de Amsterdamse collega's vanaf morgen, 15 janauri, 65 punten/euro bijgeschreven krijgen om het hoogst noodzakelijke te bestellen, terwijl ik normaliter ruim 500 pntn krijg. Vanaf mei wordt dan definitief besloten wat de punten/euro verdeling gaat worden. Dit moet een landelijk gelijke lijn worden zegt men.
De verstrekking van het nieuwe uniform gaat overigens niet te kosten van je "eigen" budget gaat.