Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 774131 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #430 Gepost op: 18 november 2011, 11:18:12
Mm dat klinkt bekend. Eigen sokken die al jaren gedragen zijn zonder ook maar 1 gat. Dienstsokken die na 1 keer dragen al gaten vertonen en 2e keer kan ik 1 van mijn 5 tenen al zien :D. Toen ik een aanbieding zag van 5 paar zwarte sokken voor 5 euro heb ik er maar snel enkele gekocht.

Even een vraagje, wij krijgen (als het goed is) binnenkort handschoenen van de dienst. Hoe is jullie ervaring hiermee? Of hebben jullie toch gekozen voor eigen handschoenen (wat ik al wel overweeg na het zien van de handschoenen die we krijgen). Heb het hier trouwens niet over winterhandschoenen maar over goede werkhandschoenen.

De werkhandschoenen die ik heb zijn al jaren te bestellen bij vstpn, en zijn snijwerend. Niet echt werkhandschoenen maar voor het fouilleren etc prima te gebruiken. Ik heb ze ook in een winterversie en die zijn ook best aardig. Maar ik heb het idee dat jij het over andere handschoenen hebt?!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #431 Gepost op: 18 november 2011, 14:23:11
De werkhandschoenen die ik heb zijn al jaren te bestellen bij vstpn, en zijn snijwerend. Niet echt werkhandschoenen maar voor het fouilleren etc prima te gebruiken. Ik heb ze ook in een winterversie en die zijn ook best aardig. Maar ik heb het idee dat jij het over andere handschoenen hebt?!
Ja wij krijgen dit soort handschoenen, bij ons zou het grijze wit moeten zijn.


En hoewel ik op een aantal sites wel gezien heb dat mensen het goede handschoenen vinden heb ik toch zo mijn bedenkingen.
De baas had onderandere ook de keuze uit handschoenen van een iets duurder kaliber (tussen de 20 en 30 E) maar die vond de
baas al te duur :o
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #432 Gepost op: 18 november 2011, 14:57:00
Die handschoenen kennen we bij Politie Nederland volgens mij niet ... Mogelijk dat de VOA of andere ondersteunende diensten ze gebruikt, maar die komen dan volgens mij niet bij VTSPN vandaan ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #433 Gepost op: 18 november 2011, 15:07:10
Ja dat jullie die niet hebben had ik al wel begrepen. Het ging mij eerder over de ervaringen met de handschoenen die jullie
wel hebben. Dit ivm mochten die handschoenen van de dienst niet zo uitkomen als dat ik hoop, dat ik dan weet welke handschoenen
wel goed zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #434 Gepost op: 18 november 2011, 15:27:44
Ik draag zwart leren handschoenen, maar vind ze niet goed zitten. Heb al verschillende maten geprobeerd, maar ze zitten erg stijf en heb altijd wat speling bij mn vingertoppen (of ze zijn te klein). Hierdoor vraag ik me af of ik goed kan fouilleren want ik voel naar mijn idee een stuk minder.
Ook pepperen of gebruik maken van mijn vuurwapen icm de handschoenen wordt een uitdaging denk ik........... vandaar dat ik ze ook zelden draag.

Het gaat om (ongeveer) deze handschoenen, die van VtSPN komen:



De handschoenen die ik graag zou willen zijn deze:



Voelen als een tweede huid, zijn dun en toch warm/stevig. Vind ze alleen te duur, en vind niet dat ik die zelf moet bekostigen.
v.w.b. het vest. Ik ben één van de weinige die er geen last van heeft, vind het allemaal prima zitten. Alleen als ik goed gegeten heb knelt het een beetje  :D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #435 Gepost op: 19 november 2011, 00:26:01
Het gaat om (ongeveer) deze handschoenen, die van VtSPN komen:




idd dit soort handschoenen. Pasvorm is redelijk maar ik heb niet zulke grote handen  ::) en goed insmeren met leervet helpt. Dat er betere handschoenen te krijgen zijn is bijna logisch als het bij vtspn vandaan komt!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #436 Gepost op: 19 november 2011, 12:10:03
Citaat
idd dit soort handschoenen. Pasvorm is redelijk maar ik heb niet zulke grote handen  ::) en goed insmeren met leervet helpt. Dat er betere handschoenen te krijgen zijn is bijna logisch als het bij vtspn vandaan komt!

Heb ze in de winter altijd aan op de fiets, privé wel te verstaan. Durf het bijna niet te melden  ;) Maar daarvoor zijn wel geschikt alhoewel de winteruitvoering wel wat dik en gevoelloos is. Na een jaar dragen wordt het iets beter.

Komt denk ik ook omdat ze winterwarmte en snijwerendheid gecombineerd hebben in een handschoen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #437 Gepost op: 19 november 2011, 14:25:55
De winterhandschoen is m.i. alleen privé te gebruiken of bij een alcoholcontrole ofzo. Ze zijn veel te dik en te stijf om goed te kunnen fouilleren, laat staan gebruik te maken van de portofoon (statussen) of je wapens.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #438 Gepost op: 19 november 2011, 23:43:55
Het gaat om (ongeveer) deze handschoenen, die van VtSPN komen:



De handschoenen die ik graag zou willen zijn deze:



Voelen als een tweede huid, zijn dun en toch warm/stevig. Vind ze alleen te duur, en vind niet dat ik die zelf moet bekostigen.v.w.b. het vest. Ik ben één van de weinige die er geen last van heeft, vind het allemaal prima zitten. Alleen als ik goed gegeten heb knelt het een beetje  :D

Als buitenstaander ben ik nog wel eens benieuwd naar welke accessoires jullie zelf (maar) bekostigen omdat de baas ze niet in het assortiment heeft of de betere alternatieven te duur.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #439 Gepost op: 20 november 2011, 00:27:50
Als buitenstaander ben ik nog wel eens benieuwd naar welke accessoires jullie zelf (maar) bekostigen omdat de baas ze niet in het assortiment heeft of de betere alternatieven te duur.

Dat is helemaal afhankelijk per collega. De een vind het allemaal best wat hij van de baas verstrekt krijgt en de ander wil z'n koppel opleuken met van alles en nog wat aan gadgets.
Dit loopt bij sommige collega's weet ik uit de praktijk soms in de honderden euro's.