Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793086 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #300 Gepost op: 26 augustus 2011, 07:58:35
Helaas ... Overigens vind ik het wel staan, korte broek en sportschoenen. Alles is beter als het kantoorkloffie in Nederland ...
Het staat ook niet gek, maar zorg dan voor donkere sportschoenen i.p.v. Witte.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #301 Gepost op: 21 september 2011, 02:25:28
Aangezien ik diverse koppels in omloop zie een vraag voor DBBO/KMar/politie/justitie en ander personeel dat een koppel (+ toebehoren) draagt.
 - Wat voor koppel dragen jullie?
 - Gebruiken jullie een binnenriem/koppel?
 - Vinden jullie het fijn zitten tijdens het rijden?

Ikzelf droeg eerder een leren KLu koppel, zoals je soms ook wel bij Amerikaanse agenten ziet, daarna een blauwe maandag een Fostex koppel en nu een Uncle Mike`s Ultra Duty Belt en gebruik bij laatst genoemde koppel ook een een binnenriem/koppel en ik moet zeggen het zit wel lekker, alleen met autorijden zit mijn wapenstok altijd in de weg, want die kunnen we niet verstoppen in onze broekzak zoals bij de politie/DBBO.


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #302 Gepost op: 21 september 2011, 09:46:00
Ik draag nog steeds de zelfde koppel als 13 jaar geleden. De leren broeksriem... Vind die koppels met klitteband helemaal niets. Krijg last van mijn heupen... En zolang ik die oude nog om kan ben ik er zeer tevreden mee!


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #303 Gepost op: 21 september 2011, 11:31:34
Altijd de ouderwetse leren koppel gebruikt. Voldeed prima (zolang je het bokketuig er niet aan had zitten) Tegenwoordig de nieuwe KMAR/DBBO koppel van saint fashion. (met de klitteband binnenriem) Zelf vindt ik het een stug pokkeding maar had laatst een paar KMar collega's die hem zelfs op burgerkleding droegen en er helemaal weg van waren. Tsja ... een iets langer jasje er over en de doorsnee burger ziet er niks van ... (schijnbaar)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #304 Gepost op: 21 september 2011, 13:19:12
Bij ons (Douane) gebruiken de meeste een koppel van Uncle Mike en dit
vind ik niet slecht zitten. Ken 1 collega die gebruikt nog een oude leren
riem en zit hierdoor dan ook elke keer zijn holster en andere houders er
weer op te doen. Ja het is net een kwestie van gewenning.

Hou er zelf wel een beetje van die stevigheid in de rug, enige nadeel die
ik ondervind is dat het wel wat zeer gebegint te doen als je lange tijd in
een zelfde houding moet staan.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #305 Gepost op: 21 september 2011, 20:57:54
Ik draag nog steeds de zelfde koppel als 13 jaar geleden. De leren broeksriem... Vind die koppels met klitteband helemaal niets. Krijg last van mijn heupen... En zolang ik die oude nog om kan ben ik er zeer tevreden mee!

Enige verschil is dat er tegenwoordig wat meer om zit he.. 8) Was nog in de tijd dat er nog geen peper sproeimiddel hadden enzo..


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #306 Gepost op: 21 september 2011, 22:44:30
Enige verschil is dat er tegenwoordig wat meer om zit he.. 8) Was nog in de tijd dat er nog geen peper sproeimiddel hadden enzo..

En een paar kilootjes meer  ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #307 Gepost op: 21 september 2011, 22:46:16
En een paar kilootjes meer  ;)

Hmm, das helaas maar al te waar. We hebben het gewoon te goed :-X


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #308 Gepost op: 21 september 2011, 23:01:33
;D En boven de 30....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #309 Gepost op: 20 oktober 2011, 21:59:52
Toch is het vreemd, het lijkt wel alsof de hele procedure vwb de nieuwe broeken ''verdwenen'' is ...

Er zijn overigens wél sinds kort broeken voor de hondengeleiders zichtbaar op de VTSPN site, een soort van kruising tussen de ME broek en de pantalon! Ziet er goed uit  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !