Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 771540 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1740 Gepost op: 14 augustus 2014, 16:04:16
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1289454 date=1408023797
@Pepernoot, ik vind hier niks over in het nieuwe draagvoorschrift. Ik weet wel dat de worker is uitgerust met twee 'wapenstok zakken'. Ik ben biker en draag altijd mijn wapenstok aan mijn koppel. Ik heb nog nooit iemand horen klagen.

 ;)

Ik ga eens zoeken, maar bikers die wapenstok zakken hebben, heb ik nog nooit gezien. Vraag me af of die er überhaupt wel in zitten?
Maar bij ons in de regio mag het bij sommige bureau's wel, met de wapenstok aan de koppel en bij andere is dit weer verboden. Het zelfde als korte mouwen met de tatoeages.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1741 Gepost op: 14 augustus 2014, 16:14:45
Ik bedoel in de nieuwe worker van het OPU, zitten 2 'wapenstok zakken'.
"Waakzaam & Dienstbaar"


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #1742 Gepost op: 20 augustus 2014, 00:14:45
Citaat van: Venture link=msg=1289276 date=1407960279
Bijzonder, er zal een reden voor geweest zijn denk ik, maar ik kan er zo geen bedenken ook.
Weet nu de reden. Het blijkt dat in afwachting van de nieuwe dienstkleding er tijdelijk polo's zijn gekocht zonder logo's en tekst. Bezuiniging en tijdelijk. De agenten met de witte polo's krijgen blauwe met opdruk politie en logo's. In verband met de warmte mogen de witte polo's nog gedragen worden.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1743 Gepost op: 20 augustus 2014, 00:17:00
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1289462 date=1408025685
Ik bedoel in de nieuwe worker van het OPU, zitten 2 'wapenstok zakken'.

Links en rechts 1 toch? Dit is gedaan voor zowel links als rechtshandigen. Dat ze de wapenstok aan de kant kunnen doen die ze het prettigst/makkelijkst vinden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1744 Gepost op: 20 augustus 2014, 06:38:41


Was wel de bedoeling, echter jij kunt zeggen of het inderdaad zo is. Want jouw vader heeft zijn OPU al😃
"Waakzaam & Dienstbaar"


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1745 Gepost op: 20 augustus 2014, 13:05:27
Klopt, maar zover ik weet gebruikt hij de zak niet xD Weet wel dat andere agenten het gebruiken hier in de regio.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #1746 Gepost op: 20 augustus 2014, 17:46:50
Is gewoon het zelfde als dat het altijd al is geweest.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1747 Gepost op: 2 september 2014, 17:06:16
Citaat van: Maxell01 link=msg=1289368 date=1408007193
Wij hadden gisteren even een discussie of de wapenstok bij het nieuwe uniform aan de koppel komt hangen of dat er net zoals bij de huidige broeken ruimte zit in de worker voor de wapenstok. :o

De aanbesteding van de uitschuifbare wapenstok ligt even stil omdat er toch geen capaciteit is voor omscholing, omdat er nog veel tijd nodig is voor de omscholing naar de P99Q. Daarom worden de OPU broeken voorlopig voorzien van zakken voor de wapenstok.
Er is niets bepaald over de draagwijze van de huidige stok. Voorzover bekend hebben bikers de voorkeur voor dragen aan de koppel.

Op den duur zullen de knuppelzakken dus verdwijnen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


astak9

  • senior GGP
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #1748 Gepost op: 19 september 2014, 17:05:54
Met de knuppel in de broek (staat er wel heel raar nu ik het zo lees) help je wel direct de functionaliteit van een van de beenzakken om zeep. De wapenstok valt daar precies achter. Hang je hem echter aan je koppel, waar ga je dan je lange lat weer laten... Allemaal dillema's. Wat verder nog ontbreekt, is de mogelijkheid je politiefluitje ergens aan te bevestigen en op te ruimen.

En zoals hierboven al omschreven, de verschillen per bureau zijn veel te groot. wat bij de een wel mag, mag bij de ander niet. Denk idd aan het dragen van korte mouwen bij tatoeages (mi echt zwaar achterhaald....)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1749 Gepost op: 29 januari 2015, 21:45:56
Citaat van: enrico1972 link=msg=990305 date=1328356383
Ik ben maar wat blij met me "snowsteps" om onder me kisten te doen kan er normaal me lopen en rennen zonder te vallen.
Kosten zijn tussen de € 7,00 en € 10,00 bij de ANWB winkel als je geen lid bent uit mijn hoofd maar ook schoenmakers
verkopen dit soort dingen meestal wel.


Even een aanvulling op een oud bericht, maar bij de ANWB zijn de snowsteps nu €2 (ledenprijs)
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/themashops/winter/snowsteps.html