Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 792425 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #420 Gepost op: 17 november 2011, 23:13:28
correctie: als het vest goed zou zijn (en dat is het niet al je het vergelijkt met andere vesten van bijv KMAR) zal  het door meer dienders gedragen worden. Een draagplicht is dan ook uitvoerbaar maar het is (ook bij VtSpN) bekend dat de vesten qua draagcomfort slecht scoren. Dat was al bekend na het testen van de vesten want ze kwamen er als derde uit door het draagcomfort en niet door veiligheid! En dus is er niet gekozen voor een draagplicht.

Ik vindt het trouwens erg voor ingenomen om dienders uit te maken als het probleem.... of "er soms zelfs een cult status heerst op het "kijk mij eens: ik draag m'n vest niet" Fenomeen "
Ga eens uit van het goede in plaats van het slechte!

Maar zullen we back-on topic gaan in ipv elkaar af te vallen?

Ik heb, tot op bepaalde hoogte, best vertrouwen in dit vest. Nee het zit niet lekker maar dat went. Ik val helemaal niemand af, maar probeer een gezonde discussie op gang te brengen waarom je dit vest niet zou dragen. Ik had een vest, dat zat echt beroerd, nu, 50 kg lichter, en een nieuw vest, zit het veel beter, nee nog niet lekker maar daar zijn ze ook niet voor bedoeld. Echt heel erg beroerd zit het ook niet. Het is gewoon een kwestie van wennen. Het lijkt wel of alles wat er veranderd bij de politie, niet goed is. Daarom probeer ik hier ook die discussie op gang te brengen waarom je dat vest niet zou dragen. Ik heb al in de nabijheid meegemaakt dat het vest wel degelijk zijn nut heeft bewezen en dat je dan geen tijd hebt om een aan te trekken. Een andere collega die bij dat incident was, draagt nu elke dienst het vest, omdat ie eindelijk snapt dat ALS je het vest NODIG hebt je het niet meer kunt aantrekken...daar is gewoon dan geen tijd voor...

Dus dan vind ik een argument als niet comfortabel dragen gewoon geen steek houden... Maar dat is mijn mening, en probeer mijn mening, op basis van argumenten, te veranderen, dat is de discussie volgens mij.  8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #421 Gepost op: 18 november 2011, 00:37:39
Ik weet even niet welke van de twee door mij genoemde citaten van jou afkomstig was Grizz, maar voorop gesteld ben ik het met je eens dat een gezonde discussie welkom is! En in deze discussie is een van de argumenten dat het draagcomfort van het huidige vest niet al te best is. Dat is reeds onomstotelijk op diverse wijze vast gesteld.
Verder bestrijd ik ook niet dat het aan hebben van het vest niet went. Ik heb het vest vanaf het begin elke dienst gedragen zelfs toen de periode begon dat ik 's ochtend opstond met pijn  in de rug. Toevallig ging ik korte tijd daarna een aantal weken op vakantie en waren (ondanks het  >:( luchtbedje) de rugklachten weer over. Binnen twee weken nadat ik weer aan het werk was, stond ik 's ochtends weer op met rugpijn. Dus ben ik opzoek gegaan naar de mogelijke oorzaak:

- het bed waarop ik sliep was slecht
- of er is iets anders.

Aangezien mijn bed/ matras nog geen 3 jaar oud was heb ik het daar niet in gezocht en ben ik naar andere factoren gaan kijken. blabla eindigde ik bij het vest. Blabla je kent het verhaal nu wel maar ik sta 's ochtends niet meer op met rugpijn.

Naast de al eerder door mij genoemde tegen-argumenten mbt draagduur en wijze van dragen bestrijd ik ook absoluut niet het feit dat het vest een hoop veiligheid biedt. Maar het is de afweging die ik persoonlijk maak en waarbij ik het feit dat ik de rest van mijn leven met 1 rug moet doen zwaarder vindt wegen dan de mogelijkheid dat ik het vest nodig heb voor bescherming van mijn lichamelijke integriteit (LI). Er zijn nog veel meer factoren in mijn dagelijkse werkzaamheden die mijn LI in het gedrang brengen die ik niet onder controle heb.

Directe kanttekening hierbij is wel: Indien ik een andere dienst heb dan RSA (bijv. in de binnenstad) draag ik het vest uiteraard wel! Het is elke keer wikken en wegen, alle voors en tegen tegen elkaar afzetten! Maar ik geloof dat dat bij alles is dat wij (mens en dienders des te meer) doen ;) Soms betekend dat even 2 seconden langere aanrij-tijd om het vest aan te trekken of een iets andere insteek hebben op een melding.

Met betrekking tot het draagcomfort: een vest onder het overhemd..... ik heb het al eerder omschreven. Het is geen kwestie van comfortabel zitten want dat zal een vest nooit doen. Het is de combinatie van factoren en als ik mijn vest met een/ of een paar simpele handeling(en) (net als de koppel) tijdens koffiepauze's, wc bezoek, lunch of wat dan ook uit kan doen zal ik hem zeker weer altijd op straat dragen!

Het gaat mij er niet om dat jij of anderen van mening veranderen. Maar de kreten als "dienders zijn het probleem" of "...cult status..." zijn geen toevoeging in een discussie maar een loze kreet in de ruimte zonder enige onderbouwing. En mijn mening omtrent het vest is onderbouwd met feiten en omstandigheden.

