Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 790462 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #1720 Gepost op: 20 februari 2014, 16:38:32
Citaat van: HAVP link=msg=1245439 date=1392905492
Heb ik volgens mij ook gelezen op de website van vtsPN. Vrij recent bericht. Stond oa in dat de softshell zwart was maar de definitieve versie meer op het nieuwe operationele uniform zal lijken.

Ah ik begreep het verkeerd, van het nieuwe OPU komt namelijk inderdaad geen draagproef van de softshell, die zijn al in productie nu. Maar het gaat hier dus om een draagproef van het bikeuniform, ziet er knap uit inderdaad!


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1721 Gepost op: 21 februari 2014, 10:27:10
Dan hoop ik toch dat ze er iets minder "trekbare" delen op zetten. Korpsbrevet kan nu al niet op mijn bikejas, die zal ik er straks ook niet op doen. en de ROT's hebben ook zo'n leuke grote lus. Als uitgaansvolk er niet aan kan trekken, kan het ook niet kapot.


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #1722 Gepost op: 21 februari 2014, 15:12:05
Citaat van: EvEs link=msg=1245617 date=1392974830
Dan hoop ik toch dat ze er iets minder "trekbare" delen op zetten. Korpsbrevet kan nu al niet op mijn bikejas, die zal ik er straks ook niet op doen. en de ROT's hebben ook zo'n leuke grote lus. Als uitgaansvolk er niet aan kan trekken, kan het ook niet kapot.

De korpsbrevetten zaten op de proefmodellen wel maar verdwijnen in het definitieve OPU, die zul je dus niet meer op straat zien, onder andere om de reden die je aangeeft (en het zag er op dat nieuwe moderne pak echt niet, ook daar waren de meeste winkelsessie gangers het over eens).


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #1723 Gepost op: 21 februari 2014, 17:50:24
Vandaag een ervaring rijker. Een collega en ik waren met het mooie weer te voet en besloten 2 haltes in de metro mee te nemen. De collega heeft het wel bekende leren touwtje aan zijn wapenstok. Een knulletje van 7 jaar ziet dit en begint er mee te spelen. De collega vindt het wel oke en lacht erom. Opeens geeft het jongetje een ruk aan touwtje en het gevolg een scheur in de pantalon. Haha. Het is dus niet kinderproof.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1724 Gepost op: 21 februari 2014, 22:13:10
Citaat van: MisterQ link=msg=1245685 date=1393001424
Vandaag een ervaring rijker. Een collega en ik waren met het mooie weer te voet en besloten 2 haltes in de metro mee te nemen. De collega heeft het wel bekende leren touwtje aan zijn wapenstok. Een knulletje van 7 jaar ziet dit en begint er mee te spelen. De collega vindt het wel oke en lacht erom. Opeens geeft het jongetje een ruk aan touwtje en het gevolg een scheur in de pantalon. Haha. Het is dus niet kinderproof.

Ben wel eens met dat touwtje ergens achter blijven haken en toen knapte 'ie gelijk kapot :) Zal er iig wel bijzonder uitzien zijn pantalon nu.


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #1725 Gepost op: 22 februari 2014, 01:31:30
Citaat van: MisterQ link=msg=1245685 date=1393001424
Vandaag een ervaring rijker. Een collega en ik waren met het mooie weer te voet en besloten 2 haltes in de metro mee te nemen. De collega heeft het wel bekende leren touwtje aan zijn wapenstok. Een knulletje van 7 jaar ziet dit en begint er mee te spelen. De collega vindt het wel oke en lacht erom. Opeens geeft het jongetje een ruk aan touwtje en het gevolg een scheur in de pantalon. Haha. Het is dus niet kinderproof.

Hahaha, die van mij is tijden terug al gebroken, en raakte daarvoor ook al overal tussen, zonder leertje bevalt me beter.


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #1726 Gepost op: 13 augustus 2014, 21:42:12
Even een korte vraag.
Is het nieuw bij de politie dat de heren en dames witte polo's dragen zonder enig beeldmerk of tekst van de politie bij het werk op straat? Vandaag een aantal dames en heren gezien bij een afzetting door de politiewagen en de gedragen uitrusting kon je vermoeden dat het politieagenten waren. Gaat omveiligheidsregio MWB.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1727 Gepost op: 13 augustus 2014, 21:45:26
Beetje bijzondere vraag. Nee natuurlijk is het niet nieuw, zowel het oude als het nieuwe uniform zijn u waarschijnlijk ongetwijfeld bekend dus als zij bovenkleding die geheel wit was droegen was er mogelijk wat bijzonders, erg heet, vies geworden, burger dienst in een burgerauto en niet zo willen opvallen, etc etc etc.


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #1728 Gepost op: 13 augustus 2014, 22:02:49
Inderdaad oude en nieuwe dienstkleding zijn bij mijn bekend. Geen burger voertuig, geen overdreven hitte (20 graden). Collectief vuile kleding misschien mogelijk. Was bij een gewone straat dienst stonden bij verschillende afzettingen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1729 Gepost op: 13 augustus 2014, 22:04:39
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1289275 date=1407960169
Inderdaad oude en nieuwe dienstkleding zijn bij mijn bekend. Geen burger voertuig, geen overdreven hitte (20 graden). Collectief vuile kleding misschien mogelijk. Was bij een gewone straat dienst stonden bij verschillende afzettingen.

Bijzonder, er zal een reden voor geweest zijn denk ik, maar ik kan er zo geen bedenken ook.