Met de knuppel in de broek (staat er wel heel raar nu ik het zo lees) help je wel direct de functionaliteit van een van de beenzakken om zeep. De wapenstok valt daar precies achter. Hang je hem echter aan je koppel, waar ga je dan je lange lat weer laten... Allemaal dillema's. Wat verder nog ontbreekt, is de mogelijkheid je politiefluitje ergens aan te bevestigen en op te ruimen.
En zoals hierboven al omschreven, de verschillen per bureau zijn veel te groot. wat bij de een wel mag, mag bij de ander niet. Denk idd aan het dragen van korte mouwen bij tatoeages (mi echt zwaar achterhaald....)
Wow je haalt wel heel veel in 1x aan. Een wapenstok draag ik al jaren niet meer: in een ring aan de koppel mocht niet (staat te agresief) en in de broekspijp is gewoon te belemmerend in bewegingsvrijheid. Een lange wapenstok dragen we in Amsterdam niet standaard dus dat argument is voor mij niet van toepassing.
Een politiefluitje draag ik op mijn gele jas die ik altijd aan heb als ik in het verkeer bezig ben. Buiten het verkeer heb ik geen fluitje nodig, dus ook mijn gele jas niet
Daar is bij mij trouwens geen enkele discussie over mogelijk! Verkeer = gele jas. Geen gele jas = Geen verkeer(staak).
Verschillen per bureau??? ik zwijg.
En zichtbare tatoeages? daar heb ik al veel woorden over vuil gemaakt, komt er globaal op neer: ouderwetse gedachtegangen van mensen die zelf een tatoetje op een enkel hebben.