Ik weet even niet welke van de twee door mij genoemde citaten van jou afkomstig was Grizz, maar voorop gesteld ben ik het met je eens dat een gezonde discussie welkom is! En in deze discussie is een van de argumenten dat het draagcomfort van het huidige vest niet al te best is. Dat is reeds onomstotelijk op diverse wijze vast gesteld.
Verder bestrijd ik ook niet dat het aan hebben van het vest niet went. Ik heb het vest vanaf het begin elke dienst gedragen zelfs toen de periode begon dat ik 's ochtend opstond met pijn in de rug. Toevallig ging ik korte tijd daarna een aantal weken op vakantie en waren (ondanks het
luchtbedje) de rugklachten weer over. Binnen twee weken nadat ik weer aan het werk was, stond ik 's ochtends weer op met rugpijn. Dus ben ik opzoek gegaan naar de mogelijke oorzaak:
- het bed waarop ik sliep was slecht
- of er is iets anders.
Aangezien mijn bed/ matras nog geen 3 jaar oud was heb ik het daar niet in gezocht en ben ik naar andere factoren gaan kijken. blabla eindigde ik bij het vest. Blabla je kent het verhaal nu wel maar ik sta 's ochtends niet meer op met rugpijn.
Naast de al eerder door mij genoemde tegen-argumenten mbt draagduur en wijze van dragen bestrijd ik ook absoluut niet het feit dat het vest een hoop veiligheid biedt. Maar het is de afweging die ik
persoonlijk maak en waarbij ik het feit dat ik de rest van mijn leven met 1 rug
moet doen zwaarder vindt wegen dan de mogelijkheid dat ik het vest nodig heb voor bescherming van mijn lichamelijke integriteit (LI). Er zijn nog veel meer factoren in mijn dagelijkse werkzaamheden die mijn LI in het gedrang brengen die ik niet onder controle heb.
Directe kanttekening hierbij is wel: Indien ik een andere dienst heb dan RSA (bijv. in de binnenstad) draag ik het vest uiteraard wel! Het is elke keer wikken en wegen, alle voors en tegen tegen elkaar afzetten! Maar ik geloof dat dat bij alles is dat wij (mens en dienders des te meer) doen
Soms betekend dat even 2 seconden langere aanrij-tijd om het vest aan te trekken of een iets andere insteek hebben op een melding.
Met betrekking tot het draagcomfort: een vest onder het overhemd..... ik heb het al eerder omschreven. Het is geen kwestie van comfortabel zitten want dat zal een vest nooit doen. Het is de combinatie van factoren en als ik mijn vest met een/ of een paar simpele handeling(en) (net als de koppel) tijdens koffiepauze's, wc bezoek, lunch of wat dan ook uit kan doen zal ik hem zeker weer altijd op straat dragen!
Het gaat mij er niet om dat jij of anderen van mening veranderen. Maar de kreten als "dienders zijn het probleem" of "...cult status..." zijn geen toevoeging in een discussie maar een loze kreet in de ruimte zonder enige onderbouwing. En mijn mening omtrent het vest is onderbouwd met feiten en omstandigheden.
Zullen we nu overgaan op onze nieuwe VTSPN sokken?