Zullen we nu overgaan op onze nieuwe VTSPN sokken?  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #422 Gepost op: 18 november 2011, 01:00:08
Tipje van Flipje voor een ieder, probeer eens wat te rommelen met de autostoel, een stukje rechterop zitten als dat je normaal doet, de lendensteun afstellen etc.

Zullen we nu overgaan op onze nieuwe VTSPN sokken?  ;)

Leuk onderwerp, twee weken geleden besteld, een week geleden ontvangen en twee paar na 1 keer dragen al kapot (en nee, dat ligt niet aan de nageltjes of aan de schoenen...)  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #423 Gepost op: 18 november 2011, 01:32:32
Tipje van Flipje voor een ieder, probeer eens wat te rommelen met de autostoel, een stukje rechterop zitten als dat je normaal doet, de lendensteun afstellen etc.

Leuk onderwerp, twee weken geleden besteld, een week geleden ontvangen en twee paar na 1 keer dragen al kapot (en nee, dat ligt niet aan de nageltjes of aan de schoenen...)  ::)

Gelukkig heb je garantie tot de deur!
Maar vandaar ook de wisseling van onderwerp: het vest is verder niet kapot te krijgen en de sokken wel. Oplossing: nieuw bij vtspn> sokken van kevlar  098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #424 Gepost op: 18 november 2011, 02:18:34
Leuk onderwerp, twee weken geleden besteld, een week geleden ontvangen en twee paar na 1 keer dragen al kapot (en nee, dat ligt niet aan de nageltjes of aan de schoenen...)  ::)
Mm dat klinkt bekend. Eigen sokken die al jaren gedragen zijn zonder ook maar 1 gat. Dienstsokken die na 1 keer dragen al gaten vertonen en 2e keer kan ik 1 van mijn 5 tenen al zien :D. Toen ik een aanbieding zag van 5 paar zwarte sokken voor 5 euro heb ik er maar snel enkele gekocht.

Even een vraagje, wij krijgen (als het goed is) binnenkort handschoenen van de dienst. Hoe is jullie ervaring hiermee? Of hebben jullie toch gekozen voor eigen handschoenen (wat ik al wel overweeg na het zien van de handschoenen die we krijgen). Heb het hier trouwens niet over winterhandschoenen maar over goede werkhandschoenen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #425 Gepost op: 18 november 2011, 02:26:13
Leuk onderwerp, twee weken geleden besteld, een week geleden ontvangen en twee paar na 1 keer dragen al kapot (en nee, dat ligt niet aan de nageltjes of aan de schoenen...)  ::)

Zijn die sokken zo bizar extreem afschuwelijk slecht ? ?
Ben blij dat ik gewoon bij de Dump als het nodig is de Blauw/Zwarte Defensie sokken koop.
Doe met die sokken denk ik nu al zeker 2 of 3 jaar en ze vertonen tot nu toe geen gebreken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #426 Gepost op: 18 november 2011, 05:25:37
Zullen we nu overgaan op onze nieuwe VTSPN sokken?  ;)

Leuk onderwerp, twee weken geleden besteld, een week geleden ontvangen en twee paar na 1 keer dragen al kapot (en nee, dat ligt niet aan de nageltjes of aan de schoenen...)  ::)

Even voor de duidelijkheid. We hebben het hier toch over de zwarte sokken met grijs voetbed en die ook nog zeggen aan welke voet welke sok moet?

Deze zitten heerlijk, heb geen last meer vast zweet voeten. Heb er nog geen een paar gehad die kapot is/zijn gegaan. Heb nu weer 5 pr besteld. Op het wkt hoor ik ook geen klachten over die sokken.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #427 Gepost op: 18 november 2011, 05:45:49
Even voor de duidelijkheid. We hebben het hier toch over de zwarte sokken met grijs voetbed en die ook nog zeggen aan welke voet welke sok moet?

Deze zitten heerlijk, heb geen last meer vast zweet voeten. Heb er nog geen een paar gehad die kapot is/zijn gegaan. Heb nu weer 5 pr besteld. Op het wkt hoor ik ook geen klachten over die sokken.

AMEN heerlijke sokjes... heb er net ook weer tien paar van binnen... ideaal ! Dus... ze doen ook goede dingen !  >:D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #428 Gepost op: 18 november 2011, 05:51:11
;D ach heb maar een nieuwe windstopper besteld. Nu rijden in het zomerleer wordt wel koud.  098uo 98uiye


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #429 Gepost op: 18 november 2011, 10:23:54
Mijn reactie is mee genomen naar het topic over tactical vesten, toch nog even hier plaatsen;


Ga ik toch nog even reageren mopper, forum is tenslotte om een discussie te kunnen voeren. :)

Je ziet mij volgens mij nergens zeggen dat het vest perfect is of dat de dienders die hem dragen fout zijn. Want ik aangeef is dat het LIJKT alsof een deel van het probleem echter wel bij dienders zit. Een verkeerd maat vest ga natuurlijk nooit lekker zitten, maar zoals patricksp, hgl en r1200gs op de vorige pagina aangeven is een groot gedeelte een "kwestie" van wennen en goede afstelling.

Ik herhaal / vat samen wat ik lees omdat ik wil weten wat er speelt. NIET om agenten af te vallen, absoluut niet zelfs, je zult je best moeten doen om een reactie te vinden waarin ik echt negatief ben over de politie. :)