Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 774591 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #400 Gepost op: 16 november 2011, 21:40:48
Loop zelf niet met een vest, dus misschien zie ik het helemaal verkeerd.

Het is algemeen geaccepteerd dat je schoenen moet inlopen, denk aan kisten, waarom accepteren sommigen dan niet dat zo'n vest tijd nodig heeft om te vormen naar het lichaam van de drager..? Is het een stukje voorlichting wat niet in orde is? Is het gewoon eigenwijs zijn? Toch een verkeerd model / maat vest? Een combinatie?

Je eigen veiligheid en dat van je collega's staat toch voor op mag ik hopen?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #401 Gepost op: 16 november 2011, 21:57:38
Loop zelf niet met een vest, dus misschien zie ik het helemaal verkeerd.

Het is algemeen geaccepteerd dat je schoenen moet inlopen, denk aan kisten, waarom accepteren sommigen dan niet dat zo'n vest tijd nodig heeft om te vormen naar het lichaam van de drager..? Is het een stukje voorlichting wat niet in orde is? Is het gewoon eigenwijs zijn? Toch een verkeerd model / maat vest? Een combinatie?

Je eigen veiligheid en dat van je collega's staat toch voor op mag ik hopen?

Denk dat het een combinatie van alles is. Als ik op mijn eigen wkt kijk, zijn er collega's bij waar het vest nog in de originele verpakking zit. Dus daadwerkelijk nog nooit gedragen. Er zijn erbij die zeggen ik trek hem wel aan als de MK het zegt, de ander zegt er gebeurd al 10 jaar niks dis waarom moet ik hem aan.

Ik ben dan met stomheid geslagen, en zeg dan maar als ik maar geen slechtnieuwsgesprek hoef te voeren.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #402 Gepost op: 16 november 2011, 22:03:26
precies... maar dat zijn denk ik ook de collega's ook niet die je bij een amok situatie mee wilt...

MAar goed...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #403 Gepost op: 16 november 2011, 22:20:05
Ik blijf het verbazend vinden hoe sommige mensen tegen zoiets aan kijken wat toch zijn
effectiviteit heeft bewezen. Wij dragen (collega's in rotterdam en de opsporingsteams buiten
beschouwing latend) geen vesten omdat wij niet in risico situaties zou komen en ook omdat
het nogal prijzig schijnt te zijn om ons die vesten aan te laten meten.

Toch heeft de ervaring uit het verleden al laten zien dat ook wij als "simpele" BOA's ook zomaar
het mikpunt kunnen zijn van bepaalde mensen. Bij ons op de post hebben we al diverse situaties
gehad waar het heel makkelijk had kunnen escaleren van een simpele controle tot een veel hogere
geweldspiraal. En dan heb ik het nog niet over al de incidenten die in onze regio zijn geweest met
wapens waar wij niet bij waren. Alleen het feit dat er die incidenten zijn geeft wel aan dat het zomaar
kan gebeuren.

En juist voor die situaties zijn de witte vesten, voor de eerste bescherming in een situatie die je
van te voren niet verwacht. Net als met de koppel vind ik het toch vreemd dat mensen het lastig
vinden om er mee te lopen. Je kan ze verstellen of anders een andere halen die wel beter zit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #404 Gepost op: 16 november 2011, 22:28:27
precies... maar dat zijn denk ik ook de collega's ook niet die je bij een amok situatie mee wilt...

MAar goed...

Je heb ze niet voor het uitzoeken.


Vroeger ha dje nog agenten die het als roeping zagen om bij de politie te mogen werken, tegenwoordig ziet men het gewoon als werk. Ik kom en ga weer op tijd naar huis. :'( :'(

Voordat ik elke blauwe nu over mij heen krijg, dit is mijn beleving van sommige collega's.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #405 Gepost op: 16 november 2011, 22:34:32
Je heb ze niet voor het uitzoeken.


Vroeger ha dje nog agenten die het als roeping zagen om bij de politie te mogen werken, tegenwoordig ziet men het gewoon als werk. Ik kom en ga weer op tijd naar huis. :'( :'(

Voordat ik elke blauwe nu over mij heen krijg, dit is mijn beleving van sommige collega's.
Is helaas niet alleen bij jullie zo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #406 Gepost op: 16 november 2011, 22:44:49
Je heb ze niet voor het uitzoeken.


Vroeger ha dje nog agenten die het als roeping zagen om bij de politie te mogen werken, tegenwoordig ziet men het gewoon als werk. Ik kom en ga weer op tijd naar huis. :'( :'(

Voordat ik elke blauwe nu over mij heen krijg, dit is mijn beleving van sommige collega's.

EENS! (en voor 1x zeg ik niks meer  e050)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #407 Gepost op: 16 november 2011, 22:45:57
EENS! (en voor 1x zeg ik niks meer  e050)

Ben het er ook mee eens, helaas... 98uiye


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #408 Gepost op: 17 november 2011, 07:02:32
Echt een kalf en put verhaal dus, erg typisch.

Ik heb het boek "moord op een diender" thuis op de plank staan.
Komt erg goed in naar voren hoe snel en onverwacht de zaken kunnen gaan, en dan staan alleen nog de zaken met dodelijke afloop er in.

Ik zie de kranten koppen alweer voor me dat de politie / vtsPN, slechte / geen / ondeugdelijke vesten uitdeeld aan dienders, terwijl een deel van het probleem de diender zelf lijkt te zijn...


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #409 Gepost op: 17 november 2011, 10:18:12
Ik zie de kranten koppen alweer voor me dat de politie / vtsPN, slechte / geen / ondeugdelijke vesten uitdeeld aan dienders, terwijl een deel van het probleem de diender zelf lijkt te zijn...

correctie: als het vest goed zou zijn (en dat is het niet al je het vergelijkt met andere vesten van bijv KMAR) zal  het door meer dienders gedragen worden. Een draagplicht is dan ook uitvoerbaar maar het is (ook bij VtSpN) bekend dat de vesten qua draagcomfort slecht scoren. Dat was al bekend na het testen van de vesten want ze kwamen er als derde uit door het draagcomfort en niet door veiligheid! En dus is er niet gekozen voor een draagplicht.

Ik vindt het trouwens erg voor ingenomen om dienders uit te maken als het probleem.... of "er soms zelfs een cult status heerst op het "kijk mij eens: ik draag m'n vest niet" Fenomeen "
Ga eens uit van het goede in plaats van het slechte!

Maar zullen we back-on topic gaan in ipv elkaar af te vallen?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens