Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 774595 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #380 Gepost op: 15 november 2011, 12:04:03
Citaat
[author=grizz link=topic=26873.msg949859#msg949859 date=1321315089]
om nog maar te zwijgen van fysiek geweld meer beperkt als zonder vest. Ja het is warm, ja het zit niet lekker, ja het is een onding... maar ik draag m elke dienst...

Ik denk dat er ook verschil zit in het gebied waar je werkt... Ik werk in een zeer landelijk kustgebied waar agressie en geweld tegen de politie nagenoeg niet voorkomt. Ik draag mijn vest alleen in de zomernachten en de overige zaterdagnachten.

Het is geen excuus, want je kan op ieder tijdstip met de meest vreemde figuren in aanraking komen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #381 Gepost op: 15 november 2011, 12:22:08
Het is meer zo dat ik mij er over verbaas, en ja het is je eigen keus... Maar ik heb er graag alles aan gedaan om er voor te zorgen dat ik na de dienst mijn eigen schoentjes naar mijn lieverd kan brengen. Als ik daarvoor mijn vest moet dragen, ondanks alle ongemakken, tja dan is het maar zo. Het is een veiligheidsmiddel die de baas beschikbaar heeft gesteld, en ik draag m bijna elke dag... t went...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #382 Gepost op: 15 november 2011, 12:25:01
Het is meer zo dat ik mij er over verbaas, en ja het is je eigen keus... Maar ik heb er graag alles aan gedaan om er voor te zorgen dat ik na de dienst mijn eigen schoentjes naar mijn lieverd kan brengen. Als ik daarvoor mijn vest moet dragen, ondanks alle ongemakken, tja dan is het maar zo. Het is een veiligheidsmiddel die de baas beschikbaar heeft gesteld, en ik draag m bijna elke dag... t went...

Draag hem ook nagenoeg altijd. Alleen als ik binnendienst heb(PLOT of aangiftedienst) niet.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #383 Gepost op: 15 november 2011, 23:06:47
Het is meer zo dat ik mij er over verbaas, en ja het is je eigen keus... Maar ik heb er graag alles aan gedaan om er voor te zorgen dat ik na de dienst mijn eigen schoentjes naar mijn lieverd kan brengen. Als ik daarvoor mijn vest moet dragen, ondanks alle ongemakken, tja dan is het maar zo. Het is een veiligheidsmiddel die de baas beschikbaar heeft gesteld, en ik draag m bijna elke dag... t went...

Ik ben het met je eens... maar gelukkig is er geen draag plicht want dat scheelt de baas handen vol met geld aan claims vanwege rugklachten. Ooit het orginele draagadvies van de fabrikant gelezen? Het vest mag maximaal 4 uur gedragen worden... dat gaat makkelijk in onze job!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #384 Gepost op: 16 november 2011, 09:54:20
Ik draag mijn vest 2 keer per jaar standaard en dat is met koninginnedag en oud en nieuw... Voor de rest heb ik hem niet aan. Ik krijg pijn in mijn borsten en in mijn rug...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #385 Gepost op: 16 november 2011, 09:57:04
Ik draag mijn vest 2 keer per jaar standaard en dat is met koninginnedag en oud en nieuw... Voor de rest heb ik hem niet aan. Ik krijg pijn in mijn borsten en in mijn rug...

Dat is een veel gehoorde klacht van de dames. Ik hoorde het bij de KMar en nu ook bij de politie.
en bij het aanmeten werd er nog explesiet bij gezegd dat er voor de dames een aangepast modeltje zou komen. NIET dus.


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #386 Gepost op: 16 november 2011, 10:03:35
Nee dat klopt! Het is gewoon het zelfde vest als dat van een man dus het levert gewoon problemen op!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #387 Gepost op: 16 november 2011, 15:22:12
Dat is wel vreemd, aangezien ik wel gehoord heb dat er wel een vrouwelijke versie in de omloop is.
Is het al wel zo dat jullie dames een sport BH hebben gekregen, of willen ze daar ook niet aan?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #388 Gepost op: 16 november 2011, 15:53:19
Draag dit onding standaard niet. Krijg last van mijn rug en in de zomer is het helemaal niet te harden.
Ligt netjes te wachten op de achterbank van de auto.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #389 Gepost op: 16 november 2011, 15:58:47
Draag dit onding standaard niet. Krijg last van mijn rug en in de zomer is het helemaal niet te harden.
Ligt netjes te wachten op de achterbank van de auto.

jup en als je m nodig heb, ligt ie daar nog... dat is dus het grote risico... t gebeurd vaak op de meldingen dat je het niet verwacht. Zoals ik al aangaf, het is een onding, het draagt voor geen meter, en je zweet je een ongeluk... maar het geeft ook een aantal zaken. Die heb ik eerder al aangedragen. Ik denk dat de verzekering wel degelijk lastig gaat doen als je je vest niet gedragen hebt.

Er is overigens wel een draagplicht voor bepaalde diensten. Bij ons de horeca en evenementen evenals geplande aanhoudingen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